RIP Maserati GranTurismo. Ένας από τους ωραιότερους ήχους γίνεται ηλεκτρική σκούπα

Post date:

Author:

Category:

Φήμες λένε πως η επόμενη GranTurismo θα είναι ηλεκτρική. Ούτε καν υβριδική. Όχι ότι προκαλεί και μεγάλη εντύπωση πλέον. Αλλά κρίμα που κάποια από τα ωραιότερα ντεσιμπέλ των τελευταίων ετών θα καταλήξουν φιμωμένα σε έναν ξενέρωτο συριγμό

Maserati GranTurismo

Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτό που μόλις «ανέβηκαν από την επόμενη GranTurismo. Οι γραμμές του «Μεγάλου Τουρισμού» διατηρούνται. Όμως στο πάλαι ποτέ μηχανοστάσιο μην ψάχνεις V8 και ηχητικές πανδαισίες


Ήταν πριν κάμποσα χρόνια, θυμάμαι

Όταν είχαμε ανέβει Ιταλία με το ελληνικό Top Gear για να οδηγήσουμε τη νέα, τότε, Ferrari F430. Μαζί της στο παρεάκι η GranTurismo.

Κακά τα ψέμματα οι Maserati τις τελευταίες δεκαετίες κινούνται στη σκιά της Ferrari αλλά αυτό είναι μία διαπίστωση που την αντιλαμβάνεσαι μόνο όταν έχεις δίπλα-δίπλα και τις δύο κατασκευές.

Η F430 μου ΄χε κάνει κατάληψη στα εγκεφαλικά κύτταρα και κινδύνευα να μειώσω το εδικό βάρος της GranTurismo. Αλλά, εντάξει, και τελείως αντικειμενικά, η τελευταία ήταν λιγότερο «ειδική» απ’ όσο η συμπατριώτισσά της

Όπως έντιμα υποδειλώνει το όνομά της, ήταν ένα γοητευτικό, αρκετά δυνατό (405 PS) κουπέ Μεγάλου Τουρισμού, με περισσότερο μακριά μουσούδα για να την τοποθετείς σε κλειστά κομμάτια και λιγότερο αιχμηρή.

Είχε όμως κι αυτή την αδιαφιλονίκητη γοητεία της: «Άπλωνε» αρχοντικά και πιο προοδευτικά στο παντιλίκι, είχε την πάντα χρήσιμη 2+2 διάταξη, αλλά και έναν ήχο που σήκωνε νεκρούς απ΄τον τάφο. Και ακουγόταν κάπως έτσι


Maserati MC20

Και τώρα, μερικά χρόνια αργότερα…

… Μόλις φτάνουν οι πρώτες φωτό της νέας γενιάς. Άργησε η GranTurismo να δει διάδοχο αλλά, όπως λένε οι Pistonheads, θα είναι φουλ ηλεκτρική. Ούτε καν υβρίδιο.

Ναι, κοιτάζοντας τις φωτό είναι εμφανές πως οι κλασικές αναλογίες παραμένουν.

Αλλά μαζί με πιάνει και μια ελαφρά μελαγχολία για εκείνη τη συμφωνική ορχήστρα κάτω από το καπό που αντιλαλούσε στα βουνά της ιταλικής εξοχής.

Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo

Η νέα εποχή είναι σιωπηλή, η Ιταλία ακολουθεί το δρόμο που χαράσσει το παντοδύναμο γκρουπ της VW και δεν υπάρχει μεγάλος χώρος για πολλούς ρομαντισμούς

Εδώ, όπως γράφαμε χθες, η Εκκλησία της Αγγλίας την «πέφτει» στον Akio Toyoda για τις απόψεις του. Ο V8 που κελαϊδούσε θα αντέξει;

RIP.


Maserati factory crisis

Photo: Pistonheads

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει