Site icon 4Drivers.gr

Το εξάρτημα που κάνει όλη τη διαφορά στο Focus RS

Ford Focus RS drift

Ο Tyrone Johnson, ένας βετεράνος της Ford, έχοντας εργαστεί για τρεις δεκαετίες στην εταιρεία είναι πλέον ο υπεύθυνος του τμήματος Ford Performance. Και μάλλον είναι ο άνθρωπος ο σωστός για να εξηγήσει ποιο είναι το εξάρτημα που κάνει τη διαφορά στον ανταγωνισμό των hot hatch

Tο εν λόγω εξάρτημα είναι πίσω. Καλά κρυμμένο, τετράγωνο και γεμάτο υποσχέσεις. Που τις τηρεί και στην πράξη. Κι αυτό γιατί η rear bias τετρακίνησή του είναι το απόλυτο έως και unique selling point.

”Rear bias”, σημαίνει πως δεν προβλέπεται να υπάρχει άλλη μια επανάληψη του γνωστού, και μάλλον βαρετού, έργου της Haldex όπως εκφράζεται κυρίως από τη γενιά των αντίστοιχων Audi.

Ο Johnson (ο οποίος βραβεύτηκε και ως Engineer of the Year απ΄το βρετανικό Autocar) λέει πως ”τα συμβατικά συστήματα Haldex είναι μια χαρά στην ευθεία αλλά βαρετά στις στροφές” καθώς ο οδηγός μένει με ελάχιστη συμμετοχικότητα. ”Για αυτό στραφήκαμε στη βρετανική εταιρεία κατασκευής συστημάτων μετάδοσης, GKN, και ζητήσαμε ένα πιο έξυπνο σύστημα”.

Το ονόμασαν Twinster και αντίθετα με το συμβατικό Haldex χρησιμοποιεί δύο διαφορετικούς ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες για ξεχωριστά τον κάθε πίσω τροχό.

Τώρα, αυτό δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία να σκεφθεί κανείς τι σημαίνει, αφού από το 70% της διαθέσιμης ροπής που μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς όλο αυτό το ποσοστό εξίσου μπορεί να ”πάει” σε έναν από τους δύο τροχούς, με τους συμπλέκτες να κλειδώνουν σε μόλις 0.06 του δευτερολέπτου.

Το παντιλίκι, υπερστροφή ισχύος, ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση ή ”Drift Mode” όπως το βάφτισε η Ford είναι πλέον εξασφαλισμένο, κατά τον Johnson. Και συμφωνούμε και στο 4Drivers μετά από μια εβδομάδα που περάσαμε μαζί του.

Μείνετε συντονισμένοι.

Photo: Γιώργος Δημόπουλος / 4Drivers

Exit mobile version