‘Ενας πολύ γρήγορος γύρος στη γνωστή πίστα είναι κάτι περισσότερο από κατόρθωμα ταχύτητας. Αυτά είναι τα σημεία αναφοράς που κυκλοφορούν και «οπλοφορούν» στο Νίρμπουργκρινγκ

Τα δευτερόλεπτα δεν είναι ξηροκάρπια για να κατεβαίνουν εύκολα στο Νίρμπουργκρινγκ. Κόπος, R&D και πολλή δύναμη σεταρισμένη για την πιο φημισμένα δύσκολη πίστα στον κόσμο
Ως γνωστόν, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες βαράνε υπερωρίες στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, στη Γερμανία. Το Νορντσλάιφε, δηλαδή το βόρειο τμήμα της συνολικής πίστας, έχει κατακτήσει λαό, επενδύσεις και υστεροφημία.
Όχι άδικα.
Αν και, για παράδειγμα, δεν σημαίνει ότι όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων ή αυτοκινήτων επιδόσεων θεωρούν ότι πρέπει να συνοδεύονται από ένα «πιστοποιητικό» γυρολογίου για να πουλήσουν ή, έστω, για να έχουν την άτυπη κοινωνική διαπίστευση.
Πάντως, η αλήθεια είναι ότι σε μια πίστα τόσο απαιτητική ως χάραξη, υψομετρικές διαφορές και σύνθεση διαφορετικού τύπου καμπών, το Νίρμπουργκρινγκ εύλογα θεωρείται κάτι σαν λυδία λίθος δυνατοτήτων των αυτοκινήτων. Κοινώς, αν κάποιο είναι γρήγορο εκεί, λίγο-πολύ θα είναι γρήγορο παντού

Είναι, βλέπετε, αυτές οι 147 στροφές, εκτεινόμενες σε ένα ρόλερ-κόστερ μήκους σχεδόν 21 χιλιομέτρων που ελκύουν κατασκευαστές και δοκιμαστές ώστε να αποδείξουν στην πράξη πόσα απίδια πιάνει ο σάκος
Με μία επιπλέον σημείωση
Το «επίσημο» μήκος του γυρολογίου στη συγκεκριμένη πίστα αυξήθηκε, το 2019, σε 20,8 χιλιόμετρα.
Πριν από αυτό, όλοι οι χρόνοι καταγράφονταν σε μήκος 20,5 χιλιομέτρων που ουσιαστικά άφηνε εκτός ένα μικρό τμήμα της ευθείας στο τέλος του γύρου.
Ωστόσο, με τόση έμφαση που δίνεται στα σχετικά γυρολόγια, η πίστα του Νίρμπουργκρινγκ αποφάσισε ότι θα μετρούσαν στο εξής μόνο ολόκληρα τα 12,944 μίλια ή 20,8 χιλιόμετρα.
Λίστες παντού
Τέλος, στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές λίστες για τα γρηγρορότερα αυτοκίνητα στο Νίρμπουργκρινγκ.

Για να μη γίνεται όλο αυτό χαοτικό, παρακάτω θα βρείτε τα ταχύτερα ανά κατηγορία, κάτι σαν τα σημεία αναφοράς και, αμέσως μετά, το Top 10 των αυτοκινήτων παραγωγής, τουλάχιστον όπως ισχύουν σήμερα που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές – Ιούνιος 2025. Γιατί, όπως λέει και το αθλητικό κλισέ, τα ρεκόρ είναι για να σπάνε
Τα ταχύτερα αυτοκίνητα ανά κατηγορία
Το απόλυτο αγωνιστικό ρεκόρ
Porsche 919 Hybrid Evo / Γυρολόγιο: 5:19.546

Το ταχύτερο αγωνιστικό ηλεκτρικό
Volkswagen ID R / Γυρολόγιο: 6:05.33

Το ταχύτερο ηλεκτρικό παραγωγής
Xiaomi SU7 Ultra / Γυρολόγιο: 7:04.957

Το ταχύτερο προσθιοκίνητο παραγωγής
Honda Civic Type R / Γυρολόγιο: 7:44.88

Tο ταχύτερο SUV παραγωγής
Αudi RSQ8 Performance / Γυρολόγιο: 7:36.69

Τα 10 ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής στο Νορντσλάιφε (Ιούνιος 2025)
1. Mercedes-AMG One / Γυρολόγιο: 6:35.18

Απόδοση 1.000 και πλέον ίππων, μοτέρ 1,6 λίτρων κατευθείαν από τη Formula 1, στροφάρισμα στις 11.000 rpm, τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνητo, μόλις 275 αντίτυπα ήδη πουλημένα, περισσότερα από €2 εκατ.
2. Porsche 911 GT2 RS (Manthey Performance kit) / Γυρολόγιο: 6:43.30

Χρόνος που ανήκει στη σφαίρα του εκπληκτικού, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να επιμένει με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω από τον πίσω άξονα
3. Μercedes-AMG GT Black Series / Γυρολόγιο: 6:48.04

Η απόλυτη έκδοση του AMG GΤ με το πακέτο Track, μερικές ρυθμίσεις στο aero, τις τιμές κάμπερ και την ανάρτηση, κατάφερε ένα γυρολόγιο που έθεσε τη γερμανική εταιρεία στο Top 3 των αυτοκινήτων παραγωγής
4. Porsche 911 GT3 RS / Γυρολόγιο: 6:49.32

Άλλο ένα 911 στη λίστα. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2022 που είχε λάβει χώρα το γυρολόγιο, ο επικεφαλής της Porsche είχε τονίσει πως «δεδομένης της χαμηλής θερμοκρασίας σην πίστα και τον κόντρα αέρα στη μεγάλη ευθεία, ήταν ευχαριστημένος»
5. Lamborghini Aventador LP 770-4 SVJ / Γυρολόγιο: 6:49.40

To 2018 η Lamborghini χρησιμοποίησε ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία για να μεταμορφώσει την Αventador σε πισταδόρικο όπλο. Φυσικά, βοηθούντος του V12 στο κέντρο του αμαξώματος
6. Porsche 911 GT2 RS / Γυρολόγιο: 6:52.15

Άντε πάλι ο συνήθης ύποπτος, το 911 σε GT2 RS εκδοχή και με τον Λαρς Κερν στο μπάκετ, σχεδόν 700 ίππους και 3.8 λίτρα από τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα
7. Radical SR8LM / Γυρολόγιο: 6:53.20

Εντάξει, όσο ακριβώς «παραγωγής» αυτοκίνητο είναι το Radical. Εφόσον όμως βγάζει πινακίδες είναι (και) τέτοιο, αν και το προεξέχον στοιχείο και φυσικό του περιβάλλον είναι οι πίστες. Το ρεκόρ του κράτησε για χρόνια, αρχής γενομένης από το 2009
8. Porsche 911 GT3 / Γυρολόγιο: 6:55.73

Βαρεθήκατε; Πάντως με τον εξαιρετικά γρήγορο Κέβιν Εστρέ στο τιμόνι και το Manthey kit διάσπαρτα εγκατεστημένο, τούτο αυτοκίνητο «έκλεψε» 19 ολόκληρα δευτερόλεπτα από το «απλό» GT3
9. Lamborghini Huracan Performante / Γυρολόγιο: 6:57.25

Με ανθρακονημάτινα μέρη, μειωμένο βάρος κατά 40 κιλά, τελική ταχύτητα πέραν των 320 χλμ/ώ. και πισταδόρικες ρυθμίσεις, η Huracan είχε δει για πρώτη φορά την είσοδό της στη μαγική δεκάδα
10. Ford Mustang GTD / Γυρολόγιο: 6:57.69

Κυρίες και κύριοι, ρεμπουπλικάνοι και δημοκρατικοί, αυτό είναι το πρώτο αμερικανικό αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 7 λεπτών σε γύρο του Νίρμπουργκρινγκ. Κάποιοι 800 ίπποι, Multimatic ενεργά αμορτισέρ σε οριζόντια διάταξη και μία υπόσχεση της Ford να επιστρέψει ξανά το 2025 για ακόμα ταχύτερο γυρολόγιο
Photo: Media Press / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.