Carrera RS (964) vs Carrera S (992). Τι κάνουν 27 χρόνια διαφοράς;

Post date:

Author:

Category:

Η υπέροχη Porsche 911 Carrera RS του ’92 απέναντι στη νέα Porsche 911 Carrera S. Πόση εξέλιξη χωράει σε 27 χρόνια διαφοράς; Η απάντηση στην πίστα του Nürburgring

Cerrera RS 964

Μία άδεια πίστα, ο ίδιος οδηγός-δοκιμαστής του γερμανικού και έγκυρου Sport Auto και δύο μύθοι της αυτοκίνησης. Τι χρόνο κάνει η Carrera RS απέναντι στη νέα διάδοχο;


Ήταν το μακρινό 1992 όταν η Porsche παρουσίασε την ελαφρωμένη εκδοχή της 911. Είχε, όπως και σήμερα συνηθίζει η εταιρεία, τον κωδικό RS. Το πλήρες ονοματεπώνυμό της ήταν Porsche 911 Carrera RS, το γένος 964

Θρυλική, ελαφρωμένη, «ειδική»

Η Carrera RS προορίστηκε για την ευρωπαϊκή αγορά. Στις ΗΠΑ αρχικά θεωρήθηκε πως ο ασυμβίβαστα επιθετικός χαρακήρας της δεν θα ενδιέφερε και τόσο. H Carrera RS ήταν όντως «ειδική». Χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα, air-condition, χωρίς πίσω καθίσματα, με προαιρετικό το ηχοσύστημα (sic) καιμε μπόλικο θόρυβο στο κόκπιτ.

Η 911 ήταν, και παραμένει, ένα θορυβώδες αυτοκίνητο έχοντας τον κινητήρα, ουσιαστικά, μέσα στο πίσω μέρος της καμπίνας. Πόσο μάλλον όταν αφήνεις στα ράφια του Τσουφενχάουζεν επιπλέον στρώσεις μονωτικού υλικού. Και, όπως συμβαίνει με τις ειδικές εκδόσεις, όσο περισσότερα αφαιρείς, τόσο περισσότερα πληρώνεις στο ταμείο.

Οι τροχοί της Carrera RS ήταν από μαγνήσιο. Τα παράθυρα ήταν πιο λεπτά. Και στις δύο όλες κι όλες θέσεις βίδωσαν δύο σταθερά μπάκετ. Πολεμικό αυτοκίνητο, ιδανικό ως βάση για το ήδη διαδεδομένο τότε Carrera Cup. Όλος αυτός ο μινιμαλισμός είχε θετική επίπτωση στη ζυγαριά. Κάποια 135 kg λιγότερα σε σχέση με την «πολιτική» Carrera 2 της εποχής.

H εκδοχή τού σήμερα

Σήμερα, 27 χρόνια μετά, στέκεται απέναντί της η νέα Porsche 911 Carerra S. Σαν κι αυτήν που οδηγήσαμε πριν λίγες εβδομάδες «οργώνοντας» την Ελλάδα σε λίγες μόνο μέρες. Σύμφωνοι, αυτή που είχαμε ήταν τετρακίνητη. Αλλά μικρή διαφορά κάνει. Την προσκυνήσαμε. Κυριολεκτικά. Μούρη στην άσφαλτο.

Η νέα Carrera S, το γένος 992, δεν είναι ειδική έκδοση. Είναι η σχεδόν εισαγωγική. Υπάρχει και η «απλή» Carrera. Και οι εκδόσεις με το λογότυπο RS δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη στη νέα γενιά. Στο video που θα δείτε είναι και αυτή πισωκίνητη. Και έχει τόσες ανέσεις στο εσωτερικό της που μπροστά της η Carrera RS φαίνεται σχεδόν τιμωρητική για τον οδηγό.

Συναντήθηκαν αμφότερες σε ένα άδειο Nürburgring. Με τον ίδιο οδηγό-test driver. Με λάστιχα Pirelli P Zero Trofeo R και κωδικοποίηση N0 για την 964. Και επίσης Pirelli, τα P Zero, με κωδικοποίηση NA1 για την 992.

Έχει πραγματικό ενδιαφέρον να δείτε πού σταματάει το χρονόμετρο στα 27 χρόνια διαφοράς.


Photo: SportAuto

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει