Ένας petrolhead σχεδιάζει: Ο Ikuo Maeda μιλά για το ντιζάιν της Mazda

Post date:

Author:

Category:

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, Ikuo Maeda, είναι ίσως ο μόνος executive στην αυτοκινητοβιομηχανία που του έχουν αφαιρέσει το δίπλωμα. Όχι μία, αλλά δύο φορές. Και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι

Kodo Ikuo Maeda

Και είναι καλό γιατί φαίνεται πως έχει τιμήσει το παρατσούκλι του, ”Speedy”, ήδη από τότε που έτρεχε σε αγώνες. Ένας petrolhead-designer που θέλει να αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο ως τέχνη


Ο Ikuo Maeda είναι ο άνθρωπος πίσω από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda. Το έχει γονιδιακά, ίσως, το ζήτημα

Βλέπετε, ο πατέρας του ήταν επίσης σχεδιαστής και μάλιστα αυτός του οποίου το όνομα βρισκόταν πίσω απ΄το θρυλικό RX-7.

Ο Maeda ο νεότερος, λοιπόν, θέλησε να ακολουθήσει τα βήματα του πατρός. Και, απ΄ό,τι φαίνεται, τα ΄χει καταφέρει περίφημα.

Εδώ και δέκα χρόνια που είναι επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, πολλοί έχουν πει ότι έφερε επανάσταση στο ντιζάιν της Mazda.

Και παρότι η ομορφιά είναι, ως γνωστόν, υποκειμενική υπόθεση, η αλήθεια είναι πως το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής γκάμας της Mazda είναι αντικειμενικά όμορφο

Τα Mazda κεντρίζουν τα βλέμματα και εκπέμπουν έναν μινιμαλισμό. Για όσους τον εκτιμούν, φυσικά.

Αλλά συνεχίζουν, επίσης να αποσπούν βραβεύσεις όπως, για παράδειγμα φέτος, το World Design Car of the Year, με το Mazda3.



Ο Ikuo Maeda και η εμμονή του για το αυτοκίνητο ως τέχνη

«Ένα πράγμα που έχω πει επίμονα σε όλους τους εμπλεκόμενους στο τμήμα σχεδίασης τα τελευταία χρόνια», λέει, «είναι να έχουμε μια σχεδιαστική προοπτική με επωνυμία«

»Χάρη στη νέα μας κατεύθυνση, η δουλειά ενός σχεδιαστή δεν επικεντρώνεται πλέον στη μεγιστοποίηση της ελκυστικότητας κάθε μοντέλου αυτοκινήτου, αλλά στο να διασφαλίσουμε ότι όταν τα αυτοκίνητά μας παρατάσσονται μαζί, η σειρά συναρπάζει τους πελάτες», τονίζει ο Maeda.


Mazda3 2.0 Skyactiv-X δοκιμή

Το Kodo Design ήταν ο πυρήνας του σχεδιασμού αρκετών αυτοκινήτων της Mazda.

Από την νέα υλοποίηση του εμβληματικού Mazda MX-5 roadster μέχρι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Mazda, το MX-30.

Η λέξη ”Kodo” μεταφράζεται ως «καρδιοχτύπι». Μαζί με την προσθήκη ότι «δίνω πνοή σε κάτι», «δίνω ψυχή». Αυτή η ιδέα αποτέλεσε και την πεμπτουσία του τρόπου με τον οποίο η Mazda ανέκαθεν αντιμετώπιζε το design: «Στην Ιαπωνία πιστεύουμε ότι οι τεχνίτες δίνουν πνοή σε οτιδήποτε φτιάχνουν. Πιστεύουμε ότι μια μορφή που βγαίνει με αγάπη και πολύ κόπο από ένα ανθρώπινο χέρι, έχει ψυχή», εξηγεί ο Ikuo Maeda

Δείτε τον Ikuo Maeda να μιλά για το πανέμορφο concept RX-Vision.

Έτσι, το “Soul of Motion” έχει διπλή σημασία, εκφράζοντας τόσο την ουσία της κίνησης όσο και την “ψυχή” που διαποτίζεται στο αυτοκίνητο από τους τεχνίτες της Mazda

Καθώς η Mazda συνεχίζει να συνδυάζει την αγάπη της οδήγησης με το εξαιρετικό design, ο συναισθηματικός σχεδιασμός θα παραμείνει βασικό συστατικό της ταυτότητας της μάρκας.

Και, όπως και ο ίδιος ο Maeda συνηθίζει να λέει, θα συνεχίσουν να ενδιαφέρουν ανθρώπους που τους ενδιαφέρει το fun στοιχείο της οδήγησης.


Mazda MX-5 2020

Info/Photo: mazda.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει