Dear God: Το θεϊκό σώσιμο του Ari Vatanen

Post date:

Author:

Category:

Με Opel Manta B 400 και τον μεγάλο Ari Vatanen στο υγρό Manx Rally, στο μακρινό 1983. Ένα σώσιμο απ΄ αυτά που μας κάνουν να σκίζουμε το δίπλωμά μας

Τρομερό κοντρόλ πηγαίνοντας flat out με τον 31χρονο τότε Φινλανδό Ari Vatanen στο μπάκετ της, τελείως old school, Opel Manta 400. Το δίπορτο κουπέ της εργοστασιακής ομάδας της Opel ήταν εξέλιξη της αντίστοιχης Ascona.

Χρησιμοποιώντας μέρη του αμαξώματος από κέβλαρ, η Manta ήταν ελαφρύτερη κατά 70 kg, ελαφρά μεγαλύτερη σε μήκος και χαμηλότερη κι ο κινητήρας (Phase 3) ήταν τοποθετημένος ελαφρά πιο πίσω στο σασί και πιο αξιόπιστος. Ιπποδύναμη γύρω στα 275 PS από 2.4 lt, με τα δύο διπλά καρμπιρατέρ της Weber να κελαϊδούν και συνολικό βάρος κάπου στα 980-1000 kg.

Opel Manta 400 interior

Στο εσωτερικό της Manta 400. Πεντάρι κιβώτιο, μπλοκέ διαφορικό της ZF με 75% ποσοστό, 2.7 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη για την υδραυλική κρεμαγιέρα, αναλογία 3.6 kg/hp. Κάπως έτσι ήταν ένα αγωνιστικό της δεκαετίας του ’80 πριν την τετρακίνητη επέλαση των Audi Quattro

Το »πράμα» στα χέρια του Vatanen πετούσε – έστω κι αν δεν μπορούσε ως specs στη συνέχεια να ανταγωνιστεί τα Audi Quattro και τις Lancia.

 Όπως και να ΄χει, εκεί λοιπόν, με συνοδηγό τον Terry Harryman να διαβάζει τις σημειώσεις στο στενό, πολύ κλειστό στροφιλίκι.

Ώσπου, σε μια αριστερή με »πολλά», η Manta σπάει πρόσφυση και »ξεκολλά». Ο Harryman δεν μπόρεσε να συγκρατήσει την ανακούφισή του που δεν συνάντησε τον Κύριο με αγωνιστική φόρμα και ψέλλισε »Dear, God». 

Ο Ari Vatanen σώζει. 

Photo: Goole

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει