Το στόρι πίσω από το επιθετικό Ford Capri RS 3100

Post date:

Author:

Category:

Φαρδύ, επιθετικό και αντίπαλος των BMW »Batmobile» στους αγώνες Τουρισμού, στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Το Ford Capri ήταν ένα γοητευτικό γεννετικό υλικό στο βιογραφικό του μπλε οβάλ

Κανονικά, με εμπορικούς όρους, η Ford ήθελε το Capri να είναι ένα προσιτό κουπέ για τον πολύ κόσμο. Και ήταν. Όχι γιατί ήταν ένα σπουδαίο αυτοκίνητο της εποχής αλλά γιατί ήταν ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο της εποχής. 

Τη σωστή δουλειά την είχε κάνει με το καλημέρα ο Philip T. Clark, ο Αμερικανός σχεδιαστής στον οποίο η Ford οφείλει μεγάλο μέρος της επιτυχίας της. Ο σχεδιασμός του άλλαξε τα δεδομένα της εποχής. Το Capri, όπως και το Mustang, ήταν δικά του πνευματικά τέκνα.

Η επιτυχία στις εκθέσεις ήρθε σχεδόν αναπόφευκτα. Συνολικές πωλήσεις της τάξης των 1.9 εκατομμυρίων μονάδων. Χαμηλό, με μακρύ καπό, μια πανέμορφα σχεδιασμένη πίσω κολώνα (C pillar) και ένα εσωτερικό που έκανε τον μέσο αγοραστή της εποχής να αισθάνεται σαν τον playboy της περιοχής

Όμως, ταυτόχρονα, για μια εταιρεία με αγωνιστικό βιογραφικό, η ανάγκη να εκπροσωπείται στο Πρωτάθλημα Τουρισμού ήταν δεδομένη. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες της Ford ήταν, λοιπόν, το RS 3100.

Ο κωδικός του προερχόταν από τον κυβισμό καθώς κάτω από το σχεδόν φαλλοκρατικό καπό βρισκόταν ο τρίλιτρος V6. Για την ακρίβεια 3,098 κ.εκ., με διπλά καρμπιρατέρ και απόδοση 150 ίππων. Ναι, τόσων.

Ο ειδικός Τύπος της εποχής είχε ήδη επισημάνει πως με μερικές τροποποιήσεις το «πολιτικό’»αυτοκίνητο θα μπορούσε να θυμίζει λιγότερο τα αμερικανικά γούστα οδήγησης και περισσότερα τα ευρωπαϊκά. Τα πιο ψαγμένα

Σε συνέχεια αυτής της διαπίστωσης, το RS 3100 είχε μια μικρή ανατοποθέτηση των ράβδων στήριξης που επέτρεπε αρνητικό κάμπερ στους τροχούς, αγωνιστικά ελατήρια, διαφοροποιημένα bump stops και, φυσικά, πιο φαρδιά «φτερά» για να χωρέσουν οι τροχοί.

Το οπτικό αποτέλεσμα ήταν ένα Ford Capri σε αναβολικά. Το σημαντικότερο; Το RS 3100 ήταν μακράν πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Μολονότι οι οδηγοί του διαμαρτύρονταν για τη σκληρότητα της κύλισης. Λεπτομέρειες.

Μόνο 250 τεμάχια φτιάχτηκαν στα τέλη του 1973 για την ομολογκασιόν. Στη συνέχεια, η Cosworth, ναι, αυτή η συνήθης ύποπτος, ανέλαβε να δώσει ζωή στο σοβαρό εργαλείο της συζήτησης.

Η δική της συμμετοχή ήταν τo Group 2 RS 3100. Αυτό με τα 3.4 λίτρα, τους 460 ίππους, την ακόμα περισσότερο βελτιωμένη αεροδυναμική. Αλλά και κάποιους κυρίους ονόματι Niki Lauda, Jochen Mass και Claus Ludwig στο τιμόνι του. Αυτό εδώ, δηλαδή, στο video που ακολουθεί.

Photo: Ford

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει