500 άλογα είναι αρκετά για να σε στείλουν φυλακή. Τι, όχι;

Post date:

Author:

Category:

Πόση ισχύς είναι αρκετή; Για ποια χρήση; Με τι βάρος να κουβαλάς; Με τι όγκο; Κακά τα ψέματα, 500 άλογα είναι υπεραρκετά για να σε στείλουν μέσα. Το ζήτημα είναι αλλού

500 PS GT3 992 Porsche

Απ’ όλο το πάρτι με τις GT3 στο βίντεο που θα το επισυνάψω παρακάτω, η ατάκα που πρέπει να μείνει είναι αυτή που ακούγεται στο 36:03 του «αγώνα»


Μόλις είχε ρωτήσει ο Χάρις τον Πρένινγκερ, τον επικεφαλής του τμήματος της Porsche για τα μοντέλα με τον κωδικό GT

«Μία ερώτηση που είμαι βέβαιος ότι θα ακούσετε είναι ότι οι 10 επιπλέον ίπποι (σ.σ. της νέας GT3) δεν είναι ένα σημαντικό σκαλοπάτι δύναμης σε σχέση με τα 500 άλογα της προηγούμενης. Όμως 500 άλογα είναι αρκετά για το δρόμο, δεν είναι;»

Και του απαντά ο ψηλέας – τον οποίον, άσχετο, τον είχα γνωρίσει κάποτε στην πίστα του Βάισαχ όταν τον ρώταγα για το εφέκτ του Aerokit στις 911: «Ένα αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους και τέτοιου βάρους είναι αρκετό για να στείλει στη φυλακή ανά πάσα στιγμή σε οποιαδήποτε κατάσταση χρήσης δρόμου».

Με μία φράση τα είπε όλα. Είναι η απάντηση σε ένα αφονισμένο με τα νούμερα κοινό. Είναι η ουσία. Κι αυτό γιατί πεντακόσια άλογα, λίγο-πάνω λίγο-κάτω, σε ένα σπορ αυτοκίνητο που δε ζυγίζει δύο τόνους και ξέρεις να τους αξιοποιήσεις δεν είναι αρκετοί. Είναι υπεραρκετοί

Όχι μόνο ως απόλυτη ισχύς ή ελεύθερα fucking fast ταξίδια σε ερημικές autobahnen. Αλλά και για όποια χρήση στο να την εξερευνήσεις οδηγικά.


Τελική ταχύτητα

Ηρέμησε, μην ξοδεύεσαι στο tuning

Προφανώς και δεν έχω να σχολιάσω τα 400άρια, το drag racing των πόλεων (κατά την ταπεινή μου γνώμη, ό,τι πιο άσκοπο, ματαιόδοξο και επικίνδυνο κυκλοφορεί ανάμεσά μας), εκεί δηλαδή που όσο πιο πολλά άλογα έχεις κάτω απ΄το καπό τόσο πιο ικανός νιώθεις.

Ο Πρένινγκερ είπε το αυτονόητο που συχνά ξεχνιέται. Ότι είναι πολύ εύκολο να γίνει το λάθος, ότι είναι άσκοπο το κυνήγι της απόλυτης ιπποδύναμης, ότι για πλάκα μπορεί να βρεθείς με τα βραχιόλια.

Δε συζητάμε για Αμερική. Εκεί πας κατευθείαν Γκουαντάναμο. Και να δεις πώς σου πάνε τα πορτοκαλί.

Ο Χάρις έγνεψε το κεφάλι συγκαταβατικά. Γιατί ξέρει πως το ζήτημα στις σπορ κατασκευές το ζήτημα είναι αλλού. «Στην αίσθηση εμπιστοσύνης προς το μηχάνημα, την πληροφόρηση που δέχεται ο οδηγός, την οδηγησιμότητα»

Τι να το κάνεις το τέρας με τους 1,000 και πλέον ίππους αν είναι δύσχρηστο, αν κάθε τρεις και λίγο αποζητά επειγόντως την ψύξη του, αν έχει χαθεί η ουσία της σύνδεσης και αναλώνεσαι στο μέγεθος; Τι, όχι;


Mercedes-AMG CLA 45s δοκιμή

Photo: Top Gear

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει