Gone in 5 minutes; H ΒYD φέρνει τη φόρτιση των 5 λεπτών

Post date:

Author:

Category:


Με μία κίνηση που ίσως αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των ηλεκτρικών, η κινεζική εταιρεία εξισώνει τους χρόνους φόρτισης με αυτούς του ανεφοδιασμού. Πόσο; Ας πούμε, κάποια 470 χιλιόμετρα αυτονομίας σε ελάχιστα λεπτά

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 5

Η BYD έχει μπει τόσο δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά που, πραγματικά, έχει αλλάξει πολλά δεδομένα


Είτε μας αρέσουν τα ηλεκτρικά είτε όχι είτε αντιλαμβανόμαστε το ρόλο που έχουν ως άλλο ένα προϊόν στην αγορά, αυτό που συμβαίνει είναι ανατρεπτικό. Διαβάζοντας ξένες ιστοσελίδες, είναι εμφανές πως η κινεζική αυτή εταιρεία πλέον έχει ανησυχήσει ακόμα και τους παντοκράτορες Γερμανούς «παίκτες»

Η νέα ανακοίνωση στην οποία προέβη η εταιρεία δείχνει να πιάνει τον ανταγωνισμό εξ απήνης καθώς ο στόχος είναι να εξισωθούν οι χρόνοι φόρτισης με αυτούς του ανεφοδιασμού καυσίμου. 

Tι είναι η ”Super e-Platform”;

Συγκεκριμένα, η λεγόμενη ‘’Super e-Platform’’ σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής όπου ο ανεφοδιασμός καυσίμου και η αναπλήρωση ηλεκτρικής ενέργειας πραγματοποιούνται στον ίδιο χρόνο με αστραπιαία φόρτιση ισχύος 1 MW.

Η νέα επαναστατική αρχιτεκτονική της πλατφόρμας μπορεί να προσθέσει αυτονομία δύο χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο. Η αρχιτεκτονική οχήματος 1.000V επιτυγχάνει ταχύτητες αναπλήρωσης ηλεκτρικής ενέργειας ίδιες με εκείνες του ανεφοδιασμού ενός βενζινοκίνητου οχήματος ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία λέει ότι έχουν αναπτυχθεί σταθμοί φόρτισης από την BYD με μέγιστη ισχύ 1.360kW

BYD


Στιγμιότυπο από την επίσημη, παγκόσμιου χαρακτήρα, ανακοίνωση της εταιρείας για τη ‘’Super e-Platform’’


Όπως το βλέπουν αναλυτές της αγοράς, η κίνηση μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα «απειλητική» για την κυρίαρχη Τesla ενώ, όσον αφορά τους καταναλωτές, θα θέσει ένα τέλος στα παράπονα ιδιοκτητών ή εν δυνάμει αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης.

Πόσοι μπορούν να πίνουν βασανιστικά αργά τον καφέ τους κάνοντας αναγκαστικά στάσεις σε μεγάλα ταξίδια για να να φορτιστεί το EV τους; Μάλλον λίγοι και αφοσιωμένοι. Φυσικά αυτό που μόλις διαβάσατε προϋποθέτει ένα αντίστοιχο δίκτυο υποστήριξης, κάτι που προγραμματίζεται στην «πατρίδα» Κίνα με 4.000 φορτιστές τέτοιου τύπου

BYD μπαταρίες


Η ΒYD ετοιμάζεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους φόρτισης των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων. Μήπως η κλεψύδρα του χρόνου έχει αρχίσει να μετράει για κάποιους ανταγωνιστές της;


Υποστηρίζεται ότι η BYD χρησιμοποιεί ένα πιο εξελιγμένο σύστημα ψύξης μπαταριών σε σχέση με τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όπως είπε ένας αναλυτής, «αυτό επιτρέπει στην μπαταρία να φτάσει στη μέγιστη ισχύ φόρτισης πιο γρήγορα και να διατηρήσει αυτή την ισχύ περισσότερο».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η BYD φαίνεται να έχει προχωρήσει σε περαιτέρω βελτιώσεις στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που θα βοηθούσουν στη «σημαντική» αύξηση του ρυθμού φόρτισης και εκφόρτισης της μπαταρίας.

Και οι ανταγωνιστές;

Το διεθνές δίκτυο της αμερικανικής εταιρείας θεωρείται από τα πιο ισχυρά και αποτελεί έναν επιπλέον λόγο για την πρωτοπορεία της κατά τα πρόσφατα χρόνια.

Για παράδειγμα, επιτρέπει τη φόρτιση ενός Tesla με δυνατότητα αυτονομίας 320 χιλιομέτρων σε 15 λεπτά της ώρας. 

Tesla Model S Plaid
Photo: Δ. μανώλαρος / Quattroruote

Επίσης, η Μercedes-Benz πρόσφατα παρουσίασε τη νέα CLA, η οποία μπορεί να φορτιστεί μέσα σε 10 λεπτά για 325 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η BMW, επίσης, υπόσχεται κατά 30% ταχύτερη φόρτιση στον ίδιο απαιτούμενο χρόνο, αλλά, έστω κι έτσι, δηλώνει αυτονομίες περί των 300 χιλιομέτρων.

Κάπως έτσι, όπως γράφεται και στους Financial Times, η BYD φαίνεται να έχει αποκτήσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ειδικά σε σχέση με το ότι διαθέτει τεχνολογίες διαθέσιμες ακόμα και στα πιο «μαζικά» της αυτοκίνητα. Και, όπως λέγεται, ίσως, πιθανόν, ο χρόνος θα δείξει αν τελικά η κινεζική εταιρεία εκτοπίσει ακόμα και μεγάλες μπράντες από την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Info / Photo: bydauto.gr / Δ. Μανώλαρος / 4Drivers


Have fun: Το ελαφρύτερο ηλεκτρικό στον κόσμο είναι ένα beach buggy

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει