Πόσο δύσκολο πρέπει να είναι ένα driver's car;

Post date:

Author:

Category:

Dodge Viper

 

Αν θυμάμαι καλά, ο Walter Röhrl είχε πει κάποτε πως ένα αυτοκίνητο είναι πραγματικά δυνατό όταν φοβάσαι να το οδηγήσεις.

Μερικές σκέψεις για το αν πρέπει να »δαγκώνει».

Εκείνο το πρωί έβρεχε. Έκανα το σταυρό μου και μπήκα στη Ζ06.

Η διαδρομή Σούνιο-Αθήνα / Αθήνα-Σούνιο ήταν για σχεδόν δέκα χρόνια το δικό μου Παγκράτι-Κολιάτσου. Και με κλειστά μάτια να με βάλεις εκεί έχω τύχη. Σαν τον Stevie Wonder στο πιάνο ένα πράμα.

Η Corvette ήταν το αυτοκίνητο που σε βρεγμένο ή σε έκανε καλύτερο οδηγό ή σε έστελνε.

Λίγες μέρες πριν είχα δει μια κόκκινη, απλή C6 που είχε σκαρφαλώσει απέναντι, αμέσως μετά την παρατεταμένη στις Αλυκές Αναβύσσου. 

Πέρασα τις πρώτες στροφές μετά το Χάρακα, ξέρετε, εκεί στο άπλωμα όπου εκατοντάδες φωτογραφικές λήψεις έκαναν τότε τα περιοδικά αυτοκινήτου.

Το τι δημοσιογραφικό κουτσομπολιό έχουν ακούσει τα βράχια του Χάρακα δεν λέγεται. Και πολύ περισσότερο, δεν γράφεται.

Corvette Z06

Με τρίτη ταχύτητα στο σφιχτό εξάρι η Z06 ψάρευε σαν χρυσόψαρο στην ευθεία. Στην ευθεία, λέμε. Με τετάρτη γινόσουν από άθεος πιστός σε δευτερόλεπτα

Είχα το ESP στο ενδιάμεσο mode, που αν θυμάμαι καλά το έλεγαν »Competition κάτι», αλλά και πάλι είχε τόση ροπή ο small block, που λίγα μιλιμέτρ πίεσης στο δεξί πεντάλ αρκούσαν για να τελειώσουν όλα με συνοπτικές διαδικασίες.

Έκλεισα ραδιόφωνο, γούρλωσα τα μάτια απ’ τη συγκέντρωση, τους καθαριστήρες στο γρήγορο και πειραματίστηκα με την άσκηση θάρρους. Γιατί τέτοια ήταν.

Όσο άλλοι γύρω μου ήταν ήρεμοι και χαλαροί στη μικροαστική ασφάλεια του »Golfiness» τόσο εγώ οδηγούσα σαν να χειριζόμουν χειρουργικό νυστέρι. Δεν ξέρω από χειρουργεία αλλά κάπως έτσι πρέπει να ‘ναι.

Και φαντάσου, μιλάμε για την καλύτερη μέχρι τότε Corvette που είχε φτιαχτεί, όχι σαν τους άλλους χάρους που ‘χαν παλιά.

Πράγμα που με προσγειώνει στο αρχικό ερώτημα. Πόσο δύσκολο, τελικά, »πρέπει» να ‘ναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο;

Θυμήθηκα τους οδηγούς στην παλιά πίστα του Brooklands. Στο οβάλ πλακόστρωτο να έρχονται με όσα, τις Bentley, τις Delage και τις Mercedes να στρίβουν με τους τροχούς στον αέρα, χωρίς καμία προστασία, χωρίς αύριο και με πολύ φαρδιά »παντελόνια».

Eδώ άρχισαν όλα. Η μεγαλομάνα των αγώνων αυτοκινήτου, πίστα του Brooklands. Αν θες να το παίξεις θαρραλέος ξεκίνα από ‘δω με κοντομάνικο, αρχαίες σούστες και χωρίς P Zero Nero

Πιστεύω πως ψυχικά οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να ήταν πολύ πιο δυνατοί από τη γενιά μας.

 Σήμερα, θεωρούμε πως ένα αυτοκίνητο αν είναι λίγο ψιλοάγριο να το δαμάσεις, αν πετάει ψιλοξαφνικά κώλο, μια δυνατή Alfa απ’ τις καλές, πισωκίνητες, ένα Renault Clio V6, για το κεντρομήχανο λέω (ναι, είχαν σκοτωθεί δυο δημοσιογράφοι στην επίσημη παρουσίαση του το 2001) ή η Z06 της προσωπικού μου βρεγμένου Αρμαγεδδώνα, είναι δύσκολο έως τρομακτικό.

Και ξαφνικά γινόμαστε μπλαζέ προς άλλες, πιο φιλικές κατασκευές. Λες και κρύβεται ένας Röhrl μέσα μας. Μόνο που ξεχνάμε πως η τάση, όχι μόνο σε επίπεδο παραγωγής αλλά και στις αγωνιστικές κατασκευές, είναι το αυτοκίνητο να εξελίσσεται σε σύμμαχο. 

Με δυο κουβέντες, να είναι προοδευτικό όταν σπάει η πρόσφυση, να μη σε πουλάει για πλάκα και να σου χτίζει ένα δεσμό εμπιστοσύνης ώστε να μπορείς να πιέσεις λίγο ακόμα πέρα απ΄το προηγούμενο »λίγο ακόμα».

Και είναι αυτό.

Το όριο ανάμεσα στο να μη βαριέσαι λες και είσαι για τσάϊ σε οίκο ευγηρίας και στην μικρή, έστω, προσπάθεια να κρατηθείς στο δρόμο.

Photo: Γ. Κούτος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της