Audi quattro vs Lancia 037. Η μάχη και το απίστευτο παρασκήνιο

Post date:

Author:

Category:

Το 1983, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι είχε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μάχες ever: Audi quattro vs Lancia 037 είναι ο τίτλος. Μόνο που είχε και σχεδόν απίστευτες ιστορίες στο κυρίως «κείμενο»

Audi quattro vs Lancia 037

Η γερμανική τετρακίνητη τελειοθηρία απέναντι στην δικίνητη ιταλίδα με μικρό μπάτζετ και ένα οδηγό που δεν ήθελε, λέει, να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Λεγόταν Walter Röhrl


Το Audi φαινόταν ανίκητο. Με μια τετρακίνηση που έβρισκε πρόσφυση σαν Κατερπίλαρ, μεγάλες κατακτητικές φιλοδοξίες και έναν Hannu Mikkola διψασμένο για το Πρωτάθλημα, τι θα μπορούσε να σταθεί μπροστά του;

Το ευέλικτο ιταλικό μυαλό σκέφτηκε ό,τι πατέντα μπορούσε να κατεβάσει. Ακόμα και μια τεράστια λαμογιά με την ομολογκασιόν.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που το μαφιόζικο ταμπεραμέντο υπερίσχυε του γερμανικού οργανωτισμού

Κάποτε είχε γράψει ο κ. Κορέσσης στο 4Drivers για μία ίδια πατέντα που είχε γίνει με τη Statos: «ως γνωστόν, οι κανονισμοί της FIA για τα αυτοκίνητα που ελάμβαναν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, ήταν σαφείς και έλεγαν ότι χρειάζονται 500 κομμάτια για να πάρει την έγκριση τύπου («ομολογκασιόν» στα ελληνικά)

»Κάποιοι, λοιπόν, (una faccia una razza), οι οποίοι «έτρεχαν» τα πράγματα τότε (κάτι σαν τον κ. Ecclestone, αλλά στο πιο latin), είπαν ότι ”τα 500 είναι πολλά, ας τα κάνουμε 400”.

»Αφού συμφώνησαν μεταξύ τους και άλλαξε ο κανονισμός, οι του αγωνιστικού τμήματος της Lancia, φώναξαν τους υπευθύνους της FIA να τους δείξουν τις 400 Stratos. Αφού μέτρησαν καμιά διακοσαριά (και είχαν κουραστεί) είχε έρθει η ώρα του μεσημεριανού.

»Παρεμπιπτόντως, όποιος έχει περάσει έστω και μία μέρα οπουδήποτε στην Ιταλία, ξέρει πολύ καλά ότι 12.30 με 14.00, πιο εύκολα θα μιλήσεις με τον Πάπα, παρά με τον πορτιέρη στο 250 της Via Nizza.

»Μιάμιση ωρίτσα ήταν ακριβώς όση χρειάζονταν οι Ιταλοί να μεταφέρουν τα (ίδια) διακόσια αυτοκίνητα σε μια διπλανή αποθήκη και να πάρουν την πολυπόθητη έγκριση.


»Όσο και καλό να ‘ταν το γεύμα και το κρασί που πότισαν τους υπευθύνους της FIA, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναρωτήθηκε έστω και ένας τους “Μα, καλά. Για πόσο μ@λ@κες μας περνάνε;”. Ε, το ίδιο ακριβώς που έγινε με τη Stratos επαναλήφθηκε και με την 037»


Βάλτε στην εξίσωση τα αδυνατισμένα roll cages

Εκείνα που, όπως φημολογείται, χρησιμοποιούσε η Lancia για μείωση βάρους και λύγιζαν σαν τσίχλες. Αρκούν οι φωτό από τις σαβουριασμένες 037.

Κάπως έτσι έχετε μπροστά σας -στο βίντεο που ακολουθεί, δηλαδή- έναν Röhrl να του λένε φίλοι και γνωστοί του «μα πού πας, βρε ψηλέ, να χωθείς στον τάφο; Στην παραμικρή σου έξοδο απ΄το δρόμο, θα ‘σαι νεκρός». Ή κάπως έτσι. Όμως ο γερμανός πρωταθλητής δεν φοβήθηκε, κάθισε στο μπάκετ της Lancia και, κυρίως, δεν σκόπευε να έχει κάποια ατυχή έξοδο απ΄το δρόμο


Lancia Stratos

Η συνέχεια δόθηκε στο χιονισμένο Μόντε Κάρλο

Όπως λέει το τότε αφεντικό της αγωνιστικής ομάδας της Lancia, ο Cesare Fiorio, ένα κεντρομήχανο, όπως η 037, δεν είχε και πολλή τύχη απέναντι στο quattro.

Οι Ιταλοί έκαναν τα μαγικά τους, πήραν, όπως λέγεται, όσο αλάτι μπορούσαν απ΄τα μαγαζιά της περιοχής και τα άπλωσαν στους δρόμους.

Ο Fiorio ήξερε άψογα τους κανονισμούς και τα «παραθυράκια» που αφήνει ακόμα και ένα αρτηριοσκληρωτικό σχέδιο νόμου. Και εκμεταλλεύτηκε τα πάντα.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Και δύσκολα θα τη δείτε πιο γλαφυρά παρουσιασμένη απ΄το βίντεο που ακολουθεί με έναν Jeremy Clarckson να δίνει ρέστα στο πώς την αποτυπώνει. Audi quattro vs Lancia 037. Αυτό.


Η Lancia 037 ήταν ένα καθαρόαιμο φτιαγμένο για οδήγηση. Το εισιτήριο για το μυθικό Group B.

Photo: wrc.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει