Ωραία, γνήσια, πράσινη Alpina. Η επόμενη μέρα

Post date:

Author:

Category:

Στην Ελλάδα σπάνια βλέπεις μία γνήσια Alpina. Όμως όσοι ήξεραν περί τίνος πρόκεται, έβλεπαν σε αυτές μια ιδιαίτερη και σχεδόν χειροποίητη εκδοχή της BMW. Το στόρι ενός ιδιαίτερου κατασκευαστή και το νέο deal με τη BMW

Alpina Racing

Η Alpina ανέκαθεν είχε κάτι το διαφορετικό. Είτε ως αγωνιστική παρουσία από τα ’70s είτε ως διακριτικά και γρήγορα αυτοκίνητα δρόμου


Οι φίλοι του αυτοκινήτου με βλέμμα γυπαετού μπορούν να εντοπίσουν μία Alpina εξ αποστάσεως. Κατ’ αρχάς εντοπίζουν τους χαρακτηριστικούς πολυάκτινους τροχούς. Μετά, εκείνες τις διακριτικές, αυτοκόλλητες γραμμές στο πλάι του αμαξώματος. Ή το σηματάκι πίσω. Συνήθως άρχιζε από το γράμμα «B» και μετά είχε ένα αριθμητικό ψηφίο

Αν μάλιστα έχουν και την ευκαιρία να τις πάρουν μάτι από κοντά, κοιτώντας απ’ το παράθυρο, οι παρατηρητικοί θα δουν τις γαλαζοπράσινες ραφές που υπάρχουν σε καθίσματα ή επενδύσεις.

Το σημαντικότερο; Η πολύτιμη πιστοποίηση, κάτι σαν το βουλοκέρι του βασιλιά, εκείνο το μεταλλικό ταμπελάκι στο κόκπιτ που γράφει τον κωδικό του μοντέλου και τον αύξοντα αριθμό. Οι Alpina δεν ήταν ποτέ για το πανέρι. Έβγαιναν -και συνεχίζουν- να παράγονται σε περιορισμένο αριθμό. Ως εκ τούτου, είναι πιο σπάνιες, πιο ιδιαίτερες, πιο ακριβές

Alpina

Για να έχετε και ένα νούμερο πρόχειρο, το 2021 ήταν η πιο πετυχημένη χρονιά στην ιστορία της με περίπου 2.000 πωλήσεις. Λίγες για τα αυτοκινητικά δεδομένα της βιομηχανίας, μια χαρά για έναν exclusive κατασκευαστή


H Alpina η σωστή, η γνήσια, περνά απαρατήρητη

Ο πολύς κόσμος νομίζει πως είναι «άλλη μία BMW με ωραίες ζάντες και κάτι αυτοκόλλητα στο πλάι». Μέχρι εκεί.

Όμως οι Alpina είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Μπορεί μεν να βασίζονται στα μοντέλα που ήδη παράγει η BMW, όμως ανέκαθεν έβαζαν χέρι και στα σωθικά. Η μικρή εταιρεία με τους τριακόσιους υπαλλήλους και έδρα τo Μπουχλόε, γύρω στα εξήντα πέντε χιλιόμετρα έξω από το Μόναχο, καταφέρνει να προσφέρει αύρα εμμονής στη λεπτομέρεια

Alpina εσωτερικό

Για παράδειγμα, τροποποιεί τους κινητήρες, βάζει δικά της δέρματα, ρυθμίζει διαφορετικά, πιο ταξιδιάρικα, τις αναρτήσεις και αλλάζει κιβώτια. Μάλιστα ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που έβαλε μπουτόν αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι σε αυτοκίνητο παραγωγής


BMW Σειρά 1 F20/F21

«Κατασκευαστής». Όχι «βελτιωτής»

Επίσης, οι αναγνώστες με βλέμμα γερακιού μάλλον θα έχουν μέχρι στιγμής εντοπίσει ότι έχει χρησιμοποιηθεί σκοπίμως ο όρος «κατασκευαστής».

Η Alpina μπορεί να ξεκίνησε ως εταιρεία βελτιώσεων όταν ο ιδρυτής της έφτιαξε ένα διπλό καρμπιρατέρ για το BMW 1500 (το οποίο δέχθηκε η BMW χωρίς να επιβάλλει απώλεια εργοστασιακής εγγύησης), μπορεί να άρχισε να βάζει τoυρμπίνες όταν ακόμη η BMW ορκιζόταν ότι ποτέ δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, όμως δεν ήταν μία εταιρεία εκλεπτυσμένης μοντίφας

BMW Alpina B3

Το 1983 ήταν η χρονιά-σταθμός καθώς κατάφερε να αποκτήσει την επίζηλη καταχώρησή της ως επίσημος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών της Γερμανίας  (German Federal Motor Transport Authority). Ήταν η στιγμή που η Alpina έγινε μάρκα. Όχι άλλος ένας βελτιωτικός οίκος

Το νέο deal με τη BMW

Πριν περίπου δύο χρόνια η BMW είχε ανακοινώσει ότι «η οικογένεια Μποβενσπίσεν (σ.σ. η οποία ασχολείται παραλλήλως και με την οινοποιία) θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της στην εξέλιξη, παραγωγή και πώληση οχημάτων BMW Alpina στο πλαίσιο της υφιστάμενης συνεργασίας μέχρι τα τέλη του 2025».

Αμφότερα μέρη, Alpina και BMW, συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν οικονομικές λεπτομέρειες

BMW Alpina B3 GT 10

Η Alpina δεν είναι στην πείνα

Ωστόσο Eενόψει μιας αυτοκίνησης που βρίσκεται σε φάση βαθιάς μετάβασης, φαίνεται πως η Alpina δε θα μπορούσε να ακολουθήσει μόνη της την αλλαγή.

Σε μία σημαντική ανακοίνωση η BMW είχε δηλώσει ότι «ο μετασχηματισμός προς την ηλεκτρική κινητικότητα και η αυστηροποίηση των κανονισμών σε όλο τον κόσμο – κυρίως όσων αφορούν τις εκπομπές ρύπων, την επικύρωση λογισμικού και τις απαιτήσεις για συστήματα υποβοήθησης και παρακολούθησης οδηγού – έχουν ως αποτέλεσμα πολύ υψηλότερους κινδύνους για μικρούς κατασκευαστές».

Αυτά για την ώρα. Αν εν τω μεταξύ δείτε κάποια γνήσια Alpina να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, απαθανατίστε την με το κινητό, έτσι, ως φωτογραφικό ενσταντανέ. Και μετά θα έχετε την ευκαιρία να κάνετε τεστ παρατηρικότητας σε φίλους και γνωστούς που νομίζουν πως πρόκειται για «άλλη μία BMW με ωραίες ζάντες και κάτι αυτοκόλλητα στο πλάι»

Alpina cars

Photo: alpina-automobiles.com


Δοκιμή: BMW X2 sDrive20i

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει