Le Mans 1955. Η τραγωδία που έγινε animation

Post date:

Author:

Category:

Στον 24ωρο αγώνα του Le Mans, το 1955, συνέβη το πιο θανατηφόρο συμβάν στην αγωνιστική ιστορία. περισσσότεροι από 80 θεατές νεκροί. Τώρα, ο Βέλγος σκηνοθέτης Quentin Baillieux μας παρουσιάζει την animation εκδοχή της τραγωδίας

Όπως λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης, «προσπαθώ να εξηγήσω με συναισθηματισμό πώς μπορούσαν οι οδηγοί να συνεχίζουν τον αγώνα παρά την τραγωδία. Επιθυμώ να επαναφέρω την ανθρωπιά τους. Να αναγνωρίσω τις αντιφάσεις και τις γκρίζες περιοχές»


Ο αγώνας του ’55 στο Le Mans έχει μείνει στην ιστορία ως η πιο μαύρη σελίδα στην ιστορία του motorsport. Ο θάνατος δεν έχει σειριακό αριθμό. Όμως οι 80 νεκροί έσπειραν τον τρόμο στα πρωτοσέλιδα της εποχής. Το Le Mans, η τραγωδία και το υλικό για μια ταινία μικρού μήκους σήμερα

Οι ομάδες, οι οδηγοί

Στο Le Mans του 1955, οι τρεις μεγάλοι αντίπαλοι, Ferrari, Jaguar και Mercedes, παρέταξαν τα καινούργια και δυνατά τους «όπλα». Πλαισιωμένα από κορυφαίους οδηγούς.

Η Ferrari «κατέβηκε» με την καινούρια 735LM. Στην ομάδα της ήταν οι Eugenio Castellotti, Paolo Marzotto, Maurice Trintignant, Harry Schell και Phil Hill.

Η Jaguar συμμετείχε με την εντυπωσιακή, μέχρι και σήμερα, D-Type. Οι οδηγοί της ήταν οι νικητές του 1953, Tony Rolt – Duncan Hamilton. Όπως επίσης ο μεγάλος σταρ της εποχής Mike Hawthorn.

Η δε Mercedes πήγε στο Le Mans με αγωνιστικό διευθυντή τον Alfred Neubauer. Για την ιστορία, ο Neubauer έπαιξε πρωταγωνιστικό-δραματικό ρόλο στην ιστορία με το ατύχημα. Το αυτοκίνητο δεν ήταν άλλο απ΄το κορυφαίο αγωνιστικό της εποχής, την 300SLR.

Στη θέση των οδηγών οι μέγιστοι Juan Manuel Fangio και Stirling Moss. Αλλά και ο νικητής του 1952, Karl Kling. Την ομάδα πλαισίωναν οι André Simon, John Fitch και Pierre Levegh. Ο τελευταίος σκοτώθηκε ακαριαία στο δυστύχημα.

Ο θάνατος

Συνέβη στις 18:26, στον 35ο γύρο και ενώ οι πρωτοπόροι του αγώνα ξεκινούσαν τα pit stop τους. Ο Mike Hawthorn περνώντας το Maison Blanche, το κομμάτι της πίστας του Le Mans που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, βρήκε μπροστά του τον Lance Macklin της Austin Healey. Τον προσπέρασε, πριν κάνει δεξιά για να σταματήσει στα υποτυπώδη pits της εποχής.

Ο τελευταίος αιφνιδιάστηκε από το απότομο φρενάρισμα του Hawthorn και κινήθηκε προς το μέσο της ευθείας. Aποτέλεσμα; Ο επερχόμενος Pierre Levegh προσέκρουσε πάνω του με 200km/h. Η 300SLR εκτινάχθηκε στον αέρα. Ο Levegh εκτοξεύθηκε εκτός αυτοκινήτου και σκοτώθηκε ακαριαία. Η Mercedes διαλύθηκε σε κομμάτια που εκτοξεύτηκαν στις κερκίδες των θεατών.


Ο τραγικός απολογισμός ήταν 84 νεκροί και 120 τραυματίες. Ο πιο πολύνεκρος αγώνας του motorsport. Le Mans τραγωδία

Le Mans δυστύχημα

H Mercedes αποχώρησε από τον 24ωρο αγώνα του Le Mans στις 1:45 τα ξημερώματα. Ο Neubauer κάλεσε τις δύο 300SLR, που έτρεχαν ακόμα στην 1η και 3η θέση, στα pits.

Η ταινία κινουμένων σχεδίων

Ο Βέλγος σκηνοθέτης Quentin Baillieux τοποθετεί τον οδηγό της Ferrari, John Fitch, ως κεντρικό πρωταγωνιστή της ιστορίας.

Το Le Mans 1955 είναι μια προσπάθεια να αναδείξει την ανθρώπινη ευαισθησία και τα συναισθήματα. Ό,τι κρύβεται πίσω απ’ τη δόξα, τις νίκες και το χρήμα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Fitch, μετά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση το 1964, ασχολήθηκε εκτεταμένα με την οδική ασφάλεια.

Ήταν ο δημιουργός του Fitch Barrier που χρησιμοποιείται εκτεταμένα στις αμερικανικές εθνικές οδούς. Ήταν, επίσης, και σύμβουλος στο σχεδιασμό αγωνιστικών σιρκουί. Ενεργός μέχρι και τα τελευταία χρόνια της ζωής του. «Έφυγε» απ’ τη ζωή στις 31 Οκτωβρίου του 2012, σε ηλικία 95 ετών.


Le Mans animation

Το “Le Mans 1955” αποτελεί μια προσπάθεια του σκηνοθέτη να αναδείξει την «τάση του ανθρώπου να καταστρέφεται, ξεχνώντας την ανθρωπιά του ενώ καταναλώνεται από την υπερηφάνεια, το πάθος και τα συναισθήματά του»


Το Le Mans animation είναι μια διαφορετική προσέγγιση. Έχει ήδη κερδίσει το βραβείο του καλύτερου animation στο φεστιβάλ του St. Louis. Και θέτει υποψηφιότητα για τα βραβεία Όσκαρ του 2020, στην κατηγορία “Best Animated Short Film”.

Η συνέχεια του Le Mans 1955 επί της μικρής οθόνης. Έχει ενδιαφέρον.


Photo: www.lemans1955.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει