Ως φόρος τιμής στο Ford GT, το πρωτότυπο όχημα που έδωσε ζωή στο πρόγραμμα εξέλιξης του μοντέλου πριν από μισό και πλέον αιώνα, η εταιρεία παρουσιάζει το 2022 Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Μισός και πλέον αιώνας χωρίζει το GT, το supercar της Ford που ταπείνωσε τις Ferrari στο Le Mans, από τη σημερινή επετειακή έκδοση. Το μπλε οβάλ στα καλύτερά του
Το όχημα περιορισμένης παραγωγής είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης στις 3 Απριλίου του 1964, και έγινε το μοναδικό αμερικάνικο supercar που κέρδισε στο Le Mans
«Αυτό είναι το πρώτο Ford GT Heritage Edition που πηγαίνει πέρα από τον εορτασμό νικών σε αγώνες – αυτή η έκδοση πηγαίνει ακόμα πιο βαθιά και τιμά την πιο παλιά κληρονομιά του supercar της Ford», δήλωσε ο Mike Severson, Ford GT program manager.
«Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition είναι μια σύγχρονη εκδοχή του πρωτότυπου, και σίγουρα κανείς δεν μπορεί να κάνει λάθος σε σχέση με το αυτοκίνητο στο οποίο αποτίει φόρο τιμής».
Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition μοιράστηκε τα φώτα της δημοσιότητας στο Monterey Car Week, μαζί με το μοναδικό πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έχει διασωθεί, το οποίο έχει αριθμό πλαισίου GT / 105 και εξακολουθεί να διαθέτει το αρχικό εξωτερικό του livery
Μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής που τιμά τα πέντε αρχικά πρωτότυπα Ford GT
Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition κοσμείται εξωτερικά από τον χρωματισμό Wimbledon White και γραφικά Antimatter Blue, καθώς και από μία τριπλή, αγωνιστικού τύπου λωρίδα που διατρέχει την οροφή του αυτοκινήτου.
Τα εκτεθειμένα εξαρτήματα από ανθρακονήματα είναι κάτι παραπάνω από αντιληπτά, συμπεριλαμβανομένων των carbon τροχών, οι οποίοι αποτελούν μία μοναδική πινελιά για το Ford GT διαθέτοντας διάμετρο 20 ιντσών και μπλε βαφή.
Από ανθρακονήματα είναι κατασκευασμένα επίσης το εμπρός splitter, τα πλαϊνά μαρσπιέ, το εξωτερικό τμήμα των καθρεπτών, οι περσίδες του καλύμματος του κινητήρα και ο πίσω διαχύτης, ο οποίος διαθέτει γυαλιστερή επίστρωση
Οι δαγκάνες των φρένων της Brembo® είναι λακαρισμένες σε ασημί χρώμα με μαύρα γραφικά, ενώ αισθητή είναι η παρουσία των μαύρων μπουλονιών των τροχών που εκσυγχρονίζουν περαιτέρω την αισθητική.
Το carbon συναντάται ως υλικό και στην καμπίνα του αυτοκινήτου – και συγκεκριμένα στα πλευρικά μαρπιέ, χαμηλά στην κολώνα Α, στην κεντρική κονσόλα, καθώς και στο σχετικό ταμπελάκι.
Τα καθίσματα από ανθρακονήματα κοσμούνται με το υλικό Lightspeed Blue Alcantara και ασημί ραφές, ενώ οι επιφάνειες τους καθώς και τα προσκέφαλα διαθέτουν ανάγλυφο το λογότυπο GT
Ο πίνακας οργάνων περιβάλλεται από δέρμα Ebony και Lightspeed Blue Alcantara, ενώ οι κολώνες και το εσωτερικό τμήμα της οροφής από Ebony Alcantara. Τα διακοσμητικά Antimatter Blue στον πίνακα οργάνων, οι χειρολαβές των θυρών και το κάθισμα X-brace ταιριάζουν αισθητικά με τον σχεδιασμό των μοναδικών τροχών του αυτοκινήτου. Το τιμόνι διαθέτει επένδυση από Ebony Alcantara και μαύρες ραφές, ενώ τα paddles του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη είναι για την περίσταση γυαλισμένα
Τα πρωτότυπα Ford GT υπογραμμίζουν την εφευρετικότητα και την ταχύτητα
Με στόχο να νικήσει τη Ferrari® και να κερδίσει στο Le Mans, η Ford ξεκίνησε την εξέλιξη του δικού της αγωνιστικού αυτοκινήτου το 1963.
Μετά από λιγότερο από ένα χρόνο, το πρωτότυπο (με αριθμό πλαισίου GT / 101) αποκαλύφθηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, το 1964.
Κατασκευάστηκαν μόλις πέντε πρωτότυπα του μοντέλου GT – πρόκειται για τα πρώτα οχήματα της Ford που χρησιμοποίησαν την μέθοδο της αεροδυναμικής ανάλυσης προκειμένου να βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις στις υψηλές ταχύτητες.
Τα πέντε αυτά πρωτότυπα αποτέλεσαν μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που παρήγαγε ποτέ η Ford και συγχρόνως τον θεμέλιο λίθο για το πρόγραμμα GT που κορυφώθηκε με το «1-2-3» της εταιρείας στο Le Mans το 1966
Τα αυτοκίνητα αυτά συμβολίζουν την πρωτοποριακή μηχανική εξέλιξη που συνεχίζεται σήμερα στους κόλπους της Ford με το 2022 Ford GT Heritage Edition.
Από τα πέντε πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, αυτό με τον αριθμό πλαισίου GT / 105 είναι το μόνο που «επέζησε» στο πέρασμα του χρόνου διαθέτοντας μάλιστα το σωστό για την εποχή του εξωτερικό livery
Info/Photo: ford.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.