Χειροκίνητο M3 CSL δεν υπήρξε ποτέ στις προθέσεις της BMW. Ο πρώην ”Stig”, Μπεν Κόλινς, οδηγεί το εκπληκτικό τούτο αυτοκίνητο όπως θα έπρεπε κανονικά να είχε βγει από το εργοστάσιο
Αυτό είναι ένα από τα 12 CSL που υπάρχουν στη Μ. Βρετανία έχοντας δεχθεί μετατροπή στο κιβώτιο
Το συγκεκριμένο χειροκίνητο M3 CSL είναι «μοντίφα». Φαίνεται όμως να είναι η σωστή. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Μπεν Κόλινς, το SMG σε έκανε να περιμένεις μέχρι να έρθει η κλωτσιά της εμπλοκής. Μπορούσες να παραγγείλεις και τσάι στο ενδιάμεσο
Παρότι, όπως δηλώνει, γενικά δεν είναι φίλος των μετατροπών, το χειροκίνητο M3 CSL, μαζί με επιπλέον αναβάθμιση στα φρένα, διαθέτει τα δύο στοιχεία που τοποθετούν το αυτοκίνητο στο «ύψος» που του οφείλεται.
Όπως έχουμε γράψει, το CSL είχε τη στόφα του ξεχωριστού και αδιαπραγμάτευτου. Χωρίς περιττά, όχι αισθητά πιο δυνατό ως ονομαστική ιπποδύναμη (+17 PS) αλλά αισθητά πιο γρήγορο στην πράξη (-30” στο Ring σε σχέση με το «απλό» Μ3). Έγινε cult, κρατάει τρελές τιμές και δεν αποδομήθηκε στα μάτια του γνώστη παρά τα αμέτρητα μούφα Gurney flap που ιεροσυλούν την πόλη
Και σε σχέση με τα νέα M3;
Είναι ενδιαφέρουσα η περιγραφή του Μπεν Κόλινς αναφερόμενος στη σύγκριση με τα νέα BMW M3.
Όπως λέει, σαφώς η τρέχουσα γενιά έχει το προβάδισμα των επιδόσεων και του γυρολογίου. Ενδεικτικά, στο Νορντσλάιφε το CSL, κάποια είκοσι χρόνια πριν «γυρνούσε» στο 7:50 και ο σύγχρονος διάδοχός του στο 7:35
Ωστόσο, η αίσθηση, η υδραυλική κρεμαγιέρα όπως και η όλη εμπλοκή του οδηγού είναι σαφώς πιο ικανοποιητική εμπειρία με το χειροκίνητο M3 CSL. Θα προσθέταμε και τον ήχο
Τα λέει και τα δείχνει καλύτερα ο ίδιος στο παρακάτω βίντεο.
ΥΓ. Ο Μπεν Κόλινς είναι εξαιρετικός ως παρουσιαστής. Τι κρίμα που επί χρόνια ήταν αμίλητος.
Photo: DriveTribe / YouTube / Creative 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.