e-Vortex: Η νέα πίστα δοκιμών της Ferrari

Post date:

Author:

Category:

Η Ferrari ανακοίνωσε την «e-Vortex», μία νέα δοκιμαστική πίστα στο συγκρότημά της στο Mαρανέλο, δίπλα στο ιστορικό Φιοράνο

Η πίστα e-Vortex θα παρέχει νέες δυνατότητες για τη Ferrari


Η κατασκευή ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ (σύμφωνα με την εταιρεία, σε λιγότερο από τέσσερις μήνες) και το έργο παρουσιάστηκε ως στρατηγική επένδυση για ασφαλείς δοκιμές πρωτοτύπων.

Η εγκατάσταση καταλαμβάνει περίπου 37.000 τετραγωνικά μέτρα και το συνολικό μήκος της πίστας πλησιάζει τα δύο χιλιόμετρα (περίπου 1,17–1,9 km, ανάλογα με τον τρόπο μέτρησης των διαδρομών).

Στο σχεδιασμό της περιλαμβάνονται δύο ελικοειδείς καμπές με κλίση (banked curves), μία μεγάλη ευθεία και σειρές από τμήματα με διαφορετική γεωμετρία για την προσομοίωση ποικίλων οδηγικών συνθηκών.

Οι τεχνικές προδιαγραφές στοχεύουν στη μελέτη δυναμικής συμπεριφοράς, επιτάχυνσης, αλλά και την αξιολόγηση θορύβου, κραδασμών και άνεσης (NVH).

Ο σκοπός της πίστας

Η πίστα σχεδιάστηκε για να επιτρέψει τη “μεταφορά” μεγάλου μέρους των δοκιμών από δημόσιους δρόμους σε ελεγχόμενο περιβάλλον, με δύο βασικούς στόχους:

α) την ταχύτερη ανίχνευση τεχνικών ζητημάτων

και β) τη μείωση των δοκιμαστικών οχημάτων και των παρακολουθήσεων στους δρόμους γύρω από το Mαρανέλο —ένα ζήτημα που συχνά οδηγεί σε διαρροές και φωτογραφίες κατασκόπων.

Επιπλέον, για την υποστήριξη των δοκιμών δημιουργήθηκε ένας χώρος «εργαστηρίου», περίπου 1.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου μπορούν να γίνονται στατικές επιθεωρήσεις και επεμβάσεις μεταξύ των δοκιμών.

Η e-Vortex έχει σαφή προσανατολισμό στις ανάγκες των υβριδικών και ηλεκτρικών πρωτοτύπων

Το πιο ελεγχόμενο περιβάλλον επιτρέπει πιο λεπτομερή αξιολόγηση της συμπεριφοράς των EV-συστημάτων, της διαχείρισης θερμοκρασίας και της «ηχητικής υπογραφής» που θέλει να διατηρήσει η Ferrari στα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Η πίστα e-Vortex δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τo Φιοράνο (το οποίο παραμένει το ιστορικό κέντρο δοκιμών) αλλά να συμπληρώσει και εξειδικεύσει τις δυνατότητες αξιολόγησης


  • Τα specs της πίστας e-Vortex

Μήκος: 1.887 μέτρα 

Επιφάνεια: 37.351 τετραγωνικά μέτρα 

Κυριότερη ευθεία: 600 μέτρα 

Πλάτος: Μεταβαλλόμενο, από 6 έως 14 μέτρα 

Στροφές: Περιλαμβάνει δύο μεγάλες καμπές με κλίση (banking) καθώς και διάφορες άλλες στροφές για δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς. 

Επιφάνεια: Ειδικά διαμορφωμένες με χρήση μπλοκ από πορφυρίτη, καθώς και τμήματα διακοπτόμενα (“disconnessi”) για δοκιμές NVH (θορύβου, κραδασμού, τραχύτηας)

Διάρκεια κατασκευής: Λιγότερο από 4 μήνες 

Photo: Ferrari


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει