Η πιο ειδική έκδοση του υπέροχου Alpine, το A110 R Ultime, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, είναι απόλυτο και πισταδόρικο. Τόσο που καταφέρνει να «γυρνά» στο Νορντσλάιφε κατά 20 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα στο γύρο σε σχέση με το «απλό» R – που κι αυτό δεν είναι και τόσο απλό

Οι τελικές ρυθμίσεις προετοιμάζοντας το A110 R Ultime πριν μπει για το δικό του ”PB” στην πίστα
Το A110 R Ultime δε θα κυκλοφορήσει και πολύ. Μόλις 110 μονάδες θα παραχθούν από το ιστορικό εργοστάσιο στη Διέππη. Ταυτόχρονα προκάλεσε έναν ευχάριστο στόχο: πώς οι μηχανικοί της Alpine θα κατάφερναν να ανεβάσουν επίπεδο σε ένα ήδη πολύ υψηλού επιπέδου σπορ αυτοκίνητο, ελαφρύ και όχι με πληθωρισμό κυβισμού
Στη διαδικασία του στόχου επιτεύχθηκε, για παράδειγμα, αύξηση της κάθετης δύναμης (πάντα σε σχέση με την έκδοση R) κατά 160 κιλά.
Επίσης, οι αναρτήσεις, σε συνεργασία με την Öhlins, περιλαμβάνουν αμορτισέρ ”TTX” τα οποία έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης σε ύψος και σκληρότητα.
Οι σφυρήλατοι τροχοί, 18 ιντσών μπροστά και 19 ιντσών πίσω, είναι κατά 10 χιλιοστά πιο φαρδείς και με βελτιστοποίηση του βάρους.

Τα φρένα περιλαμβάνουν μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα συνοδεία υλικών τριβής από το χώρο των αγώνων ενώ τα ελαστικά είναι της Michelin (PS Cup 2), ειδικά σεταρισμένα για το A110 R Ultime.


Η λίστα των επεμβάσεων για ένα από τα ελαφρύτερα σπορ αυτοκίνητα στον κόσμο και δη χαμηλού κυβισμού (μόλις 1.8 lt με το γνωστό μοτέρ που βρίσκαμε και στο τελευταίας γενιάς Megane R.S.) είναι εκτεταμένη.

Η απόδοση είναι 350 ίπποι και 420 Nm ροπής (από τις 3.200 σ.α.λ.), κάποια 80 Nm επιπλέον σε σχέση με την έκδοση Α110 R Turini. Οι παραπάνω τιμές, όπως υπογραμμίζει σε υστερόγραφο η εταιρεία, έχουν επιτευχθεί με χρήση βενζίνης 102 οκτανίων


Το αποτέλεσμα ήρθε να δικαιώσει τις προσπάθειες των μηχανικών της Alpine για ένα απόλυτο, μαζεμένο σε διαστάσεις, αλουμινένιο και ελαφρύ κεντρομήχανο που διεκδικεί τη δική του ξεχωριστή θέση στο σύγχρονο πάνθεον των «ειδικών» κατασκευών.

Το γυρολόγιο των 7:35 στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, κάποια εντυπωσιακά 20 δευτερόλεπτα λιγότερα από την επίσης εστιασμένη έκδοση R, λέει πολλά για τις δυνατότητες του μικρού αλλά πανάκριβου A110 R Ultime. Πόσο; Mέχρι €330.000 κοστίζει το μπλε πισταδόρικο μπιζού. Για τη χώνεψη, ας αρκεστούμε οι περισσότεροι με το παρακάτω βίντεο
Alpine A110 R Ultime | (2024) |
Κινητήρας | 1.8 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον πίσω άξονα |
Ισχύς | 350 PS |
Ροπή | 420 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 3,8'' |
Κάθετη δύναμη (downforce) | +160 kg (σε σχέση με την έκδοση A110 R Turini) |
Βάρος | 1.120 kg |
Τροχοί | 18 ιντσών (μπροστά) / 19 ιντσών (πίσω) |
Τιμή | από €265.000 έως €330.000 |
Photo: alpinecars.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.