Πόση απήχηση θα έχει το Opel Corsa-e Rally;

Post date:

Author:

Category:

Το Opel Corsa-e Rally ξεκίνησε δοκιμές ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι με μπαταρία που θα αντικαταστήσει το Opel ADAM Cup. Ποιες είναι οι προκλήσεις;

Opel Corsa-e Rally

Αμιγώς ηλεκτρικό, με χαμηλό κέντρο βάρους και ζητήματα προσαρμογής σε ό,τι αναμένεται από ένα αυτοκίνητο που θα συμμετέχει στο Ενιαίο ADAC Opel e-Rally Cup. Το Opel Corsa-e Rally ετοιμάζεται για την αγωνιστική του πρεμιέρα


Είναι η μετάβαση της Opel στη νέα εποχή. Που, κακά τα ψέματα, είναι ακόμη στα σπάργανα. Αγώνας ραλί με ηλεκτρικό Corsa;

Το ερώτημα δεν είναι τόσο μονοσήμαντο όσο θα μπορούσε να αφορά την πολιτκή έκδοση ενός υπερμίνι. Σε ένα ηλεκτρικό Opel Corsa (το οποίο ήρθε στην ελληνική αγορά) υπάρχει η λογική των απαλλαγμένων από θόρυβο αστικών κέντρων.


Όμως, οι αγώνες είναι διαφορετική υπόθεση. Ο ήχος, το σασπένς που τον συνοδεύει, η αίσθηση ενός κόφτη που αντηχεί στα αφτιά των θεατών, είναι μέρος της γοητείας των αγώνων ραλί. Μένει να φανεί η απήχηση

Opel Corsa-e Rally

- Διαφήμιση-

Ωστόσο, η εποχή αλλάζει. Και σε αγωνιστικό επίπεδο. Το Opel Corsa-e Rally είναι η νέα μετάβαση. Που έχει να αντιμετωπίσει και επιπλέον τεχνικές προκλήσεις. Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που λάβαμε από την Opel Hellas, δύο ηλεκτρικά Corsa περνούν τώρα από δοκιμασίες αντοχής στο Κέντρο Δοκιμών του Dudenhofen.

«Έχουμε δύο στόχους» δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Opel, Jörg Schrott. «Και τα δύο αυτοκίνητα καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα ώστε να συγκεντρωθεί ο μέγιστος αριθμός δεδομένων σε ένα πρώιμο στάδιο».

Και πρόσθεσε το εξής σημαντικό: «Δεν υπάρχει κάποια προηγούμενη εμπειρία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι στην οποία να ανατρέξουμε. Γι’ αυτό, σε πρώτη φάση, έπρεπε να βασιστούμε σε υπολογισμούς και προσομοιώσεις. Αυτές, σταδιακά, αντικαθίστανται από πραγματικά δεδομένα. Άλλα θέματα που μας απασχολούν είναι η διαχείριση φορτίων και θερμοκρασίας της μπαταρίας σε συνθήκες ράλι, καθώς και η προσαρμογή του λογισμικού».

Η σύγκριση με το αντίστοιχο Opel Adam

Από την πρώτη του χρονιά, το 2013, το ADAC Opel Rallye Cup διατηρoύσε μέχρι σήμερα όλη τη γοητεία του. Όλα αυτά τα χρόνια, τα όμοια μεταξύ τους αγωνιστικά Opel ADAM Cup των 140 ίππων είχαν αποδείξει πόσο αξιόπιστα, γρήγορα και ανταγωνιστικά είναι. Συχνά, στα χέρια των καλύτερων οδηγών του Cup συχνά υπερίσχυαν στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Ράλι απέναντι σε αυτοκίνητα με σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ.


Opel Corsa-e Rally

Το νέο Opel Corsa-e Rally αποδίδει σχεδόν την ίδια ιπποδύναμη με το Adam. Για την ακρίβεια, 136 ίππους. Ωστόσο, η ροπή του είναι αισθητά υψηλότερη, στα 260 Nm. Όπως σημειώνει ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Opel, «αποφασίσαμε ότι το Corsa-e Rally πρέπει να είναι εφάμιλλο ή ανώτερο του προκατόχου του με βενζινοκινητήρα, του Opel ADAM Cup»

Corsa e-Rally

Και συνεχίζει: «Το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Επίσης, η κατανομή βάρους είναι επίσης πολύ καλή, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για ένα ευέλικτο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Τώρα χρειάζεται να βρούμε το πιο ισορροπημένο σετάρισμα πλαισίου. Γι’ αυτό το λόγο, τον Ιανουάριο θα αρχίσουμε να προσομοιώνουμε μερικές πραγματικές ειδικές διαδρομές ράλι».

Τι λέει το πρόγραμμα

Αφού η εξέλιξη του Corsa-e Rally ολοκληρωθεί, θα κατασκευαστεί ένα όχημα αναφοράς που θα λειτουργήσει ως πρότυπο για τα οχήματα πελατών. Αναμένεται να κατασκευαστούν περίπου 20 αντίτυπα για την περίοδο 2020/21. Από αυτά, τα 15 θα παραδοθούν στις ομάδες πελατών το καλοκαίρι, ώστε να προλάβουν τις πρώτες δοκιμές τον Ιούλιο.

Παραγγελίες για το Corsa-e Rally μπορούν να γίνονται τώρα, ενώ οι υποβολές συμμετοχών στο 2020/21 ADAC Opel e-Rally Cup ξεκινούν στις 15 Δεκεμβρίου, 2019. Πρόσθετες πληροφορίες διατίθενται στους συνδέσμους www.opel-motorsport.com ή www.adac.de/e-rally.


Info/Photo: Opel

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει