Δ. Δημητρίου: Πώς να βγάλεις τη Ριτσώνα με το πλάι

Post date:

Author:

Category:

Πέρα από χρόνους και άλλα σχολαστικά, ο κ. Δημήτρης Δημητρίου -ναι, αυτός με την κόκκινη Ascona- ήταν ο άνθρωπος που για μια άλλη φορά ξεσήκωσε τον κόσμο στην πρόσφατη Ριτσώνα

Το θέαμα θα συνεχίσει να είναι ο βασικός πόλος έλξης στους αγώνες αυτοκινήτου και αν έπρεπε να εστιάσουμε σ’ αυτόν που διαθέτει μαγνητικό πεδίο στο να ανασηκώνει τους θεατές στις μύτες των ποδιών τους, τότε η διά βοής ψήφος στο ”βουνό” πηγαίνει ανεπιφύλακτα σ’ αυτόν.

Σε μια γρήγορη συνέντευξη -πάντως πιο αργή από όσο καταφέρνει να πλαγιολισθαίνει- μας εντρυφεί στα μυστικά της τέχνης.

4D Τι χαίρεστε πιο πολύ στις αναβάσεις τύπου Ριτσώνα;

Δ.Δ. Το ότι καμιά στροφή δεν είναι ίδια, το ότι η απόσταση είναι αναλογικά μεγάλη και φυσικά τις φωνές του κόσμου. Το θερμό χειροκρότημά τους είναι κάτι που μένει βαθιά χαραγμένο όσο κι αν διαλύεται η κάπνα απ΄τη silica.

Διακρίνετε φίλους ή γνωστούς την ώρα που ντριφτάρετε;

 Όχι. Είμαι καθαρά προσηλωμένος στην οδήγησή μου. Δεν προλαβαίνω.

Φαίνεται πως όλο αυτό (drifting σε στενή διαδρομή και όχι με την άπλα της πίστας) το κάνετε με ιδιαίτερη άνεση. Τι σας βοήθησε

Το set-up του αυτοκινήτου μού δίνει την άνεση να ντριφτάρω στα στενά κομμάτια και να έχω τον απόλυτο έλεγχο. 

Στο δίλημμα ‘’χρόνος ή θέαμα’’ φαίνεται να έχετε αποφασίσει προκαταβολικά για το δεύτερο. Θέλετε να μας πείτε το γιατί

Όταν φτάνω στη στροφή, τραβάω το χειρόφρενο και αρχίζει η πλαγιολίσθηση, η αδρεναλίνη πραγματικά χτυπάει κόκκινο. Το ενθουσιώδες κοινό και τα επιφωνήματα θαυμασμού μου είναι ήδη αρκετά για να ‘χω επιλέξει το drift σε σχέση με τον απόλυτο χρόνο.

Η γοητεία της πλαγιολίσθησης παραμένει ένας σημαντικός πόλος έλξης για τον κόσμο;

Το βλέπετε σε κάθε ανάβαση. Ο κόσμος αναζητεί κάτι από τις παλιές καλές εποχές που τα αυτοκίνητα ήταν πισωκίνητα και πρόσφεραν περισσότερο θέαμα.

Τι προϋποθέτει η τέχνη της πλαγιολίσθησης;

Καλά στημένο και εξελιγμένο αυτοκίνητο, πολύ οδηγική προπόνηση και αρκετή “τρέλα”.

Πόσο σημαντική είναι η χρήση του υδραυλικού χειρόφρενου σε φάση αρχικής αποσταθεροποίησης

Η σημαντικότερη. 

Ποιο είναι το λάθος που συχνά κάνουν όσοι αποπειρώνται να ντριφτάρουν χωρίς να ‘’το ‘ χουν’’; 

Νομίζουν ότι είναι εύκολο ενώ στην πραγματικότητα είναι αρκετά δύσκολο, απαιτεί υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων και ξεκινούν με ένα αυτοκίνητο που δεν είναι κατάλληλο για drift.

Δημητρίου Ριτσώνα

No smoke without fire. Ο καπνός απ’ το καμμένο λάστιχο σηματοδοτεί από μακριά πως στο βάθος έχεται ο Δημητρίου. Τα υπόλοιπα είναι φωτογραφικά κλικς

Ποια είναι τα ιδιαίτερα οδηγικά χαρακτηριστικά της Ascona; Τη θεωρείτε δυσκολοδήγητη;

Η Ascona έχει πάρα πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, δυνατό μοτέρ, άκαμπτη καρότσα και τις σωστές αρχιτεκτονκές αναλογίες (μεταξόνιο και μετατρόχια). Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα οι επιδόσεις σ’ αυτό το στυλ οδήγησης να είναι πολύ καλές και να την καθιστούν ευκολοδήγητη. 

Ποια είναι τα βασικά της specs;

Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ αποδίδει 500 άλογα, το βάρος της είναι 1.100 κιλά, φοράει διαφορικό 100% μπλοκέ, τετραπίστονα φρένα και τροχούς 17 ιντσών.

Ποια είναι μια σημαντική στιγμή που θυμάστε από τους αγώνες;

Την πρώτη φορά που αγωνίστηκα με όλα τα μεγάλα ονόματα στην Ριτσώνα.  Ήταν κάτι που επιθυμούσα να κάνω από 15 ετών.

Ποιο αυτοκίνητο θα θέλατε στο γκαράζ των ονείρων σας;

Μια BMW M6 (F12) με τους 560 ίππους.

Ποιο/α αυτοκίνητα θεωρείτε παγερά αδιάφορα

Τα ”τζιποειδή”. Αντιπροσωπεύουν ανθρώπους με άλλα ενδιαφέροντα.

Ποιο χαρακτηριστικό των άλλων σας ελκύει σ’ αυτούς; 

Η ειλικρίνεια, η τόλμη και το χιούμορ.

Ποια είναι η αγαπημένη σας διαδρομή;

Η διαδρομή προς τα Βαρδούσια όρη, στα βορειοδυτικά της Φωκίδας.

Ποιο θεωρείτε εντονότερο σας χαρακτηριστικό;

Το ότι είμαι ένας χαρούμενος και απλός άνθρωπος.

Ποιον/ποιους θαυμάζετε;

Τους οδηγούς του WRC και του ΜotoGP. Συνέχεια πάνω από τα όρια.

Απολαύστε τον και εντός Αscona με το in-car από προηγούμενη χρονιά. Όχι πως έχει αλλάξει κάτι στο στυλ και το θέαμα.

Photo: Δ. Δημητρίου / Δ. Ρούμελης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει