Αυτόματο vs χειροκίνητο GR Yaris. Ποιο είναι καλύτερο;

Post date:

Author:

Category:

Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν χτίσει τον μύθο τους όπως το Toyota GR Yaris. Τέσσερα χρόνια μετά, ανανεώνεται στα σημεία, αποκτά αυτόματο κιβώτιο (προαιρετικά) και προσφέρεται σε δύο επιπλέον ειδικές εκδόσεις. Οδηγούμε το αυτόματο και το Rovanperä στην πίστα και απολαμβάνουμε

Toyota GR Yaris Gen 2

Η πιο μεγάλη είδηση είναι η υιοθέτηση του κιβωτίου DAT (Direct Automatic Transmission), ενός αυτόματου με μετατροπέα ροπής 8 σχέσεων, εξελιγμένου αποκλειστικά για το GR Yaris. Στο πακέτο περιλαμβάνεται μπροστινό διαφορικό Torsen, ενώ το δεύτερο μπλοκέ βρίσκεται πίσω και μπαίνει στο παιχνίδι όταν κλειδώνει ο κεντρικός συνεκτικός συμπλέκτης


Μεταξύ 2020 και 2021, όταν όλοι ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια φορώντας μάσκες, η μόνη χαρά που μας έδωσε η βιομηχανία του αυτοκινήτου ήταν αυτό εδώ το μικρό, εξωφρενικό Toyota

Ένας αυθεντικός προσομοιωτής WRC με προηγμένη τεχνολογία εφαρμοσμένη στο σασί του δημοφιλέστατου Yaris. Ένα Homologation Special, δηλαδή, αυτοκίνητο, προορισμένο να καλύψει ανάγκες πιστοποίησης για τους αγώνες, γι’ αυτό και κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του τμήματος Gazoo Racing.

Πνευματικό τέκνο μιας Delta Integrale, ενός Impreza STi ή ενός Lancer Evo, μοναδικός εκπρόσωπος του είδους rally replica σήμερα. Γι’ αυτό και είναι πολύτιμο και τόσο περιζήτητο.

Ένα «arigato» το χρωστάμε, λοιπόν, στην Toyota για διάφορους λόγους: Θέλετε για τον πιο ισχυρό τρικύλινδρο κινητήρα του κόσμου; Για την προηγμένη τετρακίνηση και την αναλογική εμπειρία που προσφέρει το όλο πακέτο, θυμίζοντάς μας άλλες εποχές;

Toyota GR Yaris Gen 1

Γι’ αυτό αγαπάμε το GR Yaris, ανεξάρτητα από ποια κοινωνική ή οικονομική τάξη προέρχεται ο καθένας μας. Υπάρχουν συλλέκτες που το παρκάρουν στα γκαράζ τους δίπλα σε Ferrari, Porsche και Lamborghini και άλλοι που «πούλησαν νεφρό» για να το αποκτήσουν. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα χάσουν τα λεφτά τους. Το αντίθετο, μάλιστα. Κάτω από πενήντα χιλιάρικα δεν βρίσκεις GR πρώτης γενιάς


4Driver's cars: Οδηγώντας Delta HF Integrale και GR Yaris

To Gen 2

Το GR Yaris θα μπορούσε να μείνει κλασικό χωρίς καμία παρέμβαση με τόσο περιεχόμενο σε τέσσερα μόλις μέτρα μήκος.

Κι όμως, οι άνθρωποι της Gazoo Racing, τέσσερα χρόνια μετά, μας δίνουν την έκδοση 2.0, παρακινημένοι ίσως από την ανάγκη βελτίωσης του αγωνιστικού τους, κυρίως.

Άκουσαν τις παρατηρήσεις μηχανικών και οδηγών και προχώρησαν σε αμέτρητες μετατροπές.

Έτσι, τα μαχητικά του WRC έγιναν ακόμη πιο γερά και αξιόπιστα και, αναπόφευκτα, τα GR Yaris δρόμου απολαυστικότερα και πιο αποτελεσματικά.

Το ντεμπούτο του κάνει λοιπόν ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο, προαιρετικά δίπλα στο στάνταρ εξάρι χειροκίνητο, οπότε το παγκόσμιο κίνημα «Save the Manual» μπορεί να κοιμάται ήσυχο. Επιπλέον, προστίθενται στο βασικό μοντέλο δύο επώνυμες εκδόσεις με την υπογραφή των παγκόσμιων πρωταθλητών Sebastien Ogier και Kalle Rovanperä, ενώ η καμπίνα βελτιώθηκε στα δύο σημεία που ενοχλούσαν: το ψηλό κάθισμα και τη μέτρια ορατότητα μπροστά

Νέο GR Yaris

Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr

Kείμενο: Lorenzo Facchinetti / Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης / Photo: Fred Falco


GR-Yaris-M-Concept-01

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει