Πόσο αξίζει σήμερα μία BMW M3 CSL;

Post date:

Author:

Category:

Δεν έχει σημασία αν η BMW M3 CSL δεν είναι η πιο δυνατή ή η πιο hi-tech. Διότι για πολλούς BMWδόφιλους, παραμένει η πιο ποθητή. Και αυτό κοστίζει

BMW M3 CSL

Σε μια όχι και τόσο μακρινή εποχή, χωρίς οθόνες και applications στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για οδηγική απόλαυση. Η BMW M3 CSL κλίκαρε τα σωστά κουτάκια. Και, δικαίως, οι τιμές της σήμερα παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές


Το αυτοκίνητο, ναι, έδειχνε πανέμορφο. Ήταν μια διατριβή στο πώς καταφέρνεις να κάνεις ένα σασί που το βλέπεις σαν μαϊντανό δίπλά σου παντού ως 316, να φαίνεται σπάνιο και ποθητό σαν junior supercar

Πιο καθαρόαιμο, πιο αγνό ως αίσθηση και κοφτερό ως απόκριση γκαζιού και μπροστινού συστήματος δεν είχε βγάλει η BMW. Ίσως και η πρόγονός της, η BMW CSL της δεκαετίας του ’70. Αλλά η BMW M3 CSL, το γένος Ε46, σαφώς ήταν πολλές κλάσεις πάνω. Προϊόντος και του χρόνου.

Το καθημερινό καθαρόαιμο

- Διαφήμιση-

Όσον αφορά όμως το timing των καιρών, πολλά αυτοκίνητα γίνονται πιο ικανά αλλά, σε ένα μεγάλο ποσοστό μειώνεται -δεν θα πω «χάνεται»- η ξυραφένια αίσθηση. Η BMW M3 CSL φαίνεται να ακροβατούσε στη λεπτή εκείνη ισορροπία ανάμεσα σε ένα παρθένο αυτοκίνητο αλλά χωρίς να κατατάσσεται ως εμπειρία σ’ αυτήν ενός πρωτόλειου – με όποια μειονεκτήματα έχει ένα τέτοιο.


Η CSL ήταν σύγχρονη και, ταυτοχρόνως, όσο αντέχεται ωμή. Αλλά χωρίς το «παραμύθι» που συχνά συντηρείται ότι -και καλά- όσο πιο παρθένο τόσο το καλύτερο. Ζούσες μαζί της. Δεν υπέφερες. Κάθονταν πίσω και δύο άνθρωποι. Σιγά, δηλαδή, μη σε απασχολούσε αυτό σε μια CSL


Κατασκευάστηκαν 1,383 κομμάτια, τα 841 εξ αυτών αριστεροτίμονα. Σε δύο μόλις χρώματα. Black Sapphire Metallic και Silver Grey Metallic. Στα δικά μου μάτια, το δεύτερο «σκότωνε». Έκανε πιο εμφανές κοντράστ με τη μαύρη, ανθρακονιμάτινη οροφή. Τη γνωστή, που κατέβαζε κατά τι το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου στο πιο επίμαχο σημείο. Ψηλά.

Θα περίμενε ίσως κανείς ότι με τόσες μετανσαρκώσεις του λογοτύπου Μ3 απ΄το 2003 και εντεύθεν, η CSL θα είχε χάσει ένα μέρος της αίγλης της. Ωστόσο, οι τιμές της παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές.


Για παράδειγμα, η παρακάτω εικονιζόμενη δεσποσύνη, δεξιοτίμονη καθότι στην Ιαπωνία, ταξινομημένη τον Ιούνιο του 2003, με μόλις 22,600 km στο οδόμετρο και 2 ιδιοκτήτες κοστίζει με σημερινή ισοτιμία €165,000. Ανήκει στα ακριβά δείγματα του είδους


Οι τιμές σήμερα

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές των τιμών, η BMW M3 CSL κοστολογείται κατά μέσο όρο στα $100,000. Και κάτι τις παραπάνω ανάλογα με την κατάσταση, τα χιλιόμετρα και τα σχετικά.

Για παράδειγμα, ο οίκος RM Sotheby’s, πούλησε τον Απρίλιο του 2019, μία τέτοια στα €97,750. Ή, αλλιώς, $110,106. Αυτήν εδώ που βλέπετε στη φωτό.


M3 CSL Sotheby's

Η CSL ίσως ήταν το κύκνειο άσμα των μηχανικών επί του μάρκετινγκ. Όχι ότι έδρασαν από μόνοι τους στο σχετικό project. Τους ανατέθηκε. Αλλά, βλέπετε, δεν γίνονται πλέον συχνά τέτοιες αναθέσεις. Ελαφριά, εστιασμένη, στο σωστό μέγεθος, «ατμόσφαιρα», αντρική.


- Διαφήμιση-

Εντάξει, το SMG δεν έχει πια την ταχύτητα αλλαγών όπως ένα διπλού συμπλέκτη των ημερών αλλά κανείς δεν είναι τέλειος σ’ αυτή τη ζωή. Έκανα κάποτε το μοιραίο λάθος και δεν την άρπαξα απ΄τα μαλλιά. Και ακόμη ψάχνω τη σωστή γωνία για να χτυπήσω το κεφάλι.


Photo: Contempo Concept HK Motors

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει