Η ισχυρότερη και πιο ακραία έκδοση δρόμου για το πανέμορφο Alpine μόλις παρουσιάστηκε και λέγεται A110 R Ultime. Απόλυτο απ’ όλες τις απόψεις, με 350 PS και τιμή €265.000. Και πάει και παραπάνω…
Το A110 R Ultime είναι εξωφρενικά ακριβό για τετρακύλινδρο σύνολο. Ωστόσο το ιδιαίτερον του πράγματος και το χρήμα το οποίο ρέει σε επιλεκτικές τσέπες το κάνει να ξεχωρίζει. Στιγμή χαρντκορίλας λίγο πριν έρθουν οι ηλεκτρικοί διάδοχοι από τις πύλες της Alpine
Είναι το Alpine A110 R Ultime το ακριβότερο τετρακύλινδρο παραγωγής στον πλανήτη; Σίγουρα είναι το ακριβότερο από καταβολής Alpine. Και το δυνατότερο επίσης. Είναι ωραίο το άτιμο
Μετά συγχωρήσεως κιόλας, αλλά τρομερή αρπαχτή του γκρουπ.
Με το ίδιο πάνω-κάτω 1800άρι μοτέρ που βρίσκεις στο «ταπεινό» Megane R.S. και το ίδιο σασί που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017, εδώ έχεις ένα τιμολόγιο επιπέδου περίπου GT3 RS.
Επτά χρόνια πέρασαν, όμως το γαλλικό μπιζού λάμπει ακόμη. Όταν το βλέπεις ευκαιριακά στην πόλη (δεν κυκλοφορούν και πολλά), σταματάς και το χαζεύεις. Μοναδικό κομμάτι, απαλλαγμένο από λίπη. Έστω κι αν σε μία ευκαιριακή επαφή εντόπισα μερικά «ντεφό». Το κιβώτιο, ας πούμε
Ας είναι. Το Alpine [ξέρω, θα με φάτε επειδή το λέω με ουδέτερο άρθρο αλλά αν βρεθεί κάποιος να μου πει γιατί λέτε «το Renault Alpine 5» και εδώ το λέτε αλλιώς, να το συζητήσουμε] είναι, κυρίες και κύριοι, ένα αποκλειτικό bespoke chassis. Δεν βγαίνουν ένα κάρο μοντέλα και εκδόσεις σε ένα κοινό σασί που γίνεται τράμπα απ’ το ένα λογότυπο στο άλλο. Το Alpine A110 R Ultime ξέρει να εκφράζει το πετράδι του στέμματος
Διθέσιο, ελαφρύ, εστιασμένο και ιδιαίτερο
Πλέον ακόμα περισσότερο ροπάτο με 420 Νm (κάποια +80 Nm επιπλέον από την έκδοση A110 R Turini), νέο (λέει η Alpine) κιβώτιο DW6 για καλύτερη διαχείριση της ροπής και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 3,8”.
Η αλήθεια είναι ότι το τετρακύλινδρο, έστω πουσαρισμένο, δεν στροφάρει και τόσο ψηλά αφού αποδίδει τη μέγιστη ισχύ μόλις στις 6.000 rpm, ωστόσο το χαμηλό βάρος και το ψαγμένο σασί πιθανότατα ισοφαρίζουν την εμπειρία.
Προσθέστε ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins, εξαγωγή τιτανίου της Acrapovic και φρένα bi-material 330 χιλιοστών της AP Racing και έχετε ένα μέρος του άκρως οδηγοκεντρικού πακέτου
Aν πάντως σκεφθείτε ότι το ίδιο αυτοκίνητο βγαίνει και σ’ αυτό που λέμε «βασική», περί τις €100.000, το Ultime ξέρει να επενδύει στην αποκλειστικότητα. Η Alpine το λέει ”Atelier Sur-Mesure”. Και έχει δίκιο. Είναι εξατομικευμένο και τέρμα «ειδικό». Όπως πρέπει.
Alpine A110 R Ultime | (2024) |
Κινητήρας | 1.8 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον πίσω άξονα |
Ισχύς | 350 PS |
Ροπή | 420 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 3,8'' |
Κάθετη δύναμη (downforce) | +160 kg (σε σχέση με την έκδοση A110 R Turini) |
Βάρος | 1.120 kg |
Τροχοί | 18 ιντσών (μπροστά) / 19 ιντσών (πίσω) |
Τιμή | από €265.000 έως €330.000 |
Photo: alpine-cars.co.uk
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.