Ο νεαρότερος drifter στον κόσμο είναι Έλληνας

Post date:

Author:

Category:

Σταύρος Γρύλλης

 O Σταύρος Γρύλλης είναι μόλις 15 ετών, ζει στην Κω, πλαγιολισθαίνει μια ΒΜW 500 ίππων με αξιοζήλευτη τέχνη, είναι εξαιρετικός στο σχολείο, έχει συμμετάσχει στο King of Europe και ονειρεύεται να κατέβει κάποτε σε αγώνες στην Ιαπωνία. Κάτι που απ΄ό,τι φαίνετα δεν είναι και τόσο δύσκολο για αυτόν. Ας τον γνωρίσουμε καλύτερα.

4Drivers Από ποια ηλικία άρχισες να οδηγείς;

Σταύρος Γρύλλης Aπό πέντε χρονών…

4D Πώς έφτανες τα πεντάλ;

Σ.Γ. Ο μπαμπάς μου, ο οποίος είναι μηχανικός αυτοκινήτων, με βοήθησε να ξεπεράσω αυτές τις πρακτικές δυσκολίες. Τοποθέτησε και στα τρία πεντάλ ειδικές προεκτάσεις για να μπορώ να τα φτάνω.

Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό. Έπρεπε το σώμα μου να βρεθεί πιο κοντά στο τιμόνι. Έτσι, ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα τοποθετήθηκε μέσα στο ήδη υπάρχον του αυτοκινήτου. 

4D Η πρώτη απόπειρα για παντιλίκι;

Σ.Γ. Στα 6 μου, με το πρώτο μου αυτοκίνητο, που ήταν ένα Honda Civic. Ο μπαμπάς μου βλέποντας την επιθυμία μου για πλαγιολίσθηση προέκτεινε και το χειρόφρενο για να μπορώ να πλαγιολισθαίνω ευκολότερα χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλω μεγάλη μυϊκή δύναμη.

4D Τι σε γοήτευσε;

Σ.Γ. Από ό,τι μου έχουν πει οι γονείς μου είχα εκδηλώσει από πολύ νωρίς μεγάλο ενδιαφέρον και πρωτοφανή αγάπη για τα αυτοκίνητα. Σε ηλικία 2,5 ετών ξεχώριζα όλες τις μάρκες. Ήθελα να ξεφυλλίζω περιοδικά αυτοκινήτων και να μαθαίνω ο,τιδήποτε γύρω από αυτά.

Έτσι, όταν ήμουν 4 ετών βρέθηκα με τον μπαμπά μου, κατόπιν δικής μου επιθυμίας και επιμονής, στο Athens Tuning Show, το 2006. Εκεί είδα ζωντανά και για πρώτη φορά επίδειξη drift. Ήταν αρκετό για να με γοητεύσει και να θέλω να ασχοληθώ με το σπορ. 

4D Καλά, οι γονείς σου δεν φοβήθηκαν;

Σ.Γ. Όχι. Η ανάμειξη μου με το drift και η εξέλιξη μου έγινε με μικρά και σταθερά βήματα. Το επόμενο βήμα το έκανα μόνο αν ένιωθα απόλυτα σίγουρος ότι μπορώ να το κάνω. Μου έδειξαν μεγάλη εμπιστοσύνη και τους ευχαριστώ πολύ που δεν μου στέρησαν να ζήσω αυτό που αγαπώ τόσο πολύ.Ο μπαμπάς μου έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου μου, το οποίο καλύπτει όλους τους κανόνες ασφαλείας. Έτσι, οι γονείς μου δεν φοβήθηκαν αλλά βρίσκονται δίπλα μου. 

4D Οδηγός πρότυπο;

Σ.Γ. Θαυμάζω και παρακολουθώ πολλούς οδηγούς τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Αυτόν που ξεχωρίζω όμως είναι ο Daigo Saito.

4D Πόσο δύσκολο είναι;

Σ.Γ. Η αλήθεια είναι ότι δεν δυσκολεύομαι καθόλου να πλαγιολισθαίνω με πολλά χιλιόμετρα. Αντιθέτως, θα ήταν για μένα πρόκληση αν είχα τη δυνατότητα να δοκιμάσω τις δυνατότητες μου αλλά και το αυτοκίνητο μου σε περισσότερα χιλιόμετρα.

4D Ποιος σου ‘μαθε τα μυστικά;

Σ.Γ. Παρακολουθούσα και εξακολουθώ να παρακολουθώ πολλά DVD με αγώνες drift. Είχα κατανοήσει από πολύ νωρίς τους κανόνες και την τεχνική του. O μπαμπάς μου με βοήθησε ό,τι είχα μάθει να τα εφαρμόσω με το δικό μου αυτοκίνητο. Έτσι στην ηλικία των 7 χρόνων άρχισα να πλαγιολισθαίνω. 

Young blood. Δύσκολα μπορείς μετά την αδρεναλίνη των 500 ίππων να κάτσεις γιά διάβασμα. Παρόλα αυτά, ο 15χρονος Σταύρος αριστεύει και στο θρανίο. Ο νεότερος drifter σε ανταγωνιστικό επίπεδο στον κόσμο κυνηγάει όνειρα προσγειωμένος

 

Τίποτα δεν συγκρίνεται με το να βλέπεις το παιδί σου να κυνηγάει το όνειρό του και να σμιλεύεται ακόμα περισσότερο η σχέση σου μαζί του. Ο πατέρας του Σταύρου, κ.Μιχάλης Γρύλλης, είναι αυτός που στήριξε και συνεχίζει να καθοδηγεί το νεαρό drifter σε κάθε του βήμα

4D Τεχνικά μιλώντας, τι θεωρείς πιο δύσκολο στην πλαγιολίσθηση;

Σ.Γ. Νομίζω ότι αυτό που δυσκολεύει περισσότερο τους οδηγούς είναι όταν προσπαθούν να πιέσουν σωστά, κρατώντας ταυτόχρονα και τη γραμμή τους αλλά και τη γωνία του αυτοκινήτου τους στη διαδικασία των διπλών περασμάτων – κυρίως όταν ακολουθούν.

4D Το όνειρό σου;

Σ.Γ. Έχοντας φυσικά υγεία να μπορώ να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπάω τόσο πολύ. Θα με χαροποιούσε ιδιαίτερα αν κάποια στιγμή μπορέσω να βρεθώ στη μακρινή Ιαπωνία, γενέτειρα του drift, λαμβάνοντας μέρος σε κάποιον αγώνα.

4D Στο σχολείο τι σου λένε τα κορίτσια;

Σ.Γ. Θα σας πω τι μου λένε οι συμμαθητές μου γενικότερα. Έχουν πολλές απορίες, με ρωτούν πώς γίνεται το drift, αν φοβάμαι, αν δυσκολεύομαι… Και, φυσικά, μετά από κάθε αγώνα θέλουν να μάθουν πώς τα πήγα.

4D Ασχολείσαι με το διάβασμα ή δεν βλέπεις την ώρα να πας στην πίστα;

Σ.Γ. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Στο σχολείο μου τα πηγαίνω πολύ καλά. 

Όμως με την πρώτη ευκαιρία, συνήθως τις Κυριακές κάθε χειμώνα, βρίσκομαι στην πίστα και με ένα άλλο αυτοκίνητο που έχει ο μπαμπάς μου και εξασκούμαι στο drift.

4D Θες να μας πει δυο λόγια για το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετέχεις; 

Σ.Γ. Ο κωδικός του κινητήρα του είναι M30 B28. Έχει τουρμπίνα GTX30/76, σφυρήλατα μπιστόνια  και σφυρήλατες μπιέλες , αγωνιστική πολλαπλή εξαγωγής , intercooler, ψυγείο λαδιού , external  38mm, εγκέφαλο DTA s80, ανάρτηση coil over. Νομίζω ότι έχει 500 hp περίπου.

4D Σε ενδιαφέρει και το μηχανολογικό μέρος ή μόνο το οδηγικό;

Σ.Γ. Με ενδιαφέρει πάρα πολύ και το μηχανολογικό μέρος. Η αλήθεια είναι ότι έχω μεγαλώσει μέσα στο συνεργείο του μπαμπά μου. Αυτό με έκανε να γνωρίζω αρκετά καλά τεχνικούς όρους καθώς και  εργασίες συντήρησης και επισκευής των αυτοκινήτων γενικότερα. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το δικό μου αυτοκίνητο. Υπάρχει μία άριστη συνεργασία με τον μπαμπά μου-μηχανικό μου και μαζί καταφέρνουμε να κάνουμε την προετοιμασία και το στήσιμο του αυτοκινήτου μου. 

4D Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σου;

Σ.Γ. Βασικός μου στόχος είναι να είμαι καλός στο σχολείο μου. Κατά δεύτερον, θα ακολουθήσω για το 2017 το πρόγραμμα του Πρωταθλήματος του Σωματείου Power Drift Club  που θα προγραμματοποιηθεί στην ”Achna Speedway‘ υπό από την αιγίδα της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. 

Photo: Αρχείο Μιχάλη Γρύλλη / Sparky Films

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει