11. Porsche Cayenne (E1 9PA / 2002)
Όταν οι Γερμανοί ξαναήρθαν. Επιβλητικά, νικηφόρα και εν μέσω διαμαρτυρομένων
Aν το 1ης γενιάς BMW X5 θώπευσε την ασφάλτινη ψυχή ενός SUV, το Cayenne την ασέλγησε. Ειδικά στην έκδοση Turbo που κατέφθασε ως καταπέλτης στα δρώμενα της νέας, ακόμη, κατηγορίας. Πολύ γρήγορο, πολύ εκτελεστικό σε ό,τι κινούνταν, πολύ Porsche σε μεγάλη συσκευασία
Υπήρξαν, τότε, πολλοί διαμαρτυρόμενοι (sic) αμφισβητώντας το πώς μία ξεκάθαρα σπορ εταιρεία έμπλεκε στα χωράφια και το μοντερνιτέ των SUV.
Όμως με το Cayenne η γερμανική εταιρεία έφερε άφθονο ζεστό χρήμα στα ταμεία της για να χρηματοδοτήσει τα άλλα, σπορ μοντέλα της. Όπως επίσης για να διεισδύσει σε ευρύτερο κοινό.
Στα χρόνια της ελλαδικής χρημαστηριακής ευφορίας κάθε τρεις και λίγο έβλεπες και ένα Cayenne γύρω σου. Ακμή στα πρόθυρα της παρακμής. Ελάχιστα αυτοκίνητα δαιμονοποιήθηκαν περισσότερο απ’ αυτό στην Ελλάδα. Συνδέθηκε με αλαζονεία, ξέπλυμα, νταβατζιλίκι και τρελό βάνιτι. Μερικές φορές δικαιολογημένα. Άλλες αδικαιολόγητα. Στο κάτω-κάτω δεν έφταιγε το αυτοκίνητο που ήταν εξαιρετικό
- Τι μας αρέσει: 28 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, αερανάρτηση, ικανότητες αναλόγως ελαστικών και ένας ταχύτατος γύρος στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ που μπορεί να ταπεινώσει σπορ κατασκευές
- Όχι και τόσο: μη κομψή αισθητική, κατανάλωση, αστικές δεισιδαιμονίες
Photo: porsche.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.