Τι χρειάζομαι για το πρώτο μου drift car;

Post date:

Author:

Category:

drift car

 

Ένας οδηγός επιβίωσης στον κόσμο της πλαγιολίσθησης. Ξεκινώντας απ΄την πρώτη ύλη

#Τι χρειάζομαι για να ξεκινήσω;

Βασικά, ένα πισωκίνητο. Αυτό το ξέρετε. Ένα παλιό, φτηνό πισωκίνητο, κατά προτίμηση, με κινητήρα μπροστά.

Γίνεται φυσικά και με κεντρομήχανο αλλά η διαδικασία είναι πιο δύσκολη. Χρειάζεται λιγότερο ανάποδο τιμόνι και κυρίως να βρεις εκείνο το γλυκό σημείο που διατηρείς την πλαγιολίσθηση χωρίς να είσαι με τέρμα γκάζι.

Πρακτικά, γίνεται και με τετρακίνητο, αν κολλήσεις το κεντρικό διαφορικό και αποσυνδέσεις τη μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς. Έτσι όμως ο πίσω άξονας δέχεται σημαντικά μεγαλύτερο φορτίο απ’ ό,τι ήταν συνηθισμένος. Ο καημένος.

#Δηλαδή, για τι αυτοκίνητα μιλάμε;

Εδώ που τα λέμε η πλειοψηφία, τουλάχιστον στην ελληνική αγορά λόγω πληθώρας προσφορών, κυριαρχείται από πάσης φύσεως BMW. Από Ε30 μέχρι 5άρες, νορμάλ, ”δράκοι”, ”κυρίες” που δεν τους το ‘χεις.

Η ιαπωνική όχθη έχει, επίσης, μερικούς σεβαστούς τιμητές, όπως Toyota AE86, αλλά και παλιά πισωκίνητα Starlet, που διαθέτουν παραδοσιακά αντοχή στην ασέλγεια αλλά και ακόμα και ένα RWD Opel ή Ford εικοσαετίας μπορεί να λειτουργήσει ως σχολείο. Δεν λείπουν ΜΧ-5 πρώτης γενιάς (ΝΑ) ή και MR2. Βρίσκεις αυτό που σ’ αρέσει και προχωράς. 

#Τι πρέπει να έχει;
Το πιο σημαντικό είναι να έχει ένα μπλοκέ διαφορικό για να διατηρείται η πλαγιολίσθηση πιο εύκολα.

Αν τα χρήματα δεν φτάνουν για μπλοκέ ή δεν το ΄χει ήδη το αυτοκίνητο που εντόπισες, υπάρχει πολύ οικονομικότερη λύση. Το ”κολλάς”, γίνεται ”κάρο”, ζορίζεται στα παρκάρισμα αλλά εσύ, βασικά ,το θες για παντιλίκια. Σωστά; Μια χαρά την κάνεις τη δουλειά. 

#Χειροκίνητο, ε;

Ε, προφανώς. Ο συμπλέκτης είναι ο καλύτερος σύμμαχος της πλαγιολίσθησης. Τον ”κλωτσάς” με ταυτόχρονο απότομο πάτημα του γκαζιού για πρόκληση υπερστροφής, τον πατάς για να ”σκοτώσεις” τη ροπή και να μην κάνεις ντροπιαστικό τετ-α-κε, τον ξαναπατάς όταν τοποθετείσαι με χειρόφρενο.

Το καλύτερο φυσικά είναι ένα υδραυλικό πoυ διευκολύνει αφάνταστα την πρώτη φάση του ευγενούς παντιλικίου.

#Και έφυγα δηλαδή;

Συγκρατήσου. Όχι ακόμα. Βάλε απαραιτήτως ένα φουλ μπάκετ για να μη ψάχνεις που να κοντράρεις το σώμα κάθε φορά που κάνεις full lock.

Στουμπώνεις μέσα του, δένεσαι, κάθεσαι αρκετά κοντά στο τιμόνι για να έχεις την απαιτούμενη δύναμη στα χέρια και είσαι σε θέση οπλισμού.

Το επόμενο είναι η ανάρτηση που τραβάει τα ζόρια της και βέβαια η μετάδοση που αποτελεί και το μέρος του αυτοκινήτου που επιβαρύνεται περισσότερο. 

Αν το βλέπεις τελείως πειραματικά το θέμα, ξεκινάς με νορμάλ προδιαγραφές αποδεχόμενος πιο γρήγορες φθορές, μικρότερη ακρίβεια και λιγότερες απαιτήσεις συνολικά.

#Και από λάστιχα;

Ε, αυτό και αν είναι αναλώσιμο. Μικροί τροχοί, μεταχειρισμένα, φαγωμένα και γενικώς αδικοχαμένα λάστιχα είναι μια χαρά για εκμάθηση. 

Οι επαγγελματίες ή γενικώς όσοι ασχολούνται σε αγωνιστικό επίπεδο -αντίθετα με ό,τι μπορεί να φαντάζεται κανείς- χρειάζονται πρόσφυση ώστε να διατηρούν την πλαγιολίσθηση στις απαγορευτικές για τους περισσότερους ταχύτητες.

Οι μικροί τροχοί -ακόμα και από 13 ίντσες- κοστίζουν ακόμα λιγότερο και σπάνε πιο εύκολα την πρόσφυση σε επίπεδο εκμάθησης ή απλά προκαταρκτικής πλάκας.

#Πού κάνω εξάσκηση;

Πάντως, όχι σε δρόμο. Πίστες δεν έχουμε και πολλές στη χώρα, λεφτά δεν έχουμε, οι κατά τόπου αλάνες ανθούν. Θριάσιο, Μαραθώνας, μια μικρή στο Σέσι Κορωπίου ή όπου αλλού ξέρεις. 

Προσοχή, ωστόσο, και διακριτικότητα. Μακριά από αθώους κατοίκους που δικαιολογημένα δεν έχουν καμία όρεξη να ακούν τα background vocals απ΄τη silica που καίγεται.

Σε πάρκινγκ supermarket δεν θα το συνιστούσαμε. Δείχνει άκομψο, κάπως σαν καταπάτηση χώρου, καγκουριά. Άσε που συνήθως υπάρχουν και κολώνες ανάμεσα.

Photo: Γ. Κούτος/ 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει