Πόσο αξίζει σήμερα ένα BMW M3 CSL;

Post date:

Author:

Category:

Δεν έχει σημασία αν το BMW M3 CSL δεν είναι το πιο δυνατό ή η πιο hi-tech. Διότι για πολλούς «BMW-δόφιλους», παραμένει το πιο ποθητό. Και κάτι τέτοιοιο κοστίζει

Πόσο αξίζει σήμερα ένα BMW M3 CSL

Σε μια όχι και τόσο μακρινή εποχή, χωρίς οθόνες και applications στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για οδηγική απόλαυση. Το BMW M3 CSL κλίκαρε τα σωστά κουτάκια. Και, δικαίως, οι τιμές σήμερα παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές


Το αυτοκίνητο έδειχνε πανέμορφο. Και συνεχίζει. Ήταν μία διατριβή στο πώς καταφέρνεις να κάνεις ένα σασί που το βλέπεις σα μαϊντανό δίπλα σου παντού ως 316, να φαίνεται σπάνιο και ποθητό σα junior supercar

Πιο καθαρόαιμο, πιο αγνό ως αίσθηση και κοφτερό ως απόκριση γκαζιού και μπροστινού συστήματος δεν είχε βγάλει η BMW. Ίσως και το αρχετυπικό CSL της δεκαετίας του ’70.

BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

Το καθημερινό καθαρόαιμο

To M3 CSL, το γένος Ε46, σαφώς ήταν πολλές κλάσεις πάνω από τον πρόγονό του. Προϊόντος και του χρόνου.

Όσον αφορά το timing των καιρών, πολλά αυτοκίνητα γίνονται πιο ικανά, όμως σε ένα μεγάλο ποσοστό μειώνεται, δε θα πω «χάνεται», η ξυραφένια αίσθηση.

Το BMW M3 CSL φαίνεται να ακροβατούσε στη λεπτή εκείνη ισορροπία. Έντεχνα κάπου ανάμεσα σε ένα παρθένο αυτοκίνητο αλλά χωρίς να κατατάσσεται ως εμπειρία σ’ αυτήν ενός πρωτόλειου. Με όποια μειονεκτήματα έχει το δεύτερο σε καθημερινή χρήση

BMW M3 CSL

Το CSL ήταν σύγχρονο και, ταυτοχρόνως, όσο αντέχεται ωμό. Αλλά χωρίς το «παραμύθι» που συχνά συντηρείται ότι -και καλά- όσο πιο παρθένο τόσο το καλύτερο. Ζούσες μαζί του. Δεν υπέφερες. Κάθονταν πίσω και δύο άνθρωποι. Εντάξει, σιγά τώρα δηλαδή μη σε απασχολούσε αυτό σε ένα CSL

Τα τεμάχια

Κατασκευάστηκαν 1.383 κομμάτια, τα 841 εξ αυτών αριστεροτίμονα.

Σε δύο μόλις χρώματα: Black Sapphire Metallic και Silver Grey Metallic.

Στα δικά μου μάτια, το δεύτερο «σκότωνε». Έκανε πιο εμφανές κοντράστ με τη μαύρη, ανθρακονιμάτινη οροφή. Τη γνωστή, που κατέβαζε κατά τι το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου στο πιο επίμαχο σημείο. Ψηλά.

Θα περίμενες ίσως ότι με τόσες μετανσαρκώσεις του λογοτύπου Μ3 απ΄το 2003 και εντεύθεν, το CSL θα είχε χάσει ένα μέρος της αίγλης του. Ωστόσο, οι τιμές παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές. Λάθος θα περίμενες δηλαδή


Για παράδειγμα, το παραπάνω δεξιοτίμονο, καθότι Ιαπωνία, ταξινομημένο τον Ιούνιο του 2003, με μόλις 22.600 km στο οδόμετρο και 2 ιδιοκτήτες κόστισε περίπου €165,000. Ανήκε στα ακριβά δείγματα του είδους. Tώρα κάποιες περιπτώσεις σχεδόν καινούργιες έχουν ανέβει κι άλλο


Οι τιμές και το ανοδικό διάγραμμα

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές των τιμών, το BMW M3 CSL κοστολογείται κατά μέσο όρο στα $110.473 Και κάτι τις παραπάνω ανάλογα με την κατάσταση, τα χιλιόμετρα και τα σχετικά.

M3 CSL Sotheby's

Για παράδειγμα, ο οίκος RM Sotheby’s, πούλησε τον Απρίλιο του 2019, ένα τέτοια στα €97,750. Ή, αλλιώς, $110,106. Αυτό εδώ που βλέπετε στη φωτό


classic.com

Το διάγραμμα του πώς διαμορφώνονται οι τιμές του BMW M3 CSL. Πιο αναλυτικά, δύσκολα


Πόσο πουλήθηκε το ακριβότερο M3 CSL;

Κατ’ αρχάς η πιο πρόσφατη τιμή, σύμφωνα με το classic.com, είναι στα $185.440. Το δε ακριβότερο δείγμα είναι, όπως μπορείτε να δείτε παραπάνω, στα $339.120.

Εντάξει, το SMG δεν έχει πια την ταχύτητα αλλαγών όπως ένα διπλού συμπλέκτη των ημερών αλλά κανείς δεν είναι τέλειος σ’ αυτή τη ζωή.

Το CSL ίσως ήταν το κύκνειο άσμα των μηχανικών επί του μάρκετινγκ. Όχι ότι έδρασαν από μόνοι τους στο σχετικό project. Τους ανατέθηκε. Αλλά, βλέπετε, δεν γίνονται πλέον συχνά τέτοιες αναθέσεις. Ελαφριά, εστιασμένη, στο σωστό μέγεθος, «ατμόσφαιρα», αντρική. Έκανα κάποτε το μοιραίο λάθος και δεν την άρπαξα απ΄τα μαλλιά. Και ακόμη ψάχνω τη σωστή γωνία για να χτυπήσω το κεφάλι


Photo: Contempo Concept HK Motors

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει