Στο Κολοσσαίο των αγώνων. Η περίπτωση Dan Wheldon

Post date:

Author:

Category:

Σαν σήμερα, ακριβώς επτά χρόνια πριν ο Dan Wheldon έχασε τη ζωή του τρέχοντας στο Indianapolis 500. Η αλήθεια είναι πως στα 360 χιλιόμετρα την ώρα το μόνο που σου μένει είναι η προσευχή. Αν προλάβεις

Τον Dan Wheldon μπορεί να μην τον ξέρεις αλλά στην Αμερική είχε κάνει σημαντική καριέρα. Δεκαέξι συνολικά νίκες στους αγώνες Indy, καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός  (ο γνωστός μπασκετικός όρος «rookie») της χρονιάς για το 2003 και δύο νίκες στα Indy 500.

Μέχρι εκείνη τη μέρα, στις 16 Οκτωβρίου 2011, όπου τζόγαρε τη ζωή του στο Λας Βέγκας. Πολύ χειρότερα από το όποιο καζίνο. 

Dan Wheldon_indy_4drivers.gr

Dan Wheldon_indy_4drivers.grΠιστεύω πως η πιο δύσκολη ρουλέτα παίζεται στα Indy. Και όχι στη Φόρμουλα 1. Ναι, η F1 εννοείται και είναι μακράν πιο τεχνική, συνολικά πιο σοφιστικέ και με μεγαλύτερη αίγλη

Όμως, τα ρίσκα παίρνονται στα κολοσσαία της Αμερικής όπου οι επαφές είναι πιο συχνές και, κυρίως, τα χιλιόμετρα είναι σαφώς μεγαλύτερα στις οβάλ πίστες με τον τοίχο να απέχει μια ανάσα από το όποιο δυσάρεστο

Όπως συμβαίνει συνήθως, μετά το δυστύχημα του Dan Wheldon -μετά το όποιο «επώνυμο» δυστύχημα- οι φωνές για τις υπερβολικά ψηλές ταχύτητες ακούστηκαν πιο δυνατά. Αλλά αυτές οι φωνές είναι σαν να κάνεις μια τρύπα στο νερό σε ένα σπορ που η ίδια του η φύση ενσωματώνεται στην ταχύτητα.

Νομίζω, επίσης, πως το μέσο αμερικανικό κοινό είναι κάπως ναρκωμένο σε τέτοιου είδους κολοσσαία. Με το burger στο στόμα και κανα δυο λίτρα Coca Cola για να ξεπλένεις τον οισοφάγο, κάθεσαι και βλέπεις, σχεδόν αυτιστικά θα έλεγα, τους οδηγούς να περνούν σε μια βαρετή διαδρομή.

Οβάλ πίστες, τρελά χιλιόμετρα, γύρω-γύρω. Μέχρι να γίνει το μεγάλο crash. Μου κάνει σαν το αυτοκινητικό αντίστοιχο των αγώνων κατς. Το κοινό θέλει την πτώση για να αποκτήσει σασπένς το θέαμα.

Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί καθώς είναι αυτοί που ζουν το σασπένς από το κόκπιτ και ξέρουν ως επαγγελματίες τη δυσκολία του να πηγαίνεις κολλημένος στον προφυλακτήρα με σχεδόν 380 km/h (δείτε τις διαφορές των αυτοκινήτων Indy – F1 – Nascar εδώ)

Όταν σκοτώθηκε ο Dan Wheldon, οι υπόλοιποι οδηγοί δήλωσαν πως ήταν από τις πιο άγριες συγκρούσεις που είχαν δει ποτέ.

Ήταν η στιγμή δεν μετράει το ταλέντο – όσο κι αν διέθετε ο Wheldon. Μετράει μόνο η καθαρή τύχη. Και εκείνη τη φορά, ο 33χρονος Βρετανός δεν την είχε με το μέρος του.

R.I.P.

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»