Η στατική ομορφιά του Audi Sport quattro

Post date:

Author:

Category:

Το επικό Audi Sport quattro έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε εν κινήσει. Αυτή είναι μια από τις σπάνιες φορές που μπορούμε να το απολαύσουμε σταματημένο. Με όλη του τη στατική δόξα

Audi Sport Quattro

Εμβληματικό, «κοντό» Audi Sport quattro. Συμβαίνει αυτές τις μέρες, στο Λονδίνο, μέσα από τις υπέροχες εικόνες του φωτογράφου Tom Shaxson


Ενώ τα σημερινά αυτοκίνητα ράλι βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής, δεν μπορούμε πραγματικά να πούμε ότι έχουν πολλά κοινά όσον αφορά το μηχανολογικό τους σκέλος

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, δεν μπορεί κάποιος να αγοράσει το εν λόγω μοντέλο ούτε καν ως τετρακίνητο. Πόσο μάλλον με τον ίδιο κινητήρα όπως η αγωνιστική έκδοση.

 Στον απόηχο του Group B

Όμως, στη δεκαετία του 1980, τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Ενώ τα «τέρατα» που «κατέβαιναν» στο περιβόητο Group Β ήταν σαφώς διαφορετικά από τα συνηθισμένα αυτοκίνητα που ο μέσος άνθρωπος μπορούσε να αγοράσει, έπρεπε να υπάρχει μία έκδοση παραγωγής. Εντάξει, όχι και τόσο «μέσος» άνθρωπος.


Κάπως έτσι την όγδοη μέρα ο Θεός εποίησε την ομολογκασιόν. Το θέμα, ωστόσο, ήταν ότι οι κατασκευαστές έπρεπε να φτιάξουν τουλάχιστον 200 αντίτυπα

Ένας από αυτούς (τους κατασκευαστές, λέμε) ήταν η Audi με το Sport quattro. Η αρχική έκδοση, γνωστή ως «Ur-Quattro», αποδείχθηκε ικανή. Αλλά και επιρρεπής σ’ αυτήν την άτιμη την υποστροφή. Πολύ μπλιαχ κατάσταση η άτιμη, η υποστροφή


Κατηγορείστε ελεύθερα το βαρύ κινητήρα και τον μακρύ εμπρόσθιο πρόβολο. ‘Ομως, οι μηχανικοί από την Ingolstadt κατέληξαν σε μια έξυπνη λύση. Αποφάσισαν να θυσιάσουν 32 εκατοστά από το μεταξόνιο του αυτοκινήτου. Και να δημιουργήσουν ένα μοναδικό, πιο ευέλικτο «όπλο».

Το Quattro το «κοντό», το καλό

Έτσι, κατασκευάστηκε μια περιορισμένη σειρά από 224 Sport quattro. Το αυτοκίνητο ήταν κορυφή. Οδοστρωτήρας με πινακίδες κυκλοφορίας. Με ορισμένα μέρη του αμαξώματος, όπως το καπό, τα φτερά ή η οροφή, κατασκευασμένα από κέβλαρ.

Ο κινητήρας ήταν 5κύλινδρος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μπλοκ αλουμινίου και ένα τεράστιο υπερσυμπιεστή της KKK. Σε έκδοση δρόμου, απέδιδε κάτι παραπάνω από 300 ίππους.

Από τα περίπου 130-160 Sport quattro που πωλήθηκαν στο κοινό (τα υπόλοιπα κρατήθηκαν από το εργοστάσιο για αγώνες), πολλά χρησιμοποιήθηκαν από ανεξάρτητες ομάδες αγώνων. Άλλα κατέληξαν στα γκαράζ πλούσιων enthusiasts.

Αν ήθελε κάποιος να αισθάνεται σαν τον Walter Röhrl, θα του ερχόταν κάπως ακριβά. Τότε, με τιμή 203.500 γερμανικά μάρκα, θα μπορούσε να αγοράσει δύο Porsche 911 Turbo.


Σήμερα, το πιο σκληροπυρηνικό Audi, με τιμή που εύκολα αγγίζει τα €475.000, αξίζει περίπου τέσσερις φορές περισσότερο από μία καλά διατηρημένη 911 Turbo της ίδιας περιόδου

Επιβλητικό. Ακόμα και στατικό. Όπως προκύπτει από τις ωραίες φωτογραφίες του Tom Shaxson. Συμβαίνει αυτές τις μέρες, στο Λονδίνο. Εντάξει, υπάρχουν και κανα δυο με κινήσεις Έτσι, για ξεκάρφωμα


Photo: Tom Shaxson

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει