Κάποιοι παραπονιούνται πως, για μία ακόμη φορά, στο Mazda MX-5 λείπει η δύναμη. Σύμφωνοι. Λύσεις υπάρχουν. Και σπινάρουν με 4η στο κιβώτιο
Κάτω από το αθώο αμάξωμα του ND υπάρχει ένας δοκιμασμένος V8. Διαταράσσεται η ομοιογένεια ενός roadster που δε φτιάχτηκε με κάτι τέτοιο υπόψιν;
Λέγεται πως στη σημερινή εποχή, το μεγαλύτερο εμπόδιο στη να προχωρήσεις σε βαρβάτο tuning ενός αυτοκινήτου είναι τα ηλεκτρονικά
Το σύγχρονο αυτοκίνητο είναι ένας αυτορυθμιζόμενος ηλεκτρονικός υπολογιστής που «κυβερνάται» από εκατομμύρια σειρές κώδικα και αναρίθμητους εγκεφάλους που παρακολουθούν τα πάντα – από τα φώτα της ημέρας μέχρι την πίεση των ελαστικών.
Ακόμα και στη χωρίς όρια σκηνή αμερικανικών Hot Rods η κατάσταση δεν είναι αυτή που ήταν κάποτε.
Για παράδειγμα, ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώνεται μέσω ενός συστήματος CAN bus για να συνδεθεί με την E.C.U. (Electronic Control Unit) του κινητήρα και στη συνέχεια με μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του σασί, και, τέλος, ένα νανοδευτερόλεπτο αργότερα, ένας λαμπτήρας ανάβει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έχετε πίσω φώτα καθώς βάζετε όπισθεν, αισθητήρες παρκαρίσματος, ίσως και κάμερα οπισθοπορείας
Στις παλιές μέρες, αυτό θα είχε πάρει έναν διακόπτη μετάδοσης και ένα καλώδιο στη λάμπα. Ίσως δύο
Το απόλυτο swap;
Το όλο θέμα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως σύστημα.
Αντικαταστήστε οποιαδήποτε από αυτά τα σύγχρονα εξαρτήματα με κάτι άλλο και διάφορες μονάδες ελέγχου εμφανίζουν τρελές ενδείξεις.
Εν προκειμένω; Αντικαταστήστε τον κινητήρα ενός Mazda MX-5 με αυτόν ενός Chevrolet V8 525 ίππων και το πράγμα γίνεται πιο περίπλοκο.
Όλο αυτό, ωστόσο, δεν εμπόδισε μια ετειρεία του «χώρου», τη Flyin’ Miata, με έδρα το Κολοράντο των Η.Π.Α., να μπει στον πειρασμό και να μεταμοσχεύσει τον πανίσχυρο κινητήρα στο μικρό Mazda MX-5.
Δείτε το βίντεο της δοκιμής.
Σπινάροντας με 4η
Ενδεικτικό είναι πως η Flyin’ Miata είχε «ανεβάσει» άλλο ένα βίντεο στο Tube.
Αυτό όπου εμφανιζόταν το MX-5 να σπινάρει στιγμιαία τους τροχούς του επιταχύνοντας εν στάσει και αλλάζοντας μέχρι και την 4η στο κιβώτιο.
Με την ευγενική υπενθύμιση πως πλέον δε δουλεύει το ESP.
Αυτό, αμέσως παρακάτω.
Είναι άγνωστο πώς έχει διαταραχθεί ή όχι ένα μικρό roadster που σχεδιάστηκε για μικρούς ισχύος κινητήρες και άμεσο handling
Αλλά αυτά συμβαίνουν στην Αμερική. Και οι κριτικές του ότι το νέο MX-5 είναι αργό, μάλλον εξατμίζονται.
Photo: Flyin’ Miata
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.