Χαμηλή, πανάλαφρη, τιμημένο κόσμημα του Group 4. Αυτή είναι η ιστορία του αγωνιστικού μπιζού που λέγεται Alpine A110. Συμβαίνει τώρα στην πόλη
Με την Alpine A110 στην καραντίνα. Είναι ωραία εδώ μέσα. Μία Bleu Siel ιστορία
Κάπου προς τα νότια της Αθήνας βρίσκεται ένα διαφορετικό «κέντρο ψυχοθεραπείας». Τουλάχιστον έτσι το αποκαλούν οι ιδιοκτήτες του
Ο εις εξ αυτών, γνωστός αγωνιζόμενος. Με βαθιά αγάπη για τα κλασικά και με πολλές ωραίες ιστορίες για αγαπημένα του αυτοκίνητα.
Η συγκεκριμένη Alpine A110 είναι ένα απ’ αυτά. Για την ακρίβεια, υπάρχει και μία δεύτερη που της κάνει παρέα στο γκαράζ. Αυτή πάντως είναι περίπτωση με ιδιαίτερη ιστορία.
Alpine με παράσημα
Την κοιτάζω με σεβασμό. Έχει στις πλάτες της -σόρι, «στα καπούλια», ήθελα να πω- αγωνιστικά χιλιόμετρα. Εμπειρίες από ειδικές και τιμημένο παρελθόν.
Είναι το αυτοκίνητο που κέρδισε το μακρινό 1973 το Ραλί του Μόντε Κάρλο. Ξεκίνησε την καριέρα της ως υπερκυβισμένη 1.8 για τις απαιτήσεις του Gr4. Εκείνη την εποχή απέδιδαν περί τους 176 ίππους. Σήμερα η γαλάζια Alpine A110 αναπνέει μέσα από λίγα λιγότερα, συγκεριμένα από 1,596 κ.εκ.
Την Alpine A110 Gr4 που βλέπετε συνοδεύει και ένα «ντεσού» για το πώς πέρασε κάποτε στα χέρια μεγάλου Έλληνα οδηγού – δεν είναι όμως όλα για να γράφονται. Κάποιοι εντός της αγωνιστικής Ιερουσαλήμ ξέρουν…
Η Alpine του ’73 με οδηγό τον Jean-Claude Andruet, στο Μόντε. Ναι, είναι το ίδιο αυτοκίνητο. Πολύτιμο τεχνούργημα στην πόλη
Τεσπά, τη χαζεύω στην κάθε της λεπτομέρεια. Σασί από ατσάλι, αμάξωμα από fiberglass. Μοτέρ, σι βου πλε, απ΄την οικογένεια της Renault και δόξες στα ’70s.
Μια μικρή, μπλε θεά. Μόλις 3.8 μέτρα μήκους αλλά με τόσα κότσια. Κάθεται στον πίσω της άξονα και σηκώνει με θράσος το πανάλαφρο μπροστινό.
Θέλετε να ακούσετε κιλά στην εποχή των παχύδερμων υπερμίνι; Η Α110 ζυγίζει, λοιπόν, μόλις 750 κιλά – το καμάρι μας. Και θέλετε να ακούσετε κατανομή βάρους; Υπολογίστε γύρω στα 500 κιλά στον πίσω άξονα και τα ρέστα μπροστά. Δηλαδή γύρω στο 66,6% (σατανικό, ε;) για πίσω και μόλις 33,4% για μπροστά
Όπως λέει ο έμπειρος ιδιοκτήτης της, το χειρότερό της είναι τα κλειστά κατηφορικά. Άντε να βρεις πρόσφυση μπροστά με το ελάφρωμα. Η κλασική συνταγή του trail braking είναι και εδώ απαραίτητη. Θυμίζει κάτι από Porsche 911, τότε που τα ‘βλεπες όλα για να τις πας πραγματικά γρήγορα.
Η συγκεκριμένη Alpine A110 Gr4 έχει, μάλιστα, το τεράστιο ρεζερβουάρ-ασκό των 90 λίτρων. Το απαιτούσαν τα μεγάλα ραλί, όπως του Μαρόκου, το ’73. Είναι τοποθετημένο κι αυτό πίσω. Οπότε αντιλαμβάνεστε πώς η συγκεκριμένη κυρία είναι ακόμα περισσότερο rear bias.
Μπες μέσα και πρόσεξε μη βρεις
Ανοίγω την πανάλαφρη πόρτα και κάνω την Κομανέτσι για να μπω στα βαθιά μπάκετ της γνωστής Tillett. Το χαμηλό ύψος της οροφής, το roll-cage και τα ψηλά «μάγουλα» του μπάκετ κάνουν τη ζωή δύσκολη. Πόσο μάλλον να φοράς και κράνος.
Κάθεσαι βαθιά κάτω. Με αρκετή κλίση της πλάτης και την κολώνα του τιμονιού να διαχωρίζει το συμπλέκτη απ΄τα άλλα ποδοστήρια. Ναι, σωστά μαντέψατε: δεν μπορείς να φρενάρεις με αριστερό
Μπροστά σου μυρίζει αγώνες. Τριάκτινο χωρίς υποβοήθηση, όργανα, λιτός πολεμικός αέρας. Στα δεξιά σου ο επιλογέας για το 5άρι κιβώτιο της DMT. Με το συγκεκριμένο κορωνοπήνιο η A110 έχει τελική με 5η περίπου 185 km/h.
Madame e monsieur, η Alpine A110 Gr4, η ”Berlinette” (όπως λέγονταν μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο τα μικρά δίθυρα), αναπαύει τα σκέλη της στο τσιμεντένιο δάπεδο.
Με τα αυτοκόλλητά της, τις πορτοκαλί Gotti των 13 μόλις ιντσών και 3 μπουλονιών ανά τροχό. «Πατάει» αποκλειστικά στα κλασικά ελαστικά TB5F της Michelin σε πολύ μαλακή γόμα. Άρωμα ασυμβίβαστης κατασκευής
Εδώ, ανάμεσα σε αναρίθμητα κύπελα, φωτό στους τοίχους από αγωνιστικές συμμετοχές, ανταλλακτικά για πάρτη της αλλά και εκλεκτή ομήγυρη. «Παιδιά» του Colin Chapman, δύο «Παγόδες», ένα αγωνιστικό Sierra, ένα πανέμορφο Mini (το σωστό) και διάφορα άλλα κουκουλιασμένα
Όλα φροντίζονται διά χειρών των ιδιοκτητών τους. Παραταγμένα ανταλλακτικά, πάγκος με αναμνήσεις, φωτό με την Integrale και το κίτρινο quattro (ναι, το σωστό) και ιστορίες από βενζίνη. Είναι ωραία εδώ μέσα.
Με την ευκαιρία, δείτε τη να κελαϊδά διάφορα ωραία γαλλικά, κάποτε στον Μπράλο. Να παίξει το βίντεο, παρακαλώ.
ΥΓ1 Ευχαριστούμε τον τζέντλεμαν και ενθουσιώδη petrolhead αγωνιζόμενο κ. Κάρολο Λάμπρου για την πρόσβαση στο «κέντρο ψυχοθεραπείας»
ΥΓ2 Επειδή τίποτα δεν είναι τυχαίο, ο παραπάνω κύριος είχε διαβάσει για την Alpine στη Ν. Σμύρνη. Όλα συνδέονται
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.