Μπορείτε να ξεχάσετε την παλιά, φτηνή συνταγή της Νότιας Κορέας. Γιατί εδώ, με τη Hyundai της νεότερης εποχής, μάλλον βρισκόμαστε μπροστά σε μια περίπτωση που μετατρέπεται σε τεχνολογικό γίγαντα
Το τούνελ της value for money φίρμας έχει περάσει προ πολλού για τη Hyundai
Ήταν σχεδόν προφητικό. Ακριβώς δεκαπέντε χρόνια πριν, το 2009, το περιοδικό TIME φιλοξενούσε ένα άρθρο που είχε τίτλο «Hyundai: Η πιο επιτυχημένη εταιρεία αυτοκινήτου στην Αμερική»
Το άρθρο ανέλυε με νούμερα και αποδείξεις τον ισχυρισμό της επικεφαλίδας.
Και πού, ε; Στην αμερικανική αγορά, δόξα πατρί στο λεγόμενο ”Big 3” (βλέπε General Motors, Ford και Chrysler), οι νοτιοκορεάτες είχαν ήδη αρχίσει να ροκανίζουν τα θεμέλια του αυτοκινητικού κατεστημένου.
Και αν τώρα δα γκουγλάρεις τη φράση ”Hyundai success story”, θα εμφανιστούν περίπου 13,600,000 συναφή αποτελέσματα.
Η Hyundai, όπως και η αδελφή-εταιρεία Kia, έχει δρομολογήσει, υπομονετικά και μεθοδικά το μάστερ πλαν της επιτυχίας. Δεν είναι πια η αποκλειστικά value for money εταιρεία με τα έντιμα, πιστά, ταπεινά προϊόντα που κομπλάρεις να λες ότι έχεις αν μένεις στα εστέτ προάστια της πόλης. Σύμφωνοι, τις πωλήσεις τις είχε εδώ και χρόνια. Αλλά δεν είχε το ίματζ. Την εικόνα. Πιθανότατα και την τεχνολογία
Το master plan
Ξεκίνησε πριν από κάποιες έξι δεκαετίες με στόχο να γεμίσει στόλους από φτηνά και τίμια αυτοκίνητα το λαό.
Έχτισε σιγά-σιγά το επεκτατικό σχέδιό της, μάζεψε τεράστιες ποσότητες χρήματος πουλώντας ποσότητα και απροβλημάτιστη χρήση και μετά άρχισε την επίθεση.
Μπήκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ραλί (WRC ) – κίνηση που την καταξιώνει στη συνείδηση ενός κοινού που εκτιμά το αγωνιστικό pedigree, έκανε τη σωστή μεταγραφή όταν προσέλαβε με παχυλότατο μισθό τον επικεφαλής μηχανικό των BMW Μ, και μετά μπήκε στον επίζηλο χώρο των hot hatch με το i30 Ν, ένα σοβαρά οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που δε θα φανταζόμασταν μέχρι πριν λίγα χρόνια. Δύσκολα η Νότια Κορέα θα αισθανόταν περισσότερο υπερήφανη. Mην κοιτάτε που η γκάμα των ”Ν” αποχώρησε από Ευρώπη. Βρυξέλλες θέλαμε; Βρυξέλλες θα πάρουμε
Πλέον, η Hyundai έχει περάσει στην επόμενη πίστα
Για παράδειγμα, πριν μερικά χρόνια απέκτησε μία εξειδικευμένη εταιρεία ρομποτικής, τη Boston Dynamics, έναντι του ποσού των $1,1δις.
Η κίνηση θεωρήθηκε από τους αναλυτές της αγοράς ως πολύ σημαντική στις τεχνολογίες αυτοκινήτου της επόμενης μέρας
Οι επενδύσεις
Έτσι εγκυκλοπαιδικά, ευπειθώς αναφέρεται ότι η φίρμα εξερευνά τις πιθανότητες συνεργασίας με τη Samsung, υπέγραψε ένα κοινό πρότζεκτ με μία εταιρεία ονόματι Aptiv αξίας $4 δις. για την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, έχει ήδη ανακοινώσει το φιλόδοξο πλάνο της για να κατασκευάσει ιπτάμενα ηλεκτρικά ταξί που θέλει να είναι στον αέρα μέχρι το 2028 και δουλεύει υπερωρίες για 12 νέα ηλεκτρικά μοντέλα και πλήρη ηλεκτροποίηση της γκάμας της μέχρι το 2040.
Αυτές είναι μερικά μόνο από τα τεχνολογικά χωράφια τα οποία ετοιμάζεται να οργώσουν οι Κορεάτες, οι οποίοι φαίνεται να μαθαίνουν εξαιρετικά γρήγορα το μάθημα της νέας εποχής: για να ‘σαι στην κορυφή της αυτοκινητικής πυραμίδας δεν αρκεί να φτιάχνεις και να πουλάς αυτοκίνητα
Χρειάζεται να επαναπροσδιορίσεις το ρόλο σου και να αποκτήσεις χαρακτηριστικά ψηφιακών γιγάντων, τύπου Google, Apple και Microsoft.
Οι οποίοι, καθόλου τυχαία, από διαφορετική αφετηρία ορμώμενοι, επαναπροσδιορίζονται και ως κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ναι, όπως λέγεται και στο facebook, η σχέση είναι περίπλοκη. Αλλά είναι αυτή. Και φαινόταν ήδη ότι τα πράγματα αλλάζουν από ένα παλιοκαιρισμένο τεύχος του TIME, δεκαπέντε χρόνια πριν
Info / Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.