Οι Αμερικανοί έχασαν ένα αυτοκίνητο που θα έπειθε και τον πιο δύσπιστο φιλοευρωπαίο πως κάτι ξέρουν κι αυτοί από Πραγματικά Αυτοκίνητα για Πραγματικούς Οδηγούς. RIP
Δυστυχώς, αυτό ήταν το κύκνειο άσμα του Dodge Viper ACR. Δεν είναι ένα χοντροκομμένο αμερικανικό αστείο. Game over. Τέλος. Και πού, ε; Στην Αμερική της αφθονίας. Εκεί όπου οτιδήποτε κάτω από 5 λίτρα και 500 ίπους πριν μερικά χρόνια ήταν το απολύτως αυτονόητο
Το downsizing χτύπησε παντού, ακόμα και στο τοτέμ του πλούτου και της απενοχοποίησης. Συμβαίνει στην Αμερική του Trump
Το Viper, το πιο σκληροπυρηνικό της γενιάς του, ήταν και συνεχίζει να είναι ό,τι πιο οδηγοκεντρικό (και αναλογικά προσιτό) στην απέναντι όχθη. Βασισμένο σε τεχνολογία που δεν ακροβατεί στα όρια της υπερβολής. Χωρίς τίποτα που να σε απομονώνει ή αναλαμβάνει να καλύψει τις όποιες οδηγικές αδυναμίες.
Η απόπειρα στο Nordschleife
Το Dodge Viper ACR σαφώς και είχε συστήματα ευστάθειας – σε αντίθεση με τον προκάτοχό του. Σε τέτοια μεγέθη ιπποδύναμης είναι απαραίτητα. Ακόμα και για έμπειρους οδηγούς.
Για παράδειγμα, ο 32χρονος οδηγός αγώνων Dominic Farnbacher, κατά τη διάρκεια του τάχιστου γύρου του στο Nordschleife, είχε ενεργοποιημένο το σύστημα περιορισμού της ολίσθησης (traction control). Και, όπως είχε δηλώσει τότε, υπήρξε και ένα ατύχημα στη διαδρομή που τον καθυστέρησε ώστε να πετύχει ακόμα καλύτερο χρόνο.
Ο στόχος του οδηγώντας το Dodge Viper ACR, ήταν να σπάσει το χρόνο της Porsche 918 Spyder. Συγκεκριμένα το 6:57 που ήταν ο ταχύτερος παραγωγής. Σύμφωνοι, υπήρχε τότε και το εξωπραγματικό 6:48 του Radical SR8 LM. Όμως, κακά τα ψέματα, το Radical είναι άλλου τύπου κατασκευή.
Ο Farnbacher απείχε κάποια δευτερόλεπτα για να κλείσει την καριέρα του Viper με ένα ρεκόρ στο Nürburgring. Συγκεκριμένα, το χρονόμετρο σταμάτησε στο 7:03.45 – που και πάλι παραμένει ένας συγκλονιστικός χρόνος. Ιδιαίτερα λαμβανομένης υπόψιν της σχετικά «απλής» κατασκευής του Dodge συγκριτικά με αντίστοιχες ευρωπαϊκές προτάσεις.
Μόνο χειροκίνητο κιβώτιο, μπρουτάλ χαρακτήρας και μπόλικο θάρρος
Οι εικόνες, λοιπόν, από το Dodge Viper ACR στα έμπειρα χέρια του Dominik Farnbacher, όταν επιχείρησε να σπάσει το ρεκόρ του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στο Nordschleife, ήταν το κύκνειο άσμα. Εμβληματικό αυτοκίνητο μιας άλλης Αμερικής. Rest in peace.
- Διάβασέ το: Με Dodge Viper στην Πάρνηθα. Καθαρός δικέφαλος
Photo: FoxProFilms
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.