Τρέλανέ μας με το Renault Espace F1

Post date:

Author:

Category:

Στην ιστορία των πολυμορφικών δύσκολα θα βρεθεί πιο εξωφρενικό concept απ΄το Renault Espace F1. Μα κινητήρας από F1 απόδοσης 800 ίππων σε «φορτηγό»; Ήταν τρελοί αυτοί οι Γαλάτες

Renault Espace F1

Τι σχέση μπορεί να είχε το μονοθέσιο Renault FW15C που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 το 1993 με το πολυμορφικό Espace που συμπλήρωνε δέκα χρόνια επιτυχημένης πορείας;


Κανονικά, ουδεμία σχέση. Όμως, ακόμα και για τους αμύητους, το να βάζεις το V10 μοτέρ ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, χάρην αναμνηστικής φωτογραφίας, δημιουργεί τις σωστές υποψίες πως εδώ είχαμε να κάνουμε με ένα εξωφρενικό πρότζεκτ

Εξτραβαγκάντσα στο γαλατικό χωριό

Ήταν το 1994 όταν οι Γάλλοι παρουσίασαν το Renault Espace F1. Ναι, έτσι όπως το βλέπουμε δεν είχε και πολλές ομοιότητες με το «κανονικό» Espace. Πρησμένο, αεροδυναμικά σμιλευμένο, σα να ΄χει βγει απ΄την οργανική σούπα πειραγμένων tuners.


Renault Espace F1
Photo: Amy Shore

Όμως, σε συνεργασία με την επίσης γαλλική Matra, η Renault είχε διαλέξει αυτόν τον εντυπωσιακό τρόπο για να συνδέσει δύο δικές της επιτυχίες. Αφενός το πρωτάθλημα στην F1 και αφετέρου την εμπορική επιτυχία του σημαντικότερου μεγάλου MPV της εποχής, του Espace

Renault Espace F1
Photo: Amy Shore

Το Renault Espace F1 χρησιμοποιούσε ένα ελαφρύ σασί τύπου F1 από ανθρακονήματα σε συνδυασμό με αμάξωμα ενισχυμένο με ίνες άνθρακα.

800 ίπποι σε MPV;

Η ισχύς του Renault Espace F1 ήταν 800 PS. Ακόμα περισσότεροι από τα 700 PS που απέδιδε ο 3,5 lt, 40βάλβιδος κινητήρας με τον κωδικό RS5 V10 κινητήρας, όπως χρησιμοποιούνταν στη Williams-Renault FW15C, του 1993


Εννοείται ξηλώθηκαν τα πάντα. Και το μοτέρ τοποθετήθηκε στο κέντρο. Ανάμεσα στα δύο πίσω καθίσματα των υποτιθέμενων επιβατών. Καλά, λέμε τώρα. Ποιος θα καθόταν με το τέρας να δονείται μια ανάσα απ΄τα χέρια του; Και τον ήχο να διαπερνά τα πάντα; Τα τέσσερα μπάκετ μάλλον ήταν διακοσμητικά

Renault Espace F1 interior

Η κίνηση μεταδιδόταν στον πίσω άξονα μέσω ενός εξατάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, που χρησιμοποιούσε επίσης η Williams FW15C. Οι αλλαγές γινόντουσαν μέσω μπουτόν στο τιμόνι.

Για την ιστορία, το Renault Espace F1 επιτάχυνε από 0–100 km/h σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, από 0–200 km/h σε 6,9 και συνέχιζε ακάθεκτο μέχρι την τελική ταχύτητα των 312 km/h. Μαμά μου! Το φαντάζεσαι; Να κάθεσαι ψηλά, με το τιμόνι σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο και να τρακοσαρίζεις;

Ο ενθουσιασμός πίσω απ΄το εγχείρημα

Βλέποντας τα βίντεο που κυκλοφορούν στο Tube, είναι εμφανής ο ενθουσιασμός των ανθρώπων πίσω απ΄το εγχείρημα. Με καλεσμένους τους Jean Ragnotti και Alain Prost για να πάρουν μια οδηγική γεύση, τα μάτια όλων έλαμπαν.

Το Renault Espace F1 εξέφραζε τη στιγμή που δίνεις ένα brief στους μηχανικούς χωρίς περιορισμούς, ντιρεκτίβες και πολλά λόγια. Οπότε αυτοί είχαν όλο το χώρο να αυτοσχεδιάσουν.


Renault Espace F1 concept

Τι κι αν το Espace F1 δεν προχώρησε ποτέ ως περαιτέρω υλοποίηση; Δε θα μπορούσε άλλωστε. Ήταν μόνο η επίδειξη ισχύος, δημιουργικότητας αλλά και υποθετικών δυνατοτήτων μιας εταιρείας που έστηνε το δικό της κίτρινο πάρτι


Εγκυκλοπαιδικά. το Renault Espace F1 εκτίθεται στο μουσείο της Matra. Αν βρεθείτε από Γαλλία μεριά, μάλλον αξίζει μια επίσκεψη. Αλλά, αν σας πέφτει μακριά, και το οπτικοακουστικό καλό είναι.


Renault Megane RS 2020

Photo: renault.com.gr / Amy Shore Photography

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει