Ο Stefano Domenicali, ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος της F1, έκανε τη δήλωση που θα συζητηθεί. Και οι προεκτάσεις για το αν θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική είναι πολλαπλές. Όπως είπε, «Δε χρειάζεται να θεωρούμε την ηλεκτροκίνηση ως παγκόσμια θρησκεία». Διαβάστε την, αξίζει
Ο ισχυρός άνδρας της F1 είναι μία νέα προσθήκη στη λίστα στελεχών υψηλού επιπέδου που παραδέχονται ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πολιτική απόφαση – και όχι περιβαλλοντικής ή τεχνικής φύσης
Ο Domenicali, πρώην διευθυντής της Scuderia Ferrari και πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Lamborghini, συμμετέχει στον αυξανόμενο κατάλογο υψηλού επιπέδου στελεχών που βγαίνει ανοιχτά και παραδέχεται ότι η μεγάλη «στροφή» που συντελείται στην αυτοκίνηση εκπορεύεται από πολιτική ατζέντα
Ο Domenicali δήλωσε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ουσιαστικά απέτυχαν να ξεκινήσουν μια σοβαρή συζήτηση σχετικά με την ηλεκτρική κινητικότητα.
Και, τελικά, αποφάσισαν να επιταχύνουν τη μετάβαση επειδή φαίνεται ότι ο κόσμος δίνει προτεραιότητα στην εικόνα, την οπτική των πραγμάτων και όχι σε αποφάσεις που βασίζονται σε γεγονότα.
Προφανώς πρόκειται για δήλωση με τεράστιες διαστάσεις που περικλείει πολλές πλευρές της γενικότερης επικοινωνίας που βλέπουμε όλοι να λαμβάνει χώρα.
Ο Domenicali χρησιμοποίησε δε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκφραση: χαρακτήρισε το ρεύμα το οποίο έχει δημιουργηθεί ως «λαϊκίστικο ντετερμινισμό»
Ουσιαστικά αυτό σημαίνει πως τείνουμε ακολουθήσουμε μια συγκεκριμένη στρατηγική ως δημοφιλή ατζέντα. Με ό,τι αφήνεται να υπονοηθεί σε δεύτερη ανάγνωση
Διοξείδια και πολιτκή
Ο επικεφαλής της F1 υπενθύμισε και τη σχετική θέση του CEO της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος έχει δηλώσει ότι τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι πολιτικοί δεν έχουν υπολογίσει καλά στο βάθος τους τη μετάβαση.
Συγκεκριμένα, ο Tavares είχε αναφερθεί στο ότι οι παραπάνω πλευρές (κατασκευαστές και πολτικές ηγεσίες) δείχνουν να υποβαθμίζουν τις εκτεταμένες συνέπειες της μετάβασης στην αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα.
Οι οποίες συνέπειες, όπως είπε ο Tavares, «ξεπερνούν κατά πολύ ό,τι εκπέμπεται από τις εξατμίσεις».
Οι νέοι κινητήρες της F1
Με την ευκαιρία, ο Domenicali δήλωσε πως οι νέες μονάδες ισχύος για την F1 θα παρουσιαστούν το 2025.
Κατ’ αυτόν, οι προδιαγραφές των κινητήρων θα συνδυάζουν κλασικό βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με ηλεκτρική υποβοήθηση. Η F1 θα παραμείνει, δηλαδή, υβριδική.
Και, όπως τόνισε ο επικεφαλής της F1, «για να είμαι ειλικρινής δεν καταλαβαίνω καν γιατί συζητάμε για μία F1 αμιγώς ηλεκτρική. Η ηλεκτρική Φόρμουλα υπάρχει ήδη και, ως γνωστόν, λέγεται Formula E. Και πρόκειται για εντελώς διαφορετικό σπορ»
Photo: f1.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.