Με Opel Manta B 400 και τον μεγάλο Άρι Βάτανεν στο υγρό Manx Rally, το μακρινό 1983. Ένα σώσιμο απ΄ αυτά που μας κάνουν να σκίζουμε το δίπλωμά μας
O Βάτανεν στις πισωκίνητες δόξες του. Ρωτήστε όμως και τον συνοδηγό του για τις προσευχές που έκανε
Τρομερό κοντρόλ πηγαίνοντας flat out με τον 31χρονο, τότε, Φινλανδό Άρι Βάτανεν στο μπάκετ του, τελείως old school Opel Manta 400
Το δίπορτο κουπέ της εργοστασιακής ομάδας της Opel ήταν εξέλιξη του αντίστοιχου Ascona.
Χρησιμοποιώντας μέρη του αμαξώματος από κέβλαρ, το Manta ήταν ελαφρύτερο κατά 70 kg, ελαφρά μεγαλύτερη σε μήκος και χαμηλότερη και ο κινητήρας (Phase 3) ήταν τοποθετημένος ελαφρά πιο πίσω στο σασί και πιο αξιόπιστος.
Η ιπποδύναμη ήταν γύρω στα 275 PS από 2.4 lt, με τα δύο διπλά καρμπιρατέρ της Weber να κελαϊδούν και συνολικό βάρος κάπου στα 980-1000 κιλά.
Στο εσωτερικό του Opel Manta 400. Πεντάρι κιβώτιο, μπλοκέ διαφορικό της ZF με 75% ποσοστό, 2.7 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη για την υδραυλική κρεμαγιέρα, αναλογία 3.6 kg/hp. Κάπως έτσι ήταν ένα αγωνιστικό της δεκαετίας του ’80, πριν την τετρακίνητη επέλαση των Audi quattro
Το «πράμα» στα χέρια του Βάτανεν πετούσε. Παρότι δεν ήταν τόσο ικανή ώστε να του επιτρέπει στη συνέχεια να ανταγωνιστεί τα Audi Quattro και τις Lancia.
Εκεί, λοιπόν, με συνοδηγό τον Tερι Χάριμαν να διαβάζει τις σημειώσεις στο στενό, πολύ κλειστό στροφιλίκι.
Ώσπου, σε μια αριστερή με «πολλά», το Manta σπάει πρόσφυση και ξεκολλάει. Ο συνοδηγός δεν μπόρεσε να συγκρατήσει την ανακούφισή του που δεν συνάντησε τον Κύριο με αγωνιστική φόρμα. Και μόλις πρόλαβε να ψελλίσει ”Dear God”
Δείτε το βίντεο
Photo: Goole
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.