Alpine A110 R Ultime. Ελαφρύ, απόλυτο, πανάκριβο, μοναδικό

Post date:

Author:

Category:

Η ισχυρότερη και πιο ακραία έκδοση δρόμου για το πανέμορφο Alpine μόλις παρουσιάστηκε και λέγεται A110 R Ultime. Απόλυτο απ’ όλες τις απόψεις, με 350 PS και τιμή €265.000. Και πάει και παραπάνω…

A110 R Ultime

Το A110 R Ultime είναι εξωφρενικά ακριβό για τετρακύλινδρο σύνολο. Ωστόσο το ιδιαίτερον του πράγματος και το χρήμα το οποίο ρέει σε επιλεκτικές τσέπες το κάνει να ξεχωρίζει. Στιγμή χαρντκορίλας λίγο πριν έρθουν οι ηλεκτρικοί διάδοχοι από τις πύλες της Alpine


Είναι το Alpine A110 R Ultime το ακριβότερο τετρακύλινδρο παραγωγής στον πλανήτη; Σίγουρα είναι το ακριβότερο από καταβολής Alpine. Και το δυνατότερο επίσης. Είναι ωραίο το άτιμο

Μετά συγχωρήσεως κιόλας, αλλά τρομερή αρπαχτή του γκρουπ.

Με το ίδιο πάνω-κάτω 1800άρι μοτέρ που βρίσκεις στο «ταπεινό» Megane R.S. και το ίδιο σασί που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017, εδώ έχεις ένα τιμολόγιο επιπέδου περίπου GT3 RS.

Επτά χρόνια πέρασαν, όμως το γαλλικό μπιζού λάμπει ακόμη. Όταν το βλέπεις ευκαιριακά στην πόλη (δεν κυκλοφορούν και πολλά), σταματάς και το χαζεύεις. Μοναδικό κομμάτι, απαλλαγμένο από λίπη. Έστω κι αν σε μία ευκαιριακή επαφή εντόπισα μερικά «ντεφό». Το κιβώτιο, ας πούμε

A110 R Ultime

Ας είναι. Το Alpine [ξέρω, θα με φάτε επειδή το λέω με ουδέτερο άρθρο αλλά αν βρεθεί κάποιος να μου πει γιατί λέτε «το Renault Alpine 5» και εδώ το λέτε αλλιώς, να το συζητήσουμε] είναι, κυρίες και κύριοι, ένα αποκλειτικό bespoke chassis. Δεν βγαίνουν ένα κάρο μοντέλα και εκδόσεις σε ένα κοινό σασί που γίνεται τράμπα απ’ το ένα λογότυπο στο άλλο. Το Alpine A110 R Ultime ξέρει να εκφράζει το πετράδι του στέμματος

Διθέσιο, ελαφρύ, εστιασμένο και ιδιαίτερο

Πλέον ακόμα περισσότερο ροπάτο με 420 Νm (κάποια +80 Nm επιπλέον από την έκδοση A110 R Turini), νέο (λέει η Alpine) κιβώτιο DW6 για καλύτερη διαχείριση της ροπής και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 3,8”.

Η αλήθεια είναι ότι το τετρακύλινδρο, έστω πουσαρισμένο, δεν στροφάρει και τόσο ψηλά αφού αποδίδει τη μέγιστη ισχύ μόλις στις 6.000 rpm, ωστόσο το χαμηλό βάρος και το ψαγμένο σασί πιθανότατα ισοφαρίζουν την εμπειρία.

Προσθέστε ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins, εξαγωγή τιτανίου της Acrapovic και φρένα bi-material 330 χιλιοστών της AP Racing και έχετε ένα μέρος του άκρως οδηγοκεντρικού πακέτου

Aν πάντως σκεφθείτε ότι το ίδιο αυτοκίνητο βγαίνει και σ’ αυτό που λέμε «βασική», περί τις €100.000, το Ultime ξέρει να επενδύει στην αποκλειστικότητα. Η Alpine το λέει ”Atelier Sur-Mesure”. Και έχει δίκιο. Είναι εξατομικευμένο και τέρμα «ειδικό». Όπως πρέπει.

A110 R Ultime
Database
Alpine A110 R Ultime(2024)
Κινητήρας1.8 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, turbo, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΑυτόματο 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον πίσω άξονα
Ισχύς350 PS
Ροπή420 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 3,8''
Κάθετη δύναμη (downforce)+160 kg (σε σχέση με την έκδοση A110 R Turini)
Βάρος1.120 kg
Τροχοί18 ιντσών (μπροστά) / 19 ιντσών (πίσω)
Τιμήαπό €265.000 έως €330.000

Photo: alpine-cars.co.uk


Alpine A110 Fast Test

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει