Αυτούς τους τόσο ιδιαίτερα επίπεδους τροχούς, τους Turbofan, τους πρωτογνώρισε το motorsport στις Porsche 935, τη δεκαετία του ’70. Ήταν τότε που άρχισαν να εμπεδώνεται πώς ένας τροχός μπορεί να συμβάλλει στην αεροδυναμική. Μετά ήρθαν οι Lancia, τα turbofan «καπάκια» και τα υπόλοιπα είναι μία ωραία ιστορία σε τέσσερις τροχούς. Μπορεί και σε δύο
Μετά τους αγώνες δεν άργησαν να εμφανιστούν οι Turbofan τροχοί και σε αυτοκίνητα δρόμου. Η γνωστή εταιρεία BBS ήταν αυτή που άνοιξε το δρόμο και οι υπόλοιπες κατασκευάστριες τροχών ακολούθησαν
Τη δεκαετία του ’70, τότε που εμφανίστηκαν οι τεράστιες αεροτομές και τα υπερμεγέθη diffusers, οι Turbofan επισήμαναν πως είχε έρθει η ώρα να ασχοληθεί κάποιος και με τη ροή του αέρα γύρω απ΄τους τροχούς
Η Porsche 935, στην οποία έκαναν πρεμιέρα, είχε μια τετράδα από τέτοιους.
Κατασκευασμένοι από εξωτικά υλικά, μαγνήσιο ή κέβλαρ, με το που τους έβλεπες ήξερες πως κάτι σοβαρό συνέβαινε εδώ.
Επίσης, αντίθετα με αυτό που ίσως πιστεύεται, ο λόγος ύπαρξης των Turbofan δεν ήταν για να διοχετεύουν τον αέρα στο σύστημα φρένων. Ο σκοπός ήταν να απομακρύνεται ο θερμός αέρας και να διατηρούνται τα φρένα πιο κρύα και αποτελεσματικά σε αγώνες αντοχής
Οι Turbofan και η Integrale
Στη συνέχεια τους είδαμε στη Group A Lancia Delta Integrale. Συνήθως μόνο στους μπροστινούς τροχούς.
Πέραν του παραπάνω σκοπού στα φρένα, τα καπάκια Turbofan προστάτευσαν τους δίσκους και σημεία της ανάρτησης από κάθε ιπτάμενο χαλίκι που θα μπορούσε να τα τραυματίσει
Έκτοτε οι Turbofan τροχοί (και κυρίως, πλέον, τα αντίστοιχα καπάκια) κυκλοφορούν στην αγορά από διάφορες εταιρείες.
Ή ακόμα και στο Rallycross Ford Fiesta του Κen Block. όπως, για παράδειγμα, στο Gymkhana 6.
Photo: bbs.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.