Το νέο Skoda Octavia και το κορίτσι με το μπαλόνι

Post date:

Author:

Category:

Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρείας, το Skoda Octavia, κάνει το μεγάλο άλμα αναβάθμισης στην 4η γενιά του. συγκροτείς Μια μελέτη αναφοράς για το πώς σκίζεις το παρελθόν. Όπως και το διάσημο έργο του εκκεντρικού καλλιτέχνη Bansky

Skoda Octavia

Μεταξύ μας, το νέο Skoda Octavia ίσως δείχνει πιο όμορφο κι από Audi Α4. Χωρίς μεταξύ μας, εισάγει νέες τεχνολογίες καθώς είναι και το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας


Περισσότερα από 6 εκατομμύρια Skoda Octavia έχουν πουληθεί μέσα στα τελευταία είκοσι τρία χρόνια. Το νούμερο είναι μεγάλο. Το Octavia είναι η σπονδυλική στήλη της Skoda. Απλά πράγματα

Αν μου επιτρέπετε, αξίζει να δείτε την 35λεπτη ομιλία του μεγάλου αφεντικού της Skoda, Bernhard Maier, στην παγκόσμια παρουσίαση του νέου μοντέλου.

Για την ιστορία, ο Maier κουμαντάρει την εταιρεία από το 2015. Και τα προηγούμενα χρόνια της καριέρας του δούλευε στην Porsche. Ξέρει τι εννοεί όταν λέει πως «σε δέκα χρόνια από σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έχει καμία σχέση με σήμερα». Χαρακτήρισε, μάλιστα, το αναδυόμενο automotive τοπίο ως το «νέο Ελντοράντο».

Το Octavia, ο Bansky και οι αλλαγές στην αυτοκίνηση

Ξέρω, είναι πολλά τα 35 λεπτά στο Tube. Αλλά αν θες να μάθεις, σαν σε γυάλινη σφαίρα, ποια είναι η επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, δες, έστω, τα πρώτα λεπτά. Εκεί, για παράδειγμα, όπου πίσω του κρεμιέται ο γνωστός τοις πάσι πίνακας του γνωστού-άγνωστου καλλιτέχνη Bansky.

Ήταν αυτός που σκίστηκε μπροστά στα μάτια των έκπληκτων παρευρισκομένων, στη δημοπρασία των Sotheby’s. Και ξέρετε ποιο είναι το παράδοξο; Το «Κορίτσι με το Μπαλόνι», το σκισμένο έργο, κοστολογείται σήμερα περισσότερο απ΄το αρτιμελές.

Ο Maier (ή, έστω, οι άνθρωποι απ΄το επικοινωνιακό τμήμα της Skoda που του έγραψαν την ομιλία) έβαλε τον πίνακα ως ένα συμβολισμό τού πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα. Αλλά της νέας οπτικής που δημιουργείται.


Φυσικά, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα αλλάξει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα όπως το σκισμένο έργο του Bansky – που το ενεργοποίησε μέσω τηλεκοντρόλ, κάπου στο πλήθος. Αλλά για τα δεδομένα των όσων ξέρουμε για το πώς είναι τα αυτοκίνητα, για αυτόν τον περισσότερο από έναν τροχοφόρο αιώνα, ναι, αλλάζει εξαιρετικά γρήγορα


Τι αξίζει να ξέρεις

Το νέο Skoda Octavia είναι μιας άλλης μορφής αποδόμηση του τοίχους που χώριζε κάποτε την Τσεχία απ΄το δυτικό κόσμο. Δείχνει εντυπωσιακό, hi-tech, διαθέτει κινητήρια συστήματα plug-in υβριδικά, ήπια υβριδικά και, φυσικά, βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου. Έχει τιμόνι με δύο μόνο «μπράτσα» – μου κάνει σαν τον πρόλογο του μινιμαλισμού που έρχεται με την αυτόνομη οδήγηση.

Το Octavia έχει για πρώτη φορά head-up display, τεχνολογία shift-by-wire και ειδικά σχεδιασμένα εργονομικά καθίσματα.


Octavia 2020 εμπρός λεπτομέρεια
Skoda πίσω λεπτομέρεια

Το βασικό είναι η επιτάχυνση των εξελίξεων που δημιουργούν οι επεξεργαστές και η ψηφιακή επανάσταση. Για παράδειγμα, ένα σύγχρονο αυτοκίνητα επεξεργάζεται 25 GB δεδομένων ανά ώρα. Ένα αυτόνομο όχημα θα επεξεργάζεται 3600 GB δεδομένων ανά ώρα. Αυτό είναι τόσο δραστικά διαφορετικό απ΄όσο έχει συνηθίσει τη δική του Octavia ο μέσος ελληνάρας ταξιτζής. Θα μάθει κι αυτός


Οι φόρμες, η τεχνολογία

Όπως φαίνεται, το νέο Skoda Octavia παίρνει επιρροές απ’ το μεγαλύτερο Superb. Η μπροστινή μάσκα, η οποία δεν άρεσε σε όλους, αποσύρθηκε. Στη θέση της οι μεγαλύτερες γρίλιες, οι οποίες το φέρνουν πιο κοντά στην αισθητική των SUV της εταιρείας, όπως τo Karoq και Kodiaq.

Υπάρχουν δύο αμαξώματα, Grand Coupe και Sportswagon. Στο πίσω μέρος υπάρχουν φωτιστικά σώματα στα οποία ξεχωρίζουν τα γνώριμα στοιχεία σε σχήμα κρυστάλλου. Έχουν χρησιμοποιηθεί και στο design των πιο σύγχρονων μοντέλων της Skoda.

Με μήκος 4.689 mm είναι κατά 19 mm πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο, τη στιγμή που η αντίστοιχη διάσταση για το Sportswagon είναι +22 mm. Το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο, κατά 15 mm. Ο χώρος αποσκευών στο Grand Coupe  είναι 600 λίτρα (+10 από το προηγούμενο) ενώ στο Sportswagon είναι πλέον ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, στα 640 λίτρα (αυξημένος κατά 30).

Οι κινητήρες

Για πρώτη φορά διατίθεται και plug-in υβριδική έκδοση, με τον κωδικό iV. Οι βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Την ίδια στιγμή οι πετρελαιοκινητήρες είναι της οικογένειας EVO, εκπέμποντας περίπου 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου.


Συνοπτικά, η αποδιδόμενη ισχύς κυμαίνεται από 110 έως 204 PS ενώ υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση φυσικού αερίου (CNG). Στην plug-in υβριδική έκδοση, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 PS.


Μία μπαταρία 13 kWH εξασφαλίζει αυτονομία 55 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση (κατά WLTP). Την ίδια στιγμή, οι ήπια υβριδικές eTEC εκδόσεις με τους κινητήρες EVO 1.0 TSI και 1.5 TSI, χρησιμοποιούν μπαταρία 48 V ιόντων λιθίου για ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έξτρα παροχή ισχύος και ελεύθερο τροχασμό με τον κινητήρα πλήρως απενεργοποιημένο, για πιο οικονομική κατανάλωση. 

Τέλος, οι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης ενώ προαιρετικά το Octavia εξοπλίζεται και με Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει πολλές από τις παραμέτρους του αυτοκινήτου (ανάρτηση, απόσβεση, απόκριση και αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, χρόνος αντίδρασης αλλαγών στο DSG κλπ).

Για πρώτη φορά κιβώτιο shift-by-wire

Πλέον οι εντολές του οδηγού όταν χειρίζεται το αυτόματο κιβώτιο DSG μεταδίδονται ηλεκτρονικά. Είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε μοντέλο της εταιρείας. Στη θέση του γνώριμου επιλογέα, στην κεντρική κονσόλα, ένα joystick ελέγχου φροντίζει για την επιλογή του drive mode.

drive by wire skoda

Tο infotainment

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της εταιρείας, το Octavia προσφέρει ό,τι πιο προηγμένο σε συστήματα infotainment, με έλεγχο από οθόνες αφής 8,25 – 10 ιντσών.


Κάποιες λειτουργίες ελέγχονται είτε με κινήσεις του χεριού χωρίς καν άγγιγμα της οθόνης είτε με φωνητικές εντολές. Το κορίτσι που θα ακούει τις εντολές σας το λένε «Λάουρα». Παντού υπάρχει ένα κορίτσι. Είτε στον Banskly είτε στην Octavia. Που οι άνθρωποι της εταιρείας θέλουν να λέγεται με θηλυκό άρθρο. «Η» Skoda. Όχι «Το» Skoda

Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με έως και πέντε (5) USB-C θύρες είτε για φόρτιση είτε για απλή σύνδεση συσκευών ενώ τα smartphones μπορούν να φορτιστούν και επαγωγικά (ασύρματα) μέσω ενός Phone Box. Τέλος, η βελτιωμένη ακουστική του εσωτερικού σε συνδυασμό με το έξτρα ηχοσύστημα Canton, εξασφαλίζουν μία εξαιρετική εμπειρία ήχου. 


Info/Photo: Skoda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει