Η σημερινή μετενσάρκωση των αγωνιστικών 935, που συμμετείχαν στο Le Mans του ’78, δεν είναι τίποτα λιγότερο από τις νέες Porsche 935. Αυτοκόλλητα Martini, αναμνήσεις του χθες, τεχνολογία του σήμερα, μπάκετ για έναν. Συμβαίνει, με το που μπήκε το 2020, στην πίστα του Portimão, στην πορτογαλία
Μόλις 77 τεμάχια υποσχέθηκε η εταιρεία πως θα κατασκευάσει για τη σύγχρονη αναβίωση της συγκλονιστικής Porsche 935. Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα που παραπέμπει στη «Moby Dick» του ’78 υπάρχει μία τροποποιημένη GT2 RS, το γένος 991. Η τιμή της 935 έχει οριστεί στα €701,948 προ φόρων. Αυτοκίνητο για wallpaper
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, λαμβάνει χώρα η παρουσίαση δεκατριών Porsche 935, στην πίστα του Portimão
Πρόκειται για μία εντυπωσιακή κίνηση. Δεν προορίζεται για χρήση δρόμου, είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως αγωνιστική κατασκευή και συμμετοχές τύπου club racing. Αποτίει φόρο τιμής στο χθες με ένα μονοθέσιο σκληρού πυρήνα.
Η φάλαινα, το μυθιστόρημα και ένα τερατώδες αμάξωμα
Η ιστορία της αρχικής Porsche 935, ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που έχουν γράψει ιστορία στους αγώνες αντοχής, συνδέεται με το μυθιστόρημα του Herman Melville. Ο «Moby-Dick – Η φάλαινα» ήταν ένα από τα έργα του Melville. Πάει πολλά χρόνια πίσω η συγγραφή του, στο 1851.
Η 935 του 1978, όπως εκτίθεται στο Μουσείο της Porsche, στη Στουτγάρδη
Έναν και πλέον αιώνα αργότερα, όταν οι Porsche 935 εμφανίστηκαν στο Le Mans του 1978, το παρατσούκλι «Moby-Dick» ήταν σχεδόν αυτονόητο. Λευκές, φαρδιές και με μία τεράστια πίσω φτερούγα για μεγαλύτερη αρνητική άντωση, έμοιαζαν με τεράστιες φάλαινες στην πίστα. Και κατασπάραξαν τον ανταγωνισμό
Εκμεταλλεύτηκαν τα κενά που υπήρχαν στους κανονισμούς του Group 5 και με διάφορες τροποποιήσεις δημιούργησαν μια πολεμική μηχανή. Για την ιστορία, ο κινητήρας απέδιδε μεταξύ 750 και 850 ίππων, στα μόλις 1,030 kg. Τέρας.
Η αναβίωση των Porsche 935 σήμερα
Όπως και η ιστορική της πρόγονος, η 935 της σημερινής ημέρας φέρει ένα παρόμοιο αμάξωμα, κατασκευασμένο από κάρμπον (CFRP). Με το εκτεταμένο body και την τεράστια πίσω αεροτομή, το συνολικό μήκος της φτάνει τα 4.87 μέτρα. Το πλάτος είναι 2.03 μέτρα.
Η αεροδυναμική είναι, φυσικά, εξ ολοκλήρου σχεδιασμένη από την αρχή – έστω και αν παραπέμπει στη Moby-Dick. Ταυτόχρονα, υπάρχουν αναφορές και σε άλλες αγωνιστικές κατασκευές της Porsche. Όπως, για παράδειγμα, τα πίσω LED φώτα μνημονεύουν στις 919 Hybrid LMP1. Ή οι πλαϊνοί καθρέπτες που θυμίζουν τη σύγχρονη νικήτρια του Le Mans, την 911 RSR. Και οι απολήξεις τιτανίου στην εξαγωγή παραπέμπουν στην 908 του ’68.
Δείτε το βίντεο που είχε «ανεβάσει» η εταιρεία το 2018, κατά τη φάση εξέλιξης της 935. Έχει ενδιαφέρον
Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται ως βάση η τρέχουσα 911 GT2 RS. Στο σασί της 991 – η νέα GT2 RS στο σασί της 992 δεν έχει ακόμη παρουσιαστεί.
Η μετάδοση γίνεται στον πίσω άξονα μέσω του γνωστού κιβωτίου PDK, η απόδοση είναι στους 700 ίππους και το συνολικό βάρος στα 1,380 kg. Έχουν διατηρηθεί τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης, το γνωστό PSM (Porsche Stability Management), όπως και το ABS.
Όπως προαναφέρθηκε, μόλις 77 αντίτυπα θα κατασκευαστούν και η τιμή ξεκινά στα €701,948.
Πριν λίγες ώρες, ο φωτογράφος Stephan Bauer, που συνεργάζεται με την επίσημη Porsche, δημοσίευσε μερικές εικόνες από την παράδοση δεκατριών Porsche 935, στην πίστα του Portimão.
Τα specs του μοναδικού: Porsche 935 (Typ 991, Gen 2)
H εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει τα specs των αυτοκινήτων. Παρατίθενται αυτούσια παρακάτω.
Concept
• Single-seater near-standard non-homologated race car.
• Basis: Porsche 911 GT2 RS (991.2)
Βάρος / Διαστάσεις
• Weight: 1,380 kg
• Length: 4,865 mm
• Width: 2,034 mm (περιλαμβανομένων των καθρεπτών)
• Total height: 1,359 mm
• Wheelbase: 2.457 mm
Κινητήρας
• Water-cooled 6-cylinder aluminium twin-turbo rear-mounted boxer engine and rigid suspension / 3,800 cc / stroke 77.5 mm / bore 102 mm / ca. 515 kW (700 hp)
• 4-valve technology with camshaft adjustment and valve-lift switchover
Vario-Cam Plus
• Electronic engine management (Continental SDI 9)
• DMSB-approved 100-cell metal catalytic converter
• Rear silencer with twin tailpipes mounted centrally, Heritage Design
Μετάδοση
• 7-speed PDK gearbox with rigid suspension and short throw
• Dual mass flywheel
• Internal pressurised oil lubrication with active oil cooling
• Limited slip differential optimised for racing
Αμάξωμα / Κόκπιτ
• eight-optimised bodyshell in aluminium-steel composite design with carbon-fibre Kevlar add-on parts to improve aerodynamics and stability
• Rear wing with lights integrated in endplates
• Enlarged air inlets with integrated LED headlights in 4-point design
• Removable escape hatch in roof complying with FIA Art. 275a
• Aerodynamically optimised side mirrors
• 115-litre FT3 safety fuel cell with fuel cut-off safety valve in compliance with FIA Art. 253 in the front, optional with fast-fill coupling
• Welded-in safety cage
• Recaro racing bucket seat with longitudinal seat adjustment and padding system in accordance with FIA Standard 8862/2009
• 6-point safety harness
• Air jack system (three jacks)
• Fire extinguishing system with electronic release unit
Ανάρτηση
- Εμπρόσθιος άξονας
McPherson suspension strut; forged suspension links, optimised stiffness with high-performance spherical bearings, centre-locking wheel nuts; 3-way racing dampers, reinforced tie-rod; Electro-mechanical power steering with variable steering ratio; blade anti-roll bar
- Πίσω άξονας
McPherson suspension strut; forged suspension links, optimised stiffness with high-performance spherical bearings, centre-locking wheel nuts; Electro-mechanical power steering with variable steering ratio; blade anti-roll bar
Φρένα
Two separate brake circuits for front and rear axles; adjustable via brake balance bar system
- Εμπρόσθιος άξονας
Six-piston aluminium monobloc racing brake callipers with anti-knock-back piston springs; steel brake discs, internally ventilated with 380 mm diameter, racing brake pads, optimised brake cooling ducts
- Πίσω άξονας
Four-piston aluminium monobloc racing brake callipers with anti-knock-back piston springs; steel brake discs, internally ventilated with 355 mm diameter, racing brake pads, optimised brake cooling ducts
Ηλεκτρικό σύστημα
• Instrument cluster consisting of COSWORTH ICD with integrated data logger, sport Chrono watch and boost gauge in a vintage finish
• CFK multifunction steering wheel with pit speed limiter and quick-release coupling
• PSM (Porsche Stability Management) with ABS, Traction Control and Electronic Stability Control (able to be completely switched off)
• Centre console with map switch to adjust the ABS, ESC, TC and switch between preset tyre circumferences
• Porsche Track Precision Race App
• Integrated lap trigger
• Lightweight lithium-ion (Li-Fe-Po-) battery, 60 Ah, leakproof, mounted in passenger footwell
• Emergency cut-off switch in cockpit and outside left of the windscreen
• Tyre pressure monitoring system (TPMS)
• Air conditioning
Τροχοί / Ελαστικά
- Εμπρόσθιος άξονας
One-piece light-alloy forged wheels
11.5J x 18 offset 15.3 with centre-locking nut / Michelin transport tyres 29/65-R18
- Πίσω άξονας
One-piece light-alloy forged wheels
13J x 18 offset -10 with centre-locking nut / Michelin transport tyres 31/71-R18
Χρωματολόγιο / livery
Agate gray water-based paint. Optional: Martini livery
Να παίξει το βίντεο
Ήδη από το τέλος του 2019 κάποιοι αγοραστές της Porsche 935 έχουν ήδη παραλάβει τα πρώτα αυτοκίνητα. Ένας εξ αυτών στο παρακάτω βίντεο κάνει τη δική του περιήγηση.
- Διάβασέ το: Επίσκεψη στο Μουσείο της Porsche
Info/Photo: porsche.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.