Ομορφιά που πονάει: για την Alfa Romeo 33/2 Coupé Speciale

Post date:

Author:

Category:

Λένε πως η ομορφιά είναι υποκειμενική. Λάθος. Είναι αντικειμενική όταν μιλάς για τη Μπελούτσι και την Alfa Romeo 33/2 Coupé Speciale. Και είναι κρίμα που δεν αποφάσισαν κάποτε να βγάλουν αυτό το αμαρτωλό κορίτσι στην παραγωγή. Την Alfa εννοούμε

Alfa Romeo 33 prototype

Ο μεγάλος σχεδιαστής Pininfarina έκανε μερικές αλλαγές στο σασί της Tipo 33 Stradale, την έβαψε από κόκκινη σε κίτρινη, πρόσθεσε δράμα στο αμάξωμα και «γέννησε» την Alfa Romeo 33/2 Coupé Speciale. Την οποία μάλλον θα συμφωνήσετε πως δεν χορταίνεις να τη βλέπεις


Αντίθετα με την τάση που επικρατούσε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και των αρχών του ’70, η Alfa Romeo 33/2 Coupé Speciale, δεν υιοθέτησε γεωμετρικές σφηνοειδείς λεπτομέρειες ή αεροτομές

Για παράδειγμα, το επίσης πρωτότυπο της Alfa Romeo, η Carabo, δημιούργημα του Marcello Gandini στα χρόνια που δούλευε για τον οίκο του Bertone, έμοιαζε με ιπτάμενο δίσκο γεμάτο γωνίες.

Καμία σχέση με την Alfa Romeo 33/2 Coupé Speciale

- Διαφήμιση-

Το μοναδικό αυτό σχήμα του Pininfarina ήταν ωδή στις καμπύλες και υπενθύμιση των σπορ πρωτοτύπων της περασμένης δεκαετίας.


Στην πραγματικότητα δείχνει τόσο εντυπωσιακά όμορφη που, όπως ομολογεί το Classic Driver, είναι να αναρωτιέσαι γιατί η παραδοσιακή σχεδιαστική σκηνή της εποχής χρειάστηκε τόσο πολύ να διαφοροποιηθεί


Όμως αυτό το πρωτότυπο της εμβληματικής Alfa 33 εμπεριείχε την απάντηση ήδη στην πρόταση που διαβάζετε.

Ήταν πρωτότυπο. Με όποιες ελευθερίες αυτό συνεπάγεται, με ό,τι ασυμβίβαστα εντυπωσιακό μπορεί να εμπεριέχει κάτι τέτοιο.

Αν πάντως σας θυμίζει κάτι από τις Ferrari P3/4, ας μην ξεχνάμε ότι το άλογο του Μαρανέλο είχε το γεννετικό του κώδικα στις πρώτες Alfa.


Πέρα απ΄τα παραπάνω, η 33/2 Coupé Speciale εκφράζει το ιταλικό πνεύμα της εποχής. Οι άνθρωποι κουβαλούσαν πίσω τους την τέχνη, την Αναγέννηση, τον Μιχαήλ Άγγελο και ό,τι άλλο έχει καταχωρηθεί επί αιώνες στην ιταλική αισθητική

Μετά απ΄όλο το παρελθόν αυτής της λεγόμενης ”una faccia, una razza”, αυτοκίνητα τέτοιου αρτίστικου βεληνεκούς δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο παρά η φυσική εξέλιξη. Σεβασμός


Marcello Gandini

Photo: Rémi Dargegen / Classic Driver

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει