Σκληρός πυρήνας: μέσα στο «κακό» Toyota AE86

Post date:

Author:

Category:

Στην Καλαμάτα, έλεγε μια παλιά διαφήμιση, ξέρουν από καλό λάδι. Φαίνεται, όμως, πως ξέρουν και πως να μετατρέψουν το ήδη θρυλικό Toyota AE86 σε ένα απόλυτο εργαλείο πίστας. Κι αυτό δεν είναι διαφήμιση

Toyota AE86

«Μου άρεσε απ`τα 80`s, όταν ήμουν πιτσιρικάς. Όλοι τα ξέρουν απ`τα drift, αλλά λίγοι θυμούνται τις μάχες που έδιναν στις πίστες. Ένα τέτοιο ήθελα για track day car και δεν το μετάνιωσα», ήταν τα λόγια του Νίκου. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η συζήτηση


Το Toyota AE 86 ήταν, είναι και θα είναι ο «βασιλιάς» του drift στην Ιαπωνία. Χαμηλωμένο τόσο, όσο να γδέρνει την άσφαλτο, με τους βιρτουόζους του είδους σχιστομάτηδες να κινούνται μονίμως με το πλάι μέσα σε σύννεφα καπνού από καμμένη σίλικα

Ο φίλος Νίκος από την Καλαμάτα, όμως, το είδε το «έργο» αλλιώς, με το «κακό» 86αρι να κλέβει την παράσταση σε track day στην πίστα των Μεγάρων, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης.

Ιαπωνική ιστορία

Μιλώντας με «Toyota code»:
«Α» για τον κινητήρα (4A series)
«Ε» για το μοντέλο Corolla
«8» για την 5η γενιά Corolla (Ε80 series)
«6» για τις παραλλαγές του μοντέλου


Στην Ιαπωνία έγινε γνωστό και ως «Hachi-Roku» ή αν προτιμάτε, ハチロク, οκτώ-έξι. Ορίστε, μέχρι ιαπωνική γραμματοσειρά ψάξαμε


Η ανακατασκευή

Το συγκεκριμένο είναι Toyota Corolla Levin AE86 SR χρονολογίας 1984, με 1η άδεια κυκλοφορίας στο Βέλγιο, ενώ ήρθε στην Ελλάδα το 1987, στη Δράμα. Αγοράστηκε από το Νίκο το 2008 και η ανακατασκευή «κράτησε» ενάμιση χρόνο.

Κατά τη διάρκεια του λυσίματος και της αμμοβολής, οι σκουριές που ανακαλύφθηκαν ήταν ελάχιστες, ενώ αφαιρέθηκαν 12 κιλά πίσσα από το σασί. Ναι, 12 κιλά, δεν είναι τυπογραφικό λάθος.

Ακολούθησε «ράψιμο» σε όλη την καρότσα, στα τελάρα απ` τις πόρτες και επιπλέον ενισχύσεις στο ράμφος, στους θόλους και στο παρμπρίζ. Το αποτέλεσμα ήταν ένα «κακό» 86άρι track day car ελαφρύ, γρήγορο, «στριφτερό» και όσο πιο αξιόπιστο γίνεται. Και εντυπωσιακό στην εμφάνιση. Γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;


Το κόστος, είπατε; Ναι, ήταν μεγάλο. Το Mitsubishi EVO IX του Νίκου θυσιάστηκε στο βωμό του δίθυρου Old School

Το εργοστασιακό χρώμα που ήταν τύπου «σάπιο μήλο», έδωσε τη θέση του στο μαύρο με τις χρυσαφί λεπτομέρειες


Ο 8βάλβιδος κινητήρας των 1.600κ.εκ. αντικαταστάθηκε από έναν Beams 3S-GE 5ης γενιάς «Black Top». Απόδοση 210 ίππων και 22 κιλά ροπής. Πακέτο με το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που τον συνόδευε, κατευθείαν απ`την Ιαπωνία.

Εκεί, τον «φορούσε» το Toyota Altezza RS200. Στην Ελλάδα, ως σχήμα, το μάθαμε ως Lexus IS200. Τα υπόλοιπα specs, κρατηθείτε, θα τα αναφέρουμε στο τέλος.


Το αποτέλεσμα είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό. Ακόμα και εν στάσει, εκεί στο λιμάνι, νιώθεις ότι θέλει να ορμήξει, να καταπιεί χιλιόμετρα. «Δεν έγιναν παραχωρήσεις στα υλικά. Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις. Στην πίστα μού δίνει ό,τι ακριβώς είχα υπόψιν όταν το έφτιαχνα», μας λέει ο Νίκος


Στο λίγο που γευτήκαμε το Toyota AE86 μάς έμεινε ο απίστευτος ήχος του ατελείωτου σε βάθος κινητήρα και το τρομερά γρήγορο τιμόνι. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση παρέχουν ακριβή και άμεση πληροφόρηση για το τι ακριβώς κάνει το αυτοκίνητο

Ιδού και το οπτικοακουστικό υλικό, για να πάρετε μια γεύση. Κάποτε στην Τρίπολη


Τα specs του Toyota AE86

Για αρχειακούς λόγους (όλο και κάποιοι θα ψάχνονται για το «κακό» 86άρι των ονείρων τους) παρατίθενται οι τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

  • Κινητήρας
    Beams 3S-GE 5ης γενιάς «Black Top»

Συμπίεση 11,5:1

Rev limiter 9.000rpm

Αντικατάσταση του ψεκασμού με 4 μονά καρμπυρατέρ Keihin FCR 41

Κατάργηση 2πλου VVT-i

Ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων Toda

Ανάφλεξη Electromotive, μπουζί DESNO iridium IK 01-27, μπουζοκαλώδια MSD

Αλουμινένιο βολάν (4,5kg)

Κρεμαγιέρα Quaife

Ψυγείο λαδιού SETRAB

Χταπόδι 4-1 Jasma

Εξάτμιση 63″

  • Διαφορικό – Πίσω άξονας

Διαφορικό από Daihatsu Feroza, μετατροπή με βήμα 5:3 & βελτιωμένο μπλοκέ

Equal links

Ράβδος Panhard ρυθμιζόμενη

  • Ανάρτηση

Αμορτισέρ AVO coil over εμπρός-πίσω με αλουμινένια μουαγιέ εμπρός

Ψαλίδια Nagisa Αuto

Αντιστρεπτικές ράβδοι Tanabe, εμπρός-πίσω (κούφιες)

Ball joints

Ρυθμιζόμενα camber-caster

  • Φρένα

Willwood 4 pot, με αεριζόμενα τρυπητά-χαρακτά δισκόφρενα 286″ εμπρός

Stock πίσω

  • Τροχοί – Ελαστικά

BBS RS (8×15 +3 offset εμπρός, 9×15 -36 offset πίσω)

Compomotive ML (8×15 0 offset εμπρός, 9×15 -13 offset πίσω)

Ελαστικά TOYO R888 205/50/15 εμπρός, 225/45/15 πίσω

  • Αμάξωμα – Body kit

Crystal Body Yokohama (CBY) 

Diffuser Mercury R

Roll cage HEIGO

Carbon πόρτες SEIBON

Πολυεστερικά καπώ εμπρός-πίσω (GRP), αεροτομή TRD

Παράθυρα Lexan polycarbonate (πλαϊνά-πίσω)

Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά τον Ν.M. για τη γνωριμία με το «όπλο»


Photo: V27 Photography

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει