Δεν υπάρχουν σήμερα πολλά γνήσια βρετανικά αυτοκίνητα που να κατασκευάζονται μαζικά. Όποιο εργοστάσιο μαζικής παραγωγής έχει μείνει πλέον στο Νησί ανήκει σε μεγάλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Εντάξει, με φωτεινή εξαίρεση τη McLaren. Αυτή είναι η σημαντική 11άδα. Και το Euro 2024 με την Εθνική Αγγλίας στον τελικό είναι η καλύτερη αφορμή. Έστω κι αν δε σήκωσε την κούπα
Η αυτοκινητοβιομηχανία στη Μ. Βρετανία είναι μεγάλη ιστορία και σχετίζεται και με την άνθηση του συνδικαλισμού τις δεκαετίες του ’60 και του ’70. Όπως και να ‘χει, αυτό είναι το Top 10 των σημαντικότερων. Α, και με ένα ενδέκατο, τελευταίο στη σειρά, περίεργο και εξόχως βρετανικό
Τα βρετανικά αυτοκίνητα άνθησαν σε μία χώρα με βαθιά κουλτούρα περί του αντικειμένου. Για παράδειγμα, περιοδικά αυτοκινήτου υπήρχαν πριν καν τον 19ο αιώνα
Οι αγώνες αυτοκινήτων, επίσης, ήταν στη φυσική τους έδρα. Όπως και μεγάλα μυαλά βρήκαν στη Γηραιά Αλβιόνα το εύφορο πεδίο δημιουργικότητάς τους.
Αυτή η λίστα είναι ενδεικτική.
Υπενθυμίζει, ωστόσο, μερικές από τις πιο φωτεινές στιγμές του βρετανικού motoring. Ξεκάθαρο british and proud.
Aston Martin DB5 (1965)
Το κατ’ εξοχήν βρετανικό gran turismo. Ο James Bond οδηγούσε ένα τέτοιο με εκτινασσόμενη θέση συνοδηγού, πολυβόλα, περιστρεφόμενες πινακίδες κλπ.
Οι κοινοί θνητοί αρκούνταν σ’ έναν 6κύλινδρο, 4λιτρο κινητήρα εν σειρά, με 280 ίππους, 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Όλα σ’ ένα ελαφρύ αλουμινένιο αμάξωμα.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.