Η θεά, η επαναστατική Citroën DS, το τρίτο σημαντικότερο αυτοκίνητο του περασμένου αιώνα, κοιτάζει τη θέα μέσα απ΄τα σύρματα. Και δε γίνεται να περνάς απ΄έξω και να μη σταματήσεις για μερικές πρόχειρες φωτό
Μισό αιώνα μετά, αυτό το αυτοκίνητο συνεχίζει να τραβάει το βλέμμα. Η Citroën DS, τόσο μπροστά απ΄την εποχή της, ατενίζει με τις ματάρες της το χρόνο που περνά
Λίγο πριν εκπνεύσει ο 20ος αιώνας, συγκεντρώθηκαν άνθρωποι της αυτοκίνησης, δημοσιογράφοι, σχεδιαστές, σε ένα διεθνές γκαλά, στο Λας Βέγκας. Είχαν προσκληθεί για να επιλέξουν τα σημαντικότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 100 ετών
Συνολικά 130 προσωπικότητες του χώρου του αυτοκινήτου είχαν προσκληθεί. Είχαν δε ξεκινήσει τρία χρόνια πριν τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων αυτοκινήτων για το επίζηλο στέμμα.
Η αρχική λίστα περιελάμβανε 700 αυτοκίνητα. Και η επιτροπή έπρεπε, σ΄όλο το χρονικό διάστημα, βήμα-βήμα, να περιορίζει τα προς εκλογή αυτοκίνητα. Απ’ τα αρχικά 700, να φτάσει στα 200 και μετά στα 100.
Η θεά. Γαλλιστί, Déesse
Το βράδυ της 18ης Δεκεμβρίου, σε εκείνη την αίθουσα του Λας Βέγκας, κατόπιν συμμετοχής και ιντερνετικής ψήφου του κόσμου, είχαν καταλήξει στα 26 σημαντικότερα αυτοκίνητα του αιώνα. Αν σας ενδιαφέρει, η τελική λίστα ήταν αυτή.
Φυσικά η Citroën DS ήταν μέσα στην τελική λίστα. Δε θα μπορούσε να ήταν αλλιώς. Ό,τι και να γράψεις σήμερα για αυτό το αυτοκίνητο είναι μια πεζή επανάληψη των όσων έχουν αποτυπωθεί για τον ιπτάμενο δίσκο που προσγειώθηκε στο σύμπαν της αυτοκίνησης το 1955
Όπως λένε, τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Η Citroën DS ανακηρύχτηκε το 3ο σημαντικότερο αυτοκίνητο του 20ου αιώνα, με 567 ψήφους.
Πίσω απ΄το Ford Model T (742 ψήφοι), το αυτοκίνητο που άνοιξε το δρόμο στη βιομηχανική παραγωγή, και πίσω από το κλασικό Mini (617 ψήφοι), το θαύμα-μινιατούρα του Sir Alec Issigonis.
Τη χρυσή πεντάδα συμπλήρωσε το VW Beetle με 521 ψήφους και η Porsche 911 με 303.
Μ΄αυτές τις σκέψεις, η θέα της πράσινης, μάλλον χλωμής, Citroën DS που είναι αραγμένη δίπλα σε ένα σπίτι, κάπου στα νότια της πόλης, ήρθε κατακούτελα προχθές. Τα στάχυα, οι τσιμεντόλιθοι και το σύρμα δεν ήταν ικανά να περιορίσουν το σχήμα που έδωσε ο γλύπτης-σχεδιαστής Flaminio Bertoni. Αυτή είναι η Citroën DS του μεσημεριού
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.