Ήταν το μακρινό 1981 όταν ο Ayrton Senna πήγε στην Αγγλία για να ξεκινήσει τους αγώνες με μονοθέσιο. Κι αυτό, το Van Diemen RF81, ήταν το πρώτο στο οποίο κάθισε, οδήγησε και κέρδισε ο θεός του motorsport
Αναμφισβήτητα, το πρώτο μονοθέσιο του Senna είναι ένα σπάνιο αυτοκίνητο με τεράστιο ειδικό «βάρος». Το Van Diemen RF81, προϊόν μιας αγωνιστικής ομάδας με έδρα το Norfolk που ειδικεύεται σε μονοθέσια της Formula Ford, ήταν το αυτοκίνητο με αριθμό σασί 528
Ο Ayrton Senna μόλις είχε ολοκληρώσει την καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Karting. Είχε αποφασίσει να μεταπηδήσει σε μονοθέσια. Όπως είναι και η φυσιολογική εξέλιξη στο σπορ
Χαμογελώντας στο κόκπιτ
Η ομάδα της Van Diemen ήταν αυτή με την οποία αγωνίστηκε στο Πρωτάθλημα Formula Ford 1600. Το αυτοκίνητο ήταν βαμμένο στα εθνικά βραζιλιάνικα χρώματα. Ο Ayrton είχε κάθε λόγο να είναι χαρούμενος.
Ανόθευτο motorsport για ένα μεγάλο ταλέντο που ακόμη δεν πολυπίστευε κι ο ίδιος πως θα έκανε καριέρα στο motorsport. Ναι, μιλάμε για τον Ayrton
Στο πρώτο μονοθέσιο του Senna, στο πλάι, τα μαύρα αυτοκόλλητα έγραφαν «A Da Silva». Mέσα στο κόκπιτ ο βραζιλιάνος κράταγε το μικρό, τριάκτινo τιμόνι που βλέπετε. Τρία αναλογικά όργανα μπροστά του. Στο δεξί του χέρι βρισκόταν ο μεταλλικός επιλογέας. Εντάξει, το λες και συγκινητικό
O Ralph Firman, ο ιδρυτής της Van Diemen, αποφάσισε να ξαναφέρει το πρώτο μονοθέσιο του Senna στην κατάσταση που ήταν τότε. Όταν ο Ayrton έκανε τα πρώτα του βήματα. Μάλιστα, τοποθέτησε έναν ίδιο ακριβώς κινητήρα στο κέντρο, τον Minister 1600
Το Van Diemen RF81 ήταν αυτό με το οποίο ο θεός του motorsport τερμάτισε 5ος στην πρώτη του εμφάνιση. Ολοκλήρωσε τη σεζόν με 12 νίκες, άλλες 6 εμφανίσεις στο βάθρο και, τελικά, το Πρωτάθλημα. Ένα αστέρι των single-seaters είχε γεννηθεί και έδειχνε το τι ερχόταν.
Το βρετανικό Μotorsport είχε φωτογραφίσει το μονοθέσιο, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, και είχε όλο το «ρεπορτάζ» σε ένα τεύχος του αφιερωμένο στα πρώτα χρόνια του Ayrton. Πραγματικός θησαυρός.
- Διάβασέ το: Πού είναι τώρα η Lotus του Senna;
Photo: Motorsport
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.