Για τους Turbofan τροχούς. Αντικείμενο πόθου

Post date:

Author:

Category:

Αυτούς τους τόσο ιδιαίτερα επίπεδους τροχούς, τους Turbofan, τους πρωτογνώρισε το motorsport στις Porsche 935, τη δεκαετία του ’70. Ήταν τότε που άρχισαν να εμπεδώνεται πώς ένας τροχός μπορεί να συμβάλλει στην αεροδυναμική. Μετά ήρθαν οι Lancia, τα turbofan «καπάκια» και τα υπόλοιπα είναι μία ωραία ιστορία σε τέσσερις τροχούς. Μπορεί και σε δύο

Turbofan τροχοί

Μετά τους αγώνες δεν άργησαν να εμφανιστούν οι Turbofan τροχοί και σε αυτοκίνητα δρόμου. Η γνωστή εταιρεία BBS ήταν αυτή που άνοιξε το δρόμο και οι υπόλοιπες κατασκευάστριες τροχών ακολούθησαν


Τη δεκαετία του ’70, τότε που εμφανίστηκαν οι τεράστιες αεροτομές και τα υπερμεγέθη diffusers, οι Turbofan επισήμαναν πως είχε έρθει η ώρα να ασχοληθεί κάποιος και με τη ροή του αέρα γύρω απ΄τους τροχούς

Η Porsche 935, στην οποία έκαναν πρεμιέρα, είχε μια τετράδα από τέτοιους.

- Διαφήμιση-

Κατασκευασμένοι από εξωτικά υλικά, μαγνήσιο ή κέβλαρ, με το που τους έβλεπες ήξερες πως κάτι σοβαρό συνέβαινε εδώ.

Porsche 935

Επίσης, αντίθετα με αυτό που ίσως πιστεύεται, ο λόγος ύπαρξης των Turbofan δεν ήταν για να διοχετεύουν τον αέρα στο σύστημα φρένων. Ο σκοπός ήταν να απομακρύνεται ο θερμός αέρας και να διατηρούνται τα φρένα πιο κρύα και αποτελεσματικά σε αγώνες αντοχής


BMW M3 CSL εισαγωγή αέρα

Οι Turbofan και η Integrale

Στη συνέχεια τους είδαμε στη Group A Lancia Delta Integrale. Συνήθως μόνο στους μπροστινούς τροχούς.

Turbofan τροχοί Lancia
Lancia Delta Integrale

Πέραν του παραπάνω σκοπού στα φρένα, τα καπάκια Turbofan προστάτευσαν τους δίσκους και σημεία της ανάρτησης από κάθε ιπτάμενο χαλίκι που θα μπορούσε να τα τραυματίσει

Έκτοτε οι Turbofan τροχοί (και κυρίως, πλέον, τα αντίστοιχα καπάκια) κυκλοφορούν στην αγορά από διάφορες εταιρείες.

Ή ακόμα και στο Rallycross Ford Fiesta του Κen Block. όπως, για παράδειγμα, στο Gymkhana 6.


Peugeot 106 Rallye Τροχοί

Photo: bbs.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει