30+2 χρόνια Ferrari F40. Αυτά είναι τα μυστικά της

Post date:

Author:

Category:

Η 21η Ιουλίου του 1987 έχει καταχωρηθεί ως η ημερομηνία γέννησης της Ferrari F40. Αυτές είναι οι ξεχασμένες λεπτομέρειες της θεάς. Τριάντα δύο χρόνια μετά, παραμένει στη συνείδησή μας ως το αδάμαστο, ανόθευτο υπεραυτοκίνητο

Ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που «υπέγραψε» ο ιδρυτής της Ferrari, Enzo Ferrari. Την αμέσως επόμενη χρονιά, στις 14 Αυγούστου του 1988, ο Enzo μετά από μια χορτάτη και γεμάτη επιτεύγματα ζωή σε ηλικία 90 ετών άφησε τον μάταιο τούτο κόκκινο κόσμο. 

ferrari f40 enzo 

Και γι’ αυτό, το παρακάτω οπτικοακουστικό είναι η τελευταία φορά που ο Enzo Ferrari μιλάει on camera. Bρίσκεται σαν κόσμημα χαμένο στο διαδίκτυο. Μαζί παίρνετε και μια ιδέα για το πώς ήταν κάποτε η γραμμή συναρμολόγησης της F40.

  • O Ermanno Bonfiglioli, επικεφαλής των projects της Ferrari εκείνη την εποχή, ολοκλήρωσε με την ομάδα του την κατασκευή και τις δοκιμές της F40 σε μόλις 13 μήνες. Χρόνος ρεκόρ αν σκεφθεί κανείς το «μέγεθος» της κατασκευής, τα specs, την παραγωγική διαδικασία της εποχής.
  • Σχεδιάστηκε απ΄τον οίκο Pininfarina. Αν και για την ακρίβεια, το δεξί του χέρι και, ουσιαστικά, η πένα του ήταν ο Leonardo Fioravanti. Ο ίδιος έχει δηλώσει πως χρειάστηκαν εξοντωτικά τεστ στην αεροδυναμική σήραγγα για τη βελτιστοποίηση της πιο ισχυρής Ferrari που είχε δει το φως της παραγωγής. Αυτός είναι ο άνθρωπος ο σωστός.

leonardo fioravanti

To δεξί χέρι του Pinnfarina, ο Leonardo Fioravanti, σχεδίασε τη F40. Εθνική Ιταλίας στα καλύτερά της

  • Προφανώς και ο τίτλος «το πρώτο supercar που έσπασε το φράγμα των 320 km/h» ήταν και είναι ο πιο πιασάρικος αλλά χρειάστηκε και το αισθητικό σκέλος που ο Fioravanti εμφύτευσε.

Οι ελάχιστοι πρόβολοι, το πολύ χαμηλό καπό, οι αεραγωγοί τύπου ΝΑCA και η πίσω αεροτομή, όλα στις απόλυτα σωστές γωνίες. Η Ferrari F40 ήταν μπρουτάλ και απέριττη ταυτοχρόνως. Όπως και το λακωνικό, built to purpose εσωτερικό της. 

Επιθετική αλλά χωρίς σχεδιαστικό overkill. Λειτουργική αλλά χωρίς να είναι κλινική. Συγκριτικά, η F50 αν και θεωρητικά τεχνολογικά καλύτερη, ποτέ δεν κατέκτησε το ύψος του Hall of Fame της F40. Είχε περισσότερο να κάνει με την εμφάνιση και τον ωμό χαρακτήρα

  • Στην καρδιά του κτήνους ο 8κύλινδρος υπετροφοδοτούμενος των 2.9 lt. Παρότι ήταν εξέλιξη του μοτέρ της 288 GTO Evoluzione, δόθηκε πολλή έμφαση στο βάρος και στην εκτεταμένη χρήση μαγνήσιου σε περιφερειακά παρότι το κόστος του είναι πενταπλάσιο σε σχέση με το αλουμίνιο ενώ ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής. Όσο «παραγωγής» μπορεί να θεωρηθεί πως ήταν η Ferrari F40. Συνολικό βάρος; Μόλις 1.100 kg
  • Ο διάσημος πια tester και μέγας «χεράς» απ’ τον οποίον πέρασαν όλες οι Ferrari της εποχής, Dario Benuzzi, έχει δηλώσει πως στην αρχή η F40 ήταν ένα πολύ δυνατό αλλά προβληματικό σε συμπεριφορά δρόμου αυτοκίνητο.

Ο στόχος ήταν να γίνει οδηγήσιμη αλλά ταυτόχρονα να μη χάσει τον ανόθευτο χαρακτήρα της. Άλλωστε, η επιθυμία του Enzo ήταν η F40 να διαφοροποιηθεί σε χαρακτήρα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του που έτειναν προς πιο μαλθακά αυτοκίνητα.

Χρειάστηκαν δοκιμές επί δοκιμών σε αναρτήσεις, γεωμετρία, ελαστικά, φρένα. Αλλά στο τέλος ο Benuzzi δάμασε το τέρας. Δείτε τον εν δράσει.

  • Ο Benuzzi, ανάμεσα στο πλήθος των Ferrari που έχει εξελίξει (από BB, 288GTO,  F40 IMSA, F50 550, Enzo, 333SP, 599, 458, μέχρι FXX, 599XX, FF και F12) λέει πως η F40 είναι το αυτoκίνητο για το οποίο είναι περισσότερο περήφανος. Τον πιστεύουμε.

benuzzi ferrari schumacher

O αρχιδοκιμαστής της Ferarri, Dario Benuzzi, έχει εξελίξει τα πάντα με σήμα το αλογάκι. Εδώ, με τον Michael Schumacher σε άλλες καλές εποχές για τον τελευταίο

  • Παρότι το κόκκινο ήταν το καθολικό χρώμα της Ferrari F40, λέγεται πως κυκλοφόρησαν και μερικές, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, με άλλα χρώματα. Μία εξ αυτών σε μαύρο, για τον τότε ηγέτη της ομάδας της Napoli, Diego Maradona. Σαν κι αυτήν…

ferrari f40 black 

  • Όσα χρόνια κι αν περάσουν, η F40 παραμένει the definition of the supercar. Ο ορισμός. Ναι, φυσικά και δεν έχει σχέση με την αφρόκρεμα των μοντέρνων, ισχυρότερων, γρηγορότερων, τεχνολογικά υπέρτερων supecars.

Και για αυτό, ακόμα και ο Chris Harris ερωτεύτηκε, πριν μερικά χρόνια στην πίστα του Anglesey.

Η F40 είναι το ατίθασο, χωρίς ίχνος πόζας άλογο του Μαρανέλο. Δεν κάνει για εύπορα αλλά καλοβολεμένα οπίσθια, δεν κάνει για παίκτες του NBA, δεν κάνει για προθήκες ματαιοδοξίας. Μακάριοι οι έχοντες τη γνώση και κατέχοντες μια F40 στο γκαράζ τους ντροπή σε όσους τη μαγαρίζουν.

  • Όλα αυτά ήρθαν στο φως σε μια ειδική παρουσίαση που έγινε τριάντα χρόνια πριν, αυτές τις μέρες του Ιούλη του ’87. Μόνο o Εnzo και οι απόλυτα στενοί του συνεργάτες ήξεραν τι ακριβώς ήταν. Κι αυτό, για όποιον έχει μπει στο σχετικά μικρό Μαρανέλο στα κεντρικά της εταιρείας, σε συνδυασμό με την αυθόρμητη μεσογειακή πολυλογία, δεν ήταν και κάτι εύκολο.

ferrari f40 launch 

Έντονα χειροκροτήματα διαπέρασαν την αίθουσα. Οι περισσότεροι με το στόμα ανοιχτό. Και το δικό μας, στο 4D, ακόμα να κλείσει.Εnzo, σε ευχαριστούμε.

Photo: Petrolicious / Ferrari / teamspeed.com / automobili

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει