Ο Μεγάλος Hannu Mikkola, ο θρύλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ραλί, «έφυγε» εντός του 2021, σε ηλικία 78 ετών. Και, αν μη τι άλλο, κρίμα που δεν πρόλαβε αυτό το υπέροχο ντοκιμαντέρ για το πώς δάμασε την ειδική των ειδικών, την περίφημη Ouninpohja, παρέα με το βίαια δυνατό Audi quattro
Το quattro στα χέρια του Mikkola, στα πάτρια για αυτόν εδάφη. Στιγμή για να θυμάσαι
Επτά φορές νίκησε στο Ραλί Φινλανδίας ο Mikkola
Από μόνες τους αυτές θα αρκούσαν για να εισέλθει στο πάνθεον των τιτανοτεράστιων του σπορ.
Στο δε τιμόνι του Audi S1 E2, το 1985 (ήδη Παγκόσμιος Πρωταθλητής το ’83) ήταν ο άνθρωπος που χειρίστηκε το τέρας.
Όπως είχε πει, «η δύναμη ήταν τόσο βίαιη που ένιωθες σα να σε χτυπούσε στην πλάτη ένα φορτηγό πέντε τόνων». Μαζί με την ισχύ καταπέλτη, το S1 E2 αξιοποιούσε σε σημαντικό βαθμό και την αεροδυναμική. Ο κόσμος των αγώνων ήταν μάρτυς ενός σοκαριστικού θεάματος
O Mikkola σε ηλικία μόλις 24 ετών. Είχε ήδη μπει στον κόσμο των αγώνων τρία χρόνια πριν, σε ηλικία 21 ετών
1000 Λίμνες και μία Ouninpohja
Αυτός είναι ο πιο γρήγορος αγώνας του Πρωταθλήματος, αυτός που συνηθίζεται να αποκαλείται ως το «Grand Prix του WRC».
Λογικό. Υπερισχύει στο καλεντάρι με τις ταχύτητες να κυμαίνονται συνεχώς σε τριψήφια νούμερα αλλά και τις μέσες ωριαίες να αγγίζουν ακόμα και τα 130km/h.
Εκεί ήταν, στις «1000 Λίμνες», που ο Mikkola απέδειξε για μια ακόμη φορά το άψογο κοντρόλ και τις υψηλές ταχύτητες με τις οποίες απογειωνόταν.
Πλέον, η επίσημη ονομασία είναι ”Neste Rally Finland” αλλά μας ακούγεται ξενέρωτο μπροστά στο κλασικό βαφτιστικό. «1000 Λίμνες» για πάντα.
Και με έναν Mikkola που, αν μπορούσε να δει αυτό το αφιέρωμα, μάλλον θα χαιρόταν. Ή μπορεί και να το βλέπει. Πού ξέρεις;
Photo: amjays2
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.