Αυτό! Αν ζούσαμε σε μια χώρα της προκοπής και θέλαμε το καλύτερο fwd που βγήκε ποτέ θα ´ταν το Megane 275 Cup S. Εντάξει, και το εικονιζόμενο Trophy με τις Öhlins δεν θα μας κακόπεφτε.
Μάλιστα, ο Richard Meaden, του βρετανικού evo, που πολύ τον εκτιμώ, γράφει πως είναι “one of the great performance motoring icons”.
Το τοποθετούν μπροστά κι απ´ το νέο Type R και ο λόγος είναι ξεκάθαρος: το πιο συμμετοχικό, ακριβές και αποτελεσματικό, επί παντός εδάφους, προσθιοκίνητο πλαίσιο που κυκλοφορεί – παρά τα χρόνια που κουβαλάει.
Και αυτό είναι ενδεικτικό του βάθους του σασί του.
Γιατί στο δίλημμα σασί ή ίππους, ο γνώστης επιλέγει πάντα το πρώτο.
Χωρίς, φυσικά, επουδενί να υποτιμάται το Honda Τype-R που οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων ή το Cupra 280 που εκτιμήθηκε επί δύσκολου ελληνικού οδοστρώματος.
Θυμάμαι όμως εύγλωττα από το δημοσιογραφικό Cup με τους 250 ίππους, στην αρχή της καριέρας του, το πώς ήταν πιο εστιασμένο και, υπό προϋποθέσεις, απαιτητικό από το αντίστοιχο εξαιρετικό Focus RS (Μk2) της εποχής.
Ακόμα πιο ακριβές μπροστινό, ακαριαίο bite στο μεσαίο πεντάλ και εξαιρετική γραμμικότητα στις αντιδράσεις του ακόμα κι όταν πατούσες το γκάζι πριν το apex.
Και βέβαια, εννοείται: αν είναι να το πάρεις, το επιλέγεις ως Cup, με το μπλοκέ και τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις σε ανάρτηση σε σχέση με το πιο πλούσιο σε εξοπλισμό ”lux” αλλά όχι τόσο track weapon.
Τεσπά, απολαύστε ρυθμισιμότητα και body control στο video που ακολουθεί.
Τώρα, λοιπόν. Που το επόμενο RS θα είναι 4wd -στο δρόμο που χάραξε το Focus RS- αυτή είναι η ευκαιρία για την προσθιοκίνητη τελειότητα.
Το κύκνειο άσμα λέγεται Cup-S, έχει όλα τα καλά πράγματα του Trophy, το μηχανικό μπλοκέ, την ”καλή” ανάρτηση (η Öhlins τιμάται επιπλέον 2.000 λίρες), με κανονικό πίσω κάθισμα, επίγεια τιμή και όλη την ωρίμανση που έρχεται στο τέλος ζωής ενός μοντέλου.
Φοβάμαι ότι, όπως και με το Clio Mk4, χάθηκε ένα μέρος της μαγείας των προηγούμεων γενεών, ίσως κάτι ανάλογο συμβεί με το νέο Megane.
Ναι, θα έχει τετραδιεύθυνση, θα είναι πιο δυνατό, ίσως με διπλό συμπλέκτη. Α! Ξέχασα. Και πεντάθυρο…
Δεν είναι τυχαίο που οι βρετανοί και ψαγμένοι petrolheads έχουν στριμώξει το order book και εκτιμάται πως η Renault θα παραδίδει αυτοκίνητα μέχρι και βαθιά στο Φθινόπωρ. Το ”σε λίγο παλιό”, λοιπόν. Το τρίθυρο. Σε λευκό. ‘Αντε, και σε κίτρινο. Hardcore, ελαφρύ και όσο χρειάζεται εστιασμένο για το τελευταίο απόλυτο hatchback. Προσθιοκίνητη GT3.
Κάτω από £24.000.
Αλλά είπαμε. Σε χώρες της προκοπής.
Photo: Renault
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.