Dog-leg. Η ξεχασμένη κάτω αριστερά

Post date:

Author:

Category:

Ναι, κάτω αριστερά. ο αμύητος δεν θα καταλάβει. Αλλά αυτός που ξέρει θα χαμογελάσει. Το dog-leg ήταν το κιβώτιο το σωστό

dog-leg-4drivers.gr

Η 1η, μόνη σαν το λεμόνι, κάτω αριστερά. Και οι υπόλοιπες στο γνωστό ”Η”. Ναι, το dog-leg κιβώτιο είχε νόημα. Στις αναβάσεις και στριφτερούς δρόμους η συνηθέστερη αλλαγή είναι από 2η σε 3η. Και τούμπαλιν


Εκεί είναι, στις κλειστές καμπές, όπου τα μέτρα πιέζουν για αστραπιαία αλλαγή και εκεί η dog-leg διάταξη πλεονεκτεί. Είναι, βλέπεις, πιο εύκολο και ασφαλές όταν 2η και 3η είναι στην ίδια «ευθεία», παρά όταν μεσολαβεί η «διακλάδωση»

Η οδηγοκεντρική διάταξη

Η BMW όταν παρουσίασε την αρχετυπική E30 M3, στις ευρωπαϊκές αγορές τοποθέτησε τη διάταξη dog-leg (βλ. κεντρική φωτό). Στην αμερικανική αγορά, ωστόσο, προτίμησε το συμβατικό ”Η”. Ο λόγος; Καθαρά θέμα οδηγικής κουλτούρας.

Στην Ευρώπη, ο petrolhead ήξερε πως η dog-leg ήταν πιο οδηγοκεντρική διάταξη. Αντίθετα, ο redneck των Η.Π.Α. εκτιμώντας τις κόντρες στην ευθεία ήθελε την κλασική διάταξη τύπου ”H” αφού στο drag racing των φαναριών ξεμπέρδευε με μια σκασμένη 2η. 

Η Mercedes, ακολούθησε. Η 190Ε 2.3-16 υιοθέτησε κι αυτή το dog-leg.

Η Porsche 928, επίσης. Λέγεται, μάλιστα, πως η τελευταία θεωρούνταν το Νο1 αυτοκίνητο με σπασμένο γρανάζι 1ης ταχύτητας αφού ο μέσος οδηγός το έβρισκε δύσκολο σε χειρισμό.


Στην πίστα, όμως υπήρχε πλεονέκτημα. Με την 1η να χρησιμοποιείται στην εκκίνηση και μόνο, ο οδηγός έμενε πιο συγκεντρωμένος στις υπόλοιπες σχέσεις

dog leg

Παραλλαγές σε χειροκίνητο θέμα. Η dog leg ξεχάστηκε. Και για αυτό γράφτηκε τούτο το κείμενο


Ο αντίλογος

Ο αντίλογος λέει πως αντίστοιχο μειονέκτημα θα είχε το κατέβασμα από 4η σε 3η, παρότι όλοι ξέρουμε πως σ΄αυτήν την περίπτωση το κατέβασμα είναι πιο ήπιο χωρίς τον κίνδυνο να γρατζουνίσεις το γρανάζι. Σήμερα, δεν νομίζω πως υπάρχει έστω ένα αυτοκίνητο παραγωγής με την 1η κάτω αριστερά.

Υπάρχει, ωστόσο, και 7άρι χειροκίνητο που, ειδικά στην Αμερική, χρειάζεται εγχειρίδιο back to basics.  Πιθανόν και περισσότερο ανακάτωμα απ’ όσο η μπεσαμέλ για να μην πήξει.

Υπάρχει μια γοητεία όταν συναντάς ένα αυτοκίνητο με την πρώτη κάτω αριστερά. Πλησιάζεις, κοιτάς απ’ το παράθυρο και βλέπεις την πρώτη εκεί, στο μέρος το σωστό. Ξέρεις πως ήταν ένα μηχάνημα φτιαγμένο για να το οδηγείς.


Photo: BMW / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει