Γιατί η Audi κατέστρεψε το τέρας των 1000 ίππων; (vid)

Post date:

Author:

Category:

Ήταν η απόλυτη »απάντηση» στον ανταγωνισμό του Group B. Αλλά τα αφεντικά της Audi τo κατέστρεψαν. Μια άγνωστη ιστορία

Όσο εξελισσόταν το Group B, η Audi άρχισε να δέχεται πίεση από τον ανταγωνισμό. Κυρίως, από τα Peugeot 205 T16 και τις Lancia Delta S4 που ήταν καλύτερα ζυγισμένα σε σχέση με το quattro καθώς το τελευταίο, με τον 5κύλινδρο εκεί μπροστά, ήταν ενοχλητικά υποστροφικό και λιγότερο ευέλικτο στα στενά κομμάτια.

Προς απάντηση, η Audi έφτιαξε ένα πρωτότυπο με απόδοση 1000 ίππων, κεντρομήχανο, κάτι ανάμεσα σε εκδοχή του Group C προδιαγραφών Le Mans με το quattro του Pikes Peak. Ήταν αυτό που βλέπεις

audi prototype group b

Για την ακρίβεια, το project δεν έγινε με έγκριση της επίσημης Audi. Έγινε κάτω από τη μύτη των αφεντικών, με πρωτοβουλία κάποιων παθιασμένων μηχανικών. Αποφάσισαν να το »δουλέψουν», μάλιστα, στις εγκαταστάσεις της Audi στην Τσεχία για μεγαλύτερη μυστικότητα.

Έτσι και έγινε αλλά κάποια στιγμή χρειάστηκε να βγουν για δοκιμές ώστε να δουν πόσα απίδια πιάνει ο μυστικός σάκος.

Έκλεισαν, λοιπόν,  μια απομονωμένη πίστα πίστα αλλά λίγο πριν ξεκινήσει η δοκιμή, στο χώρο υπήρχαν και φωτογράφοι. Είχε υπάρξει »διαρροή» από »μέσα». Τελικά, συμφώνησε ο επίσημος οδηγός της ομάδας, Walter Röhrl, να το δοκιμάσει στο δρόμο. Ήταν κι αυτός στο κόλπο…

[Διάβασέ το: Group B: Το Toyota που δεν πρόλαβε να τρέξει]

Με τέτοιο τέρας, ωστόσο, ήταν απίθανο ναα περνούσε απαρατήτητος ο Röhrl. Όντως, τον σταμάτησε η τροχαία όπου οι εκπρόσωποι του νόμου ήθελαν να τραβήξουν φωτογραφίες.

Ο Röhrl τους παρακαλούσε να μην το κάνουν και αυτοί συμφώνησαν υπό τον όρο πως ο διάσημος οδηγός θα τους »χάριζε» μια καλή, σωστή εκκίνηση. Σιγά μη χάλαγε τέτοια χατήρια ο θείος. Και κάπως έτσι τον άφησαν να φύγει.

Όμως τα νέα μαθεύτηκαν στους υψηλά ιστάμενους οι οποίοι απαίτησαν να καταστραφούν όλα τα πρωτότυπα. Μπροστά στα μάτια τους, μάλιστα,  για να είναι απολύτως βέβαιοι.

Επιβίωσε μόνο ένα. Με μόλις 12 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. 

Και φυλάσσεται επί όλα αυτά τα χρόνια στη μυστική αποθήκη της Audi, στο 2ο όροφο. 

Πέρυσι, το ένα και μόνο σπάνιο κομμάτι, συμμετείχε το Eifel Rallye Festival. Όπου ήταν και η μόνη φορά που μπορείς να το ακούσεις και συ.

Photo: Audi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»