Audi V8 DTM: Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά. True story

Post date:

Author:

Category:

Τα τεράστια τετράθυρα σεντάν δεν κάνουν για αγώνες, σωστά; Λάθος. Γιατί αυτό το Audi V8 DTM κυριάρχησε στις αρχές του ’90 στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Και τώρα βγαίνει σε δημοπρασία

Audi V8 DTM Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά True Story

Τo Audi V8 στην πολιτική του έκδοση δύσκολα θα το φανταζόσουν να επιτίθεται στις πίστες του DTM. Όμως αυτό ακριβώς συνέβη με την αγωνιστική του εκδοχή 


Ήταν το πρωτάθλημα που άρεσε σε πολύ κόσμο. Το κύρος του δεν αφορούσε μόνο τη Γερμανία. Το DTM, βασικά με πρωταγωνιστές τα BMW M3 (E30), Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 αλλά και τα Alfa Romeo 155 V6 Ti, είχε το θέαμα πίστας με αυτοκίνητα που ήταν, υποτίθεται, κοντά στα αντίστοιχα καθημερινά. Mάχες με τους τροχούς να απέχουν χιλιοστά μεταξύ τους και όριο πραγματικό

Αρχές ’90 είχε αποσυρθεί η Ford με τα Sierra RS500 και φαινόταν ότι το ντέρμπι θα συνεχιζόταν αποκλειστικά μεταξύ Μονάχου (βλ. BMW) και Στουτγάρδης (βλ. Mercedes).

Δεν είχε υπολογιστεί ο παράγοντας Ίνγκολσταντ (βλ. Αudi).

Audi V8 DTM Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά True Story

Τότε δηλαδή που η Audi αποφάσισε να ρίξει στο τραπέζι ένα τεράστιο, τετράθυρο, τετρακίνητο. Το Audi A8. Κάτι σαν τη λιμουζίνα της στη γκάμα. Η εταιρεία έχοντας πλέον κλείσει το κεφάλαιο του Group B με τα quattro και με αφορμή το θάνατο του Χένρι Τοϊβόνεν (με Lancia) που σηματοδότησε την αυλαία του πιο θρυλικού πρωταθλήματος ράλλυ, θέλησε να μεταφέρει τη δράση στο περιβάλλον του ασφάλτινου και αυστηρά πισταδόρικου DTM

Audi V8 DTM Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά True Story

Henry Toivonen θάνατος

Kinder-έκπληξη

Αρκετές βλεφαρίδες σηκώθηκαν με έκπληξη βλέποντας το Audi V8 DTM να βάζει τη δύναμή του «κάτω», εκεί όπου τα BMW και Mercedes υπέρστρεφαν θεαματικά μεν χάνοντας χρόνο δε.

Η εικόνα ήταν απροσδόκητη, έστω κι αν πίσω από το τιμόνι βρισκόταν μία οδηγάρα της εποχής, ο Χανς-Γιόακιμ Στουκ

Εν μέσω μάλιστα της σεζόν κατατέθηκαν ενστάσεις απαιτώντας να απαγορευθεί η συμμετοχή του Audi στο θεσμό. Αρχικά, τουλάχιστον, δεν εισακούστηκαν και το Audi V8 quattro ολοκλήρωσε τη χρονιά με 7 νίκες στους 22 αγώνες και σιγουρεύοντας έτσι τον τίτλο, προς μεγάλη έκπληξη και δυσαρέσκεια των δύο άλλων γερμανών κατασκευαστών

Audi V8 DTM Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά True Story

Ο Χανς Στουκ κάθισε στο μπάκετ του συγκεκριμένου Audi V8 DTM. Με «ξύλο τριανταφυλλιάς» στο ταμπλό; Καλό…


Αξίζει να αναφερθεί πως η σεζόν αρχικά ξεκίνησε με ένα μόνο αυτοκίνητο, από τη Schmidt Motorsport που είχε την εργοστασιακή υποστήριξη.

Στη διάρκειά της συμπεριελήφθη και ένα δεύτερο αυτοκίνητο με οδηγό τον πολλά, τότε, υποσχόμενο αστέρα των αγώνων kart, Xoύμπερτ Χάουπτ


Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 The ONE magazine

Next please

Την επόμενη χρονιά, το 1991, η ΒMW μπήκε δυναμικά στη σεζόν κερδίζοντας τους τέσσερις πρώτους αγώνες.

Ωστόσο από ‘κει και πέρα η σταθερότητα απόδοσης του Audi V8 DTM απέδωσε καρπούς και κατέκτησε ξανά τον τίτλο κάνοντας το back to back στο DTM, σερί που δεν είχε επαναληφθεί ποτέ στο παρελθόν.

Audi V8 DTM Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά True Story

Το ’92 ήρθε το τέλος

Με κοινή απόφαση, BMW και Mercedes-Benz, κατέθεσαν ένσταση όσον αφορά τη νομιμότητα του στροφαλοφόρου άξονα του Audi.

Λίγες μόλις μέρες πριν τον αγώνα στη Νυρεμβέργη, η ομάδα της Audi θεώρησε πως είχε πάρει ό,τι είχε να πάρει από το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού και απεσύρθη. Οι φήμες επιβεβαιώθηκαν εμμέσως

To εικονιζόμενο

Με το συγκεκριμένο Audi V8 DTM που βλέπετε, είχε κερδίσει τρεις φορές αγώνες ο Στουκ.

Επίσης με το ίδιο αυτοκίνητο είχε τρέξει, τόσο το ’91 όσο και το ’92, ο έτερος της τότε ομάδας, ο Χάουπτ.

Μάλιστα σε αυτόν ανήκει το συγκεκριμένο από το 2014, απ’ όταν του παραχωρήθηκε, δηλαδή, από το Μουσείο της Audi

Audi V8 DTM Το «καράβι» που κέρδισε στην ξηρά True Story

Χειροκίνητο κιβώτιο, βάρος στα 1.300 κιλά, απόδοση (από τον αρχικό κινητήρα των 3.5 λίτρων) σχεδόν στους 500 ίππους


Mε αριθμό σασί ”LN000049”, ολικό μηχανολογικό rebuild, με τα μεταγενέστερα αυτοκόλλητα της Audi Sport, βάρος στα 1.300 κιλά, έναν επίσης μεταγενέστερο κινητήρα V8 4.2 λίτρων που προσέφερε επιπλέον ροπή και ελαφρώς χαμηλότερες σ.α.λ., είναι το μεγάλο τετράθυρο ιστορικό αγωνιστικό που έκλεισε στόματα.

Πωλείται επιπλωμένο από τον οίκο Sotheby’s με εκτιμώμενη τιμή μεταξύ €750.000 και €1.000.000.

Δείτε το σχετικό βίντεο από εμφάνιση του Audi V8 quattro στο Goodwood.

Photo: RM Sotheby’s



Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει