Ο παλαιότερος «Σκαραβαίος» στον κόσμο επανήλθε στη ζωή

Post date:

Author:

Category:

Με αριθμό σασί #00003 αυτός ο «Σκαραβαίος», ένα VW Beetle του 1939, βρέθηκε καμμένος και σε άθλια κατάσταση. Αυτό είναι το photo story της αποκατάστασης

Σκαραβαίος πριν και μετά

Το κλασικό «πριν και μετά» της εγχείρησης του παλαιότερου Beetle που γνωρίζουμε. Ο άλλοτε καμμένος ασθενής, μετά από δύο χρόνια εντατικής θεραπείας, είναι τώρα καλά


Το 2011, η φωτιά στο Prototype AutoMuseum, στο Αμβούργο της Γερμανίας, ήταν καταστρεπτική. Στο πέρασμά της δεν γλίτωσαν μερικά από τα πιο σπάνια «κομμάτια» που φιλοξενούνταν εκεί

Μέσα στο χώρο υπήρχαν κλασικές Bentley, Maserati, ένα σπάνιο Lohner-Porsche 1900/1901 (το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο στην ιστορία) και άλλα ιδιαίτερα αυτοκίνητα. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς τι δουλειά είχε ένας ταπεινός Σκαραβαίος ανάμεσά τους;

Ο αριθμός σασί 1-00003

Η απάντηση προκύπτει από το ταμπελάκι με τον αριθμό πλαισίου του. Κάτω από την μπαρουτοκαπνισμένη επιφάνειά του εξακολουθούσε να είναι ευδιάκριτο το σημαντικό της υπόθεσης: 1-00003. Αυτός ήταν το μόλις 3ο κατά σειρά VW Beetle που είχε κάποτε κατασκευαστεί ως πρωτότυπο. Και μόλις είχε γίνει well done. Ψημένο στα κάρβουνα.


Σκαραβαίος αριθμός σασί
Καμμένος Σκαραβαίος

Ο «Σκαραβαίος» του Ferdinand Porsche

Ανάμεσα στις ντουζίνες με τα προπαραγωγής αυτοκίνητα που είχε ξεκινήσει να φτιάχνει η Volkswagen πριν από την έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, κάποια κομμάτια, τα λεγόμενα VW39, είχαν σταλεί στον Ferdinand Porsche για τις τελευταίες λεπτομέρειες.

Κάποια, επίσης, εξ αυτών μετέφεραν δημοσιογάφους για τις ανάγκες του Τύπου. Ή και για την πρώτη διαφήμιση που προβλήθηκε για την προώθησή του. Ήταν αυτή.


Σύμφωνα με το Prototyp AutoΜuseum, το συγκεκριμένο, αυτό με τον αριθμό 1-00003, χρησιμοποιούνταν από τον ίδιο τον Porsche. Κυρίως ως αυτοκίνητο επίδειξης. Αργότερα κατέληξε σε ένα γκαράζ, στο Βερολίνο, όπου ο Ferdinand διατηρούσε ένα γραφείο. Λεγόταν το ”Berlin-Rome Car”. Εκεί θεωρείται πως επιβίωσε από τον πόλεμο.


Όταν o 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος τελείωσε, ο «Σκαραβαίος» βρέθηκε χωρίς κινητήρα και σε κακή κατάσταση. Ήταν τότε που η οικογένεια Raffay, ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς της VW, ξεκίνησε μία προσπάθεια ανεύρεσης του παλαιότερου «Σκαραβαίου» σε όλη τη Γερμανία. Τελικά, βρέθηκε ο «Σκαραβαίος» με τον αριθμό σασί 1-00003


Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως, είτε το γνώριζε ο Gerhard von Raffay είτε όχι, έχει βρεθεί και ένας άλλος «Σκαραβαίος», επίσης από τους πρώτους που κατασκευάστηκαν. Του 1938 αυτός. Τον είχαν σκόπιμα αποσυναρμολογήσει για να μην τον έχουν ως τελική κατασκευή οι Συμμαχικέ Δυνάμεις μετά τον πόλεμο. Μεταγενέστερα, το 1952, τον βρήκαν οι άνθρωποι της επίσημης Volkswagen. Είναι το αυτοκίνητο που διατηρείται μέχρι σήμερα στο Μουσείο της VW, στο Wolfsburg.

Η διαδικασία αποκατάστασης

Για να το ολοκληρώσουμε, μετά την πυρκαγιά που προαναφέρθηκε, ξεκίνησε η προσπάθεια αποκατάστασης του κατεστραμένου «Σκαραβαίου», του VW39. Το κέλυφος που είχε απομείνει από το άλλοτε πρωτότυπο του Porsche ήθελε πολλή δουλειά και αφοσίωση. Για σχεδόν δύο χρόνια.



Αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα. Κομμάτι της ανθρώπινης ιστορίας σε δημόσια προβολή

VW Beetle oldest

Alfa Romeo classics

Ιnfo/Photo: automuseum

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει