Συμπληρώθηκε ακριβώς ένας χρόνος που ένας θρύλος του motorsport ”έφυγε”. Αυτό είναι το αποχαιρετιστήριο κείμενο που χρωστάμε στον μεγάλο Dan Gurney
Ο Dan Gurney ήταν θρύλος. Ακόμα και όσοι δεν τον ξέρουν αλλά τους αρέσουν τα αυτοκίνητα, σίγουρα θα θυμούνται, για παράδειγμα, την ελαφρά ανασηκωμένη αεροτομή μιας BMW M3 CSL.
Επειδή ο Dan Gurney δεν ήταν μόνο ένας λαμπρός αγωνιζόμενος σε F1, Indy, Le Mans και Nascar αλλά και ένας εξαιρετικός μηχανολόγος, είναι αυτός που σχεδίασε τέτοιες αεροδυναμικές λεπτομέρειες. Γι` αυτό, και το πίσω “lip” της BMW CSL λέγεται ”Gurney flap”.
O Gurney είδε πρώτος την καρό σημαία σε τέσσερα Grand Prix, συμμετείχε σε 86 από αυτά, ”έτρεξε” για μερικές από τις κορυφαίες ομάδες της εποχής όπως Ferrari, BRM, Porsche, Lotus, Eagle, McLaren ενώ έγινε διάσημος το 1967 στο Βελγικό Grand Prix όταν το εξαίσιο Eagle-Weslake, ένα αυτοκίνητο δικής του δημιουργίας κέρδισε τον αγώνα.
Αλλά η τεχνογνωσία του, το συνεχές ψάξιμό του για καινοτόμες τεχνικές λύσεις, η ικανότητά του να υλοποιεί τους στόχους του και το αθάνατο πείσμα του έρχονται να συμπληρώsουν το εξαιρετικό του οδηγικό ταλέντο.
Ξεκάθαρα, ο Gurney δεν ήταν μόνο ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς επί αμερικανικού εδάφους αλλά και ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς όλων των εποχών.
Δεν είναι τυχαίο που ο μεγάλος Jimmy Clark χαρακτήρισε τον Gurney ως το μόνο αντίπαλο που φοβόταν, και αυτή η επιδοκιμασία υπερβαίνει, ίσως, τα περισσότερα τρόπαια
Ίσως να ‘ταν η θητεία του στον αμερικανικό στρατό κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Κορέα που φώλιασε στον Gurney την τολμηρή του στάση απέναντι στον κίνδυνο.
Η μετακόμιση της οικογένειάς του από τη Νέα Υόρκη στην Καλιφόρνια τον έφερε κοντά στη σκηνή των SoCal hotrod. Ενώ ήταν ακόμα έφηβος, είχε τα κότσια να ”κατέβει” στην αποξηραμένη λίμνη του Bonneville Salt Flats με κάποια 220 km/h με ένα hotrod δικής του κατασκευής. Τρελό.
Οι άνθρωποι που τον ήξεραν είχαν να λένε για έναν ευγενή gentleman (ναι, δεν είναι πλεονασμός) που χάραξε με την παρουσία του το σπορ. Θα θέλαμε το ελιξήριο της ζωής να έχει βρεθεί και να δίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις.
Αλλά, έστω και έτσι, στα 87 του χρόνια, ο Dan Gurney κατάφερε να μπολιάσει με ιδέες το motorport και να αφήσει την κληρονομιά του σε όσους ξέρουν. Όπως στο “lip” της CSL.
Photo: Google
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.